تبلیغات و بازاریابی از رموز مهم موفق شدن در کسب و کار هست. در دنیای پرمشغله امروزی جذب مشتری بسیار مهم هست. شما هم اگر می خواهید نخستین کسی باشید که مردم را جذ

مشتری تان را با اینگونه تبلیغ کردن میخکوب کنید!

تبلیغات و بازاریابی از رموز مهم موفق شدن در کسب و کار هست. در دنیای پرمشغله امروزی جذب مشتری بسیار مهم هست. شما هم اگر می خواهید نخستین کسی باشید که مردم را جذب می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم ۷ اصل تبلیغاتی زیر را فراموش نکنید.

۷ اصل تبلیغات جهت میخکوب کردن مشتریان

مشتریان هرروز با هزاران خبر بازاریابی، علاوه بر خبر شما، بمباران می‌شوند. این تراکم بالای پیام‌های ارسالی در حیطه‌ی بازاریابی باعث می‌شود که اغلب تلاش‌ها جهت برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات هیچ توجهی نشود.

از مردم بخواهید ۵ مورد از آگهی‌هایی را که شب پیش از تلویزیون دیده‌اند، به یادآورند (اگر تلویزیون تماشا کرده باشند، حتماً تبلیغات زیادی دیده‌اند). به واکنش‌هایشان دقت کنید. هنگامی که با درماندگی تلاش می‌کنند به یادآورند که چه چیزهایی باید دیده باشند، نگاهی سردرگم بر چهره‌شان نقش می‌بندد.
کمی بعد احتمالاً می‌گویند: «بله… آن آگهی بامزه که مرده…» و به همین شکل چندین آگهی را به‌ خاطر می‌آورند. البته اگر مجموعه آگهی‌های دیشب جالب بوده باشد؛ و از میان این‌ها شاید نام یک یا دو محصول تبلیغ‌شده را نیز به یاد داشته باشند؛ ولی به‌ندرت تمام نام‌ها را به یاد دارند.

اگر همین‌طور ادامه بدهید و این بار درباره‌ی تبلیغات چاپی سؤال کنید، مثلاً در مورد مجله، روزنامه، بروشور، یا نامه‌های الکترونیکی، بسیار احتمال دارد که فهرستتان کاملاً خالی بماند. خیلی‌ها حتی یک آگهی تبلیغاتی در مجله‌ای که دیروز خوانده‌اند را به یاد نمی‌آورند. مگر آنکه فعالانه آن‌ها را به پاسخ‌گویی ترغیب کنید. اگر در مورد تبلیغات رادیو هم بپرسید، با همین مسئله مواجه می‌شوید.
این فعالیت راحت اهمیت قدرت متوقف کردن را آشکار می‌کند. تبلیغات شما باید زیاد از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن داشته باشد، لیکن حتماً می‌خواهید افراد بسیار زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را در خاطر نگه‌دارند!

مشتری تان را با اینگونه تبلیغ کردن میخکوب کنید!

اصول متوقف کردن

بنابر نظر هانلی نوریس، کسی که وقت زیادی را به اموزش کارکنان «یونگ و روبیکام» جهت تهیه‌ تبلیغات بهتر، گذرانده هست، با هفت اصل می‌توانید یک آگهی تبلیغی یا هر ارتباط بازاریابی را به یک متوقف‌ساز واقعی تبدیل کند. من این هفت اصل را بر اساس تجربه‌ی خودم تعدیل کرده‌ام و به فهرست زیر رسیده‌ام:

۱ – تبلیغ باید درون‌مایه‌ای ذاتی داشته باشد تا هرکسی را به‌سوی خود بکشد

همچنین باید افراد زیادی خارج از حیطه‌ مخاطبان مورد نظرش را جلب کند. اگر بچه‌ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان است دوست دارند و بالعکس، معلوم می‌شود که در ساخت این تبلیغ از اصل نیرومند پیروی شده است است.

تبلیغات و بازاریابی از رموز مهم موفق شدن در کسب و کار هست. در دنیای پرمشغله امروزی جذب مشتری بسیار مهم هست. شما هم اگر می خواهید نخستین کسی باشید که مردم را جذ

۲ – تبلیغ باید مخاطبان را به همکاری و همکاری وادارد

همچنین باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا صرفاً به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، باقدرت متوقف‌سازی، هرگز اجازه نمی‌دهد مخاطب نقش منفعلی داشته باشد.

۳ – تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد

این اصل باید حتماً لحاظ شود، حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد. تبلیغ هر لحظه باید دارای نیازهای بنیادی آدمی باشد و احساسات افراد را برانگیزد.

۴ – تبلیغ باید کنجکاوی را جنبش کند

مخاطبان باید طالب شوند که زیاد بدانند. این میل آن‌ها را متوقف می‌کند و به بررسی تبلیغ وا‌می‌دارد و باعث می‌شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.

مشتری تان را با اینگونه تبلیغ کردن میخکوب کنید!

۵ – تبلیغ باید مخاطبان را شگفت‌زده کند

عنوانی تکان‌دهنده، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه‌ی عرضه‌ی محصولات یا داشتن ویترینی عجیب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود میخ‌کوب کنند و به شگفت آورند.

۶ – تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را انتقال یافته کند

به شکلی هرظتنم ریغ ( نکته: تلاش کنید این کلمه‌ی عجیب را برعکس بخوانید). پیچشی خلاقانه یا راهی تازه جهت بیان یا دیدن یک‌چیز باعث می‌شود که مسئله‌ای بدیهی به امری غیرمنتظره تبدیل شود. اطلاعات بدیهی یعنی اینکه مارک محصول شما چیست؟ چگونه و جهت چه کسانی بافایده است؟ ولی اگر این کار را به شکلی بدیهی انجام دهید ارتباطی برقرار نمی‌شود و توجه کسی را جلب نمی‌کند و مخاطبان تبلیغ شما را نادیده می‌گیرند.

تبلیغات و بازاریابی از رموز مهم موفق شدن در کسب و کار هست. در دنیای پرمشغله امروزی جذب مشتری بسیار مهم هست. شما هم اگر می خواهید نخستین کسی باشید که مردم را جذ

۷ – گاهی مورد نیاز است تبلیغ از قواعد و شخصیت محصولتان و مقوله‌ای که در آن می‌گنجد فراتر رود

محصول باید برجسته باشد. توجه مردم به اموری جلب می‌شود که خارج از الگوهای مرسوم باشد (و در بازاریابی هم بی‌شک الگوهایی وجود دارد). بعد یک راه این است که تبلیغی درست کنید که بسیار متمایز از آن چیزی باشد که مشتریان درباره‌ی مقوله‌ی محصول شما انتظار دارند.
جهت مثال اگر شما جهت خدمات نظافت ادارات بازاریابی می‌کنید، حتماً تبلیغات صفحات زرد را بخرید و آگهی‌هایی تهیه کنید و فهرست قیمت خود و نظر مثبت و رضایت‌آمیز مراجعه‌تان را در آن بگنجانید. جهت تکمیل این تلاش‌های معمول بازاریابی، با پست جهت مشتریان احتمالی‌تان اسفنجی بفرستید که یک‌طرف آن نام و شماره تلفن شما و طرف دیگر آن این خبر نوشته شده است باشد: البته اگر هنوز معتقدید که بدون کمک ما باید نظافت کنید، این اسفنج به دردتان می‌خورد.
برای تبلیغی که داستان داشته باشد و این داستان باعث شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم تجاوز کند و مسایل بدیهی را به شکلی غیرمنتظره مطرح کند، شما به خلاقیت نیاز دارید. این راز موفقیت شماست و فقط به اتکای خلاقیت است که قدرت متوقف کردن پیدا می‌کنید.

مشتری تان را با اینگونه تبلیغ کردن میخکوب کنید!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : مدیر سبز

واژه های کلیدی: تبلیغ | محصول | تبلیغات | محصولات | تبلیغات | بازاریابی | بازاریابی | تبلیغات و بازاریابی


برچسب ها: , , , , ,