در اینجا به راهکارهایی راحت ولی موثر اشاره شده است است که با رعایت آنها می توانید به این نشانه برسید

چگونه در محیط کارمان احترام کسب کنیم؟

در اینجا به راهکارهایی راحت ولی موثر اشاره شده است است که با رعایت آنها می توانید به این نشانه برسید
طی تحقیقات و نظر خواهی همگانی از افراد در محیط های کاری متفاوت ، آمار نشان دادن است که زیاد آنها خواهان بر خوردی مودبانه ، محترمانه ومتقابل هستند. مسلما هر کسی احترام را دوست دارد، تنها شاید درجه ی آن متفاوت باشد، ولی مطمئنا هیچ کس نمی تواند منکر این نیاز حتی در حد کم باشد. تنها خود شما مسبب چگونگی بر خورد دیگران هستید، در واقع می دانید کجا ؟ چه وقت ؟ چه میزان ، می توانید در درجه ی بالایی قرار گیرید. ولی این احترام متقابل و تعریف آن ؟ در محیط کاری متفاوت است.
در اینجا به راهکارهایی راحت ولی موثر اشاره شده است است که با رعایت آنها می توانید به این نشانه برسید

عبارات مهم : زندگی

۱ – با دیگران مهربان ، صمیمی و مودبانه برخورد کنید.
۲ – از همکاران خود نظر خواهی کنید.
۳ – قبل از بیان هر کلامی، ابتدا به نظرات آنها کاملا گوش دهید و هرگز کلام آنها را قطع نکنید و بر قبول عقیده خود پا فشاری نکنید.
۴ – برای ثبات یا پیشرفت کار خود، از نظرات و راه حل های دیگران استفاده کنید و بگذارید آنها بفهمند که شما این عقاید را اجرا کردید تا انگیزه ای شود که درآینده نیز با شما همکاری کنند.
۵ – از هرگونه توهین، اسم های مستعار، تحقیر همکاران یا عقاید آنها خودداری کنید.
۶ – همه ی افراد انتقاد پذیر نیستند، بنابراین هیچ گاه در مورد دیگران، قضاوت، انتقاد تند و سرزنش نکنید. از فخر فروشی و کوچک شمردن همکاران خود پرهیز کنید. حتی کمترین تحقیر و واکنش‌ها ناشایست ، تبدیل به کینه هایی عمیق دردل افراد می شود که شاید هیچ وقت بر طرف نشود.
۷ – در بر خورد با آنها، از هر گونه تبعیض نژادی، چهره، سن ، اصلیت و… خودداری کنید .چرا که باعث ایجاد دلخوری و عدم تحمل محیط کاری جهت بعضی از آنها می شود، با اعمال سیاست و رفتاری یکسان با همه ی کارمندان، صلح و صمیمیت را بر قرارخواهید کرد.
۸ – سعی کنید حتی المقدور، زیاد نیروها را در جلسات اعم از آموزشی،…شرکت دهید، در همان جلسات از بیرون کردن کسی از جلسات به صرف اینکه بحث مربوط به وی نمی شود خودداری کنید. اگر مجبور به این کار شدید بدون از بین بردن وی، در حاشیه صحبت کنید وبعد هاطی یک جلسه اختصاصی مسئله را تنها جهت افراد مربوط به آن زمینه بیان کنید. به آنها وقت دهید تا تعهدات ، وظایف و توانایی های خود را ثابت کنند.برای تقویت کارهای گروهی، اقدام به اخذ داوطلب از بین همکاران کنید تا انگیزه ی آنها زیاد شود
۹ – تمجید و تحسین را فراموش نکنید ، در این راه تفاوت قائل نشوید ، از پایین ترین درجه تا اوج ترین مقام به نسبت فعالیت های ارزش ، پاداش دهید.
۱۰ – همواره در محیط کاری این قانون طلائی را رعایت کنید :‌” با دیگران طوری واکنش‌ها کنید که دوست دارید با شما واکنش‌ها شود ” با رعایت نکات فوق ، می توانید در محیطی سالم ، آرام وزیر سایه ی احترام ، کار کنید و باز دهی بیشتری داشته باشید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله تولدی دوباره

مطالب پیشنهادی :

این هنر را هر کارمندی باید بداند
نکاتی مهم جهت نوشتن یک رزومه کاری موفق
موقع اخراج کارمندتان این جملات را به کار نبرید
۵ شاخصه که هر شرکت خوب کاری باید داشته باشد
کسب و کارهای کوچک و بزرگی که باورشان نمی شد ورشکست شوند

واژه های کلیدی: زندگی | همکاران | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , ,