از نشانه های کارشکنی و زیرآب زنی در محل کار این است که هرگز به آن

همکار زیرآب زن را اینگونه ادب کنید

از نشانه های کارشکنی و زیرآب زنی در محل کار این است که هرگز به آن ارتقا شغلی که لیاقت آن را دارید، نرسید.
محل کار مجموعه ای از آدم های خوب، بد و زشت هست. آدم های خوب که تکلیفشان مشخص هست. همکارانی هستند که هر لحظه و همه جا می توانید به آنها اعتماد کنید. آدم های بد، افرادی هستند که باعث آزار و ناراحتی دیگران می شوند ولی خودشان هم نمی دانند چه اشتباهی می کنند. ولی آدم های زشت آنهایی هستند که از روی عمد کارشکنی می کنند و می خواهند شر به پا کنند.
از نشانه های کارشکنی و زیرآب زنی در محل کار این است که هرگز به آن ارتقا شغلی که لیاقت آن را دارید، نرسید. یا مدیر هر لحظه با شما واکنش‌ها سرد و بی تفاوتی داشته باشد. یا همکاران دیگر به طور ناگهانی از شما دوری کنند یا شما را در گروه خود راه ندهند. یا ناگهان متوجه واکنش‌ها مهربان فردی باشید که هر لحظه از شما دوری می کرده و واکنش‌ها تهاجمی داشته است.

عبارات مهم : زندگی – همکاری

چرا همکار شما سنگ جلوی پایتان می اندازد؟
یکی از دلایل آن این است که زیاد ادارات و شرکت ها پاداش را فردی و به طور مجزا به کارمندان خود هدیه می کنند. هر لحظه فردی که عالی ترین نتیجه را کسب کرده باشد مستحق پاداش است و افرادی که به او در این مسیر کمک کرده اند هیچ پاداش و کمکی دریافت نمی کنند. این باعث ایجاد حالت رقابتی میان کارمندان می شود.
همین حالت باعث می شود تا به محض پیشرفت شما، همکاران از وحشت اینکه مورد عنایت مدیر قرار بگیرید و از روی حسادت، جلوی پایتان سنگ اندازی کنند. آنها از توان و استعداد شما می ترسند و تلاش می کنند به هر طریقی شده است شما را بد و کارهایتان را غلط نشان دهند.
اگر احساس می کنید همکارتان بدخواه شما است و کارشکنی می کند، کارهای زیر را انجام دهید:
هرگز بنا را بر بدبینی نگذارید
همه باید هر لحظه هوشیار و گوش به زنگ باشیم ولی این اعتقاد به این مفهوم نیست از همان روز اول به اطرافیان خود بدبین باشیم. اگر همکارتان شما را تحویل نمی گیرد دو حالت دارد: یا بدخواه شما است یا واقعا سرش شلوغ هست، حوصله ندارد یا آن روز خسته است.
شک در دل همه انسان ها وجود دارد. ولی اگر قرار باشد هر لحظه به همه بدبین باشیم نمی توانیم با آرامش زندگی کنیم و محل کار هم به جهنم تبدیل می شود. اگر تصور می کنید کسی در حقتان کارشکنی می کند و تلاش در بد جلوه دادن شما دارد، اول از این امر مطمئن شوید و سپس کارها مورد نیاز را انجام دهید.
اعتماد به همکاران
سعی کنید با همکاری که به او اعتماد دارید، صحبت کنید. بدون اینکه به کسی تهمت بزنید در مورد احساس خود و مسایلی که می بینید و می شنوید به آنها بگویید و نظرشان را بپرسید. شاید شما کاملا در اشتباه باشید و آنها به شما کمک کنند. البته باید همکار قابل اعتمادتان هم انسان بی غرض و درستی باشد.
گزارش کار روزانه بنویسید
هر کاری که انجام می دهید را بنویسید و در اختیار مدیر قرار دهید. به این ترتیب همه چیز کاملا مشخص و واضح است و هیچ کس نمی تواند به شما برچسب کم کاری بزند.
گوش به زنگ باشید
اگر رویدادهای مهمی در اطراف شما رخ داد، به عنوان نمونه قرار بود ارتقا شغلی بگیرید ولی نگرفته اید و وظایف و کارهای همکارتان عوض شده است است باید کمی شک کنید.کارشکنی و خراب کردن دیگران اصولا با برنامه ریزی کامل و دقیق انجام می شود. بدگویی و غیبت یکی از سلاح های فرد کارشکن هست. متاسفانه، غیبت به گونه ای است که عنوان غیبت خودش آخرین فردی است که حرف های دروغین به گوشش می رسند و به همین علت هیچ اقدامی جهت آن نمی توان انجام داد. ولی عالی ترین پیشگیری جهت غیبت این است که هر لحظه و همه جا گوش به زنگ و هوشیار باشید.
روبه رو شدن با همکار کارشکن
هنگامی که مطمئن شدید شما نشانه نامردی های همکارتان قرار گرفته اید، حواستان به خود باشد و تلاش کنید آرام باشید و لطمه ای به شما وارد نشود. یکی از عالی ترین روش های حفاظت از خود، خودشیرینی و جلب توجه کردن هست. همدردی و همفکری، محرک های بسیار نیرومند هستند و روش مستقیم جهت راحت شدن از شر آنها، دوست شدن با فردی است که در حق شما نامردی می کند و وارد شدن به گروه آنها است.
زیرآب کسی که زیرآب شما را زده را نزنید
اگر شک کردید کسی در حال زیرآب زنی شما هست، شما با فرهنگ تر و با منطق تر از او باشید. در عوض کار او، زیرآب او را نزنید. هر لحظه تلاش کنید به او کمک کنید و پیشنهادهای سازنده جهت شغلش داشته باشید. این باعث می شود تا محل کار شادتر و کم تنش تر باشد. مهم نیست او چه کار می کند. شما بزرگ باشید و منش داشته باشید.
گفتن به مدیر یا سرپرست
اگر همه تلاش های شمابی ثمر بود و نتوانستید از عهده کارشکنی ها و زیرآب‌زنی های همکار خود خلاص شوید، همه چیز را با مدیر یا سرپرست بخش در میان بگذارید.
برای خود حق گزینش قائل شوید
اگر متوجه شدید اوضاع بسیار بد هست، بهتر است از آن محیط مسوم رها شوید. انسان های باهوش هر لحظه در حال آپ‌دیت رزومه کاری و ارتقا موقعیت شغلی خود هستند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : پارسینه

مطالب پیشنهادی :

چگونه یک کارمند خوب استخدام کنیم؟
چطور با حسادت در محل کار و همکاران حسود کنار بیاییم
اگر همکار شما هم تنبل است بخوانید
با افراد ریاست طلب چگونه برخورد کنیم؟
نحوه برخورد با همکاران در محیط کار!

واژه های کلیدی: زندگی | همکاری | همکاران | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |

دانلود و مشاهده نه ترفند شگفت انگیز برای برش هندوانه – جذاب و دیدنی


برچسب ها: , , , , ,