شعار تبلیغاتی خوب یکی از پایه های مهم داشتن یک کسب و کار و خوب هست. جهت نوشتن یک شعار تبلیغاتی خوب و اثرگذار نکات زیر را بدانید.

شعار تبلیغاتی تان را جالب بنویسید

شعار تبلیغاتی خوب یکی از پایه های مهم داشتن یک کسب و کار و خوب هست. جهت نوشتن یک شعار تبلیغاتی خوب و اثرگذار نکات زیر را بدانید.

چگونه یک شعار تبلیغاتی جالب بنویسیم؟

شعار پیامی متحدکننده است که می تواند بازگو کننده هویت شرکتتان باشد. ذات کوتاه و جالب بودن آن باعث می شود مشتریان هر لحظه آن را به خاطر بسپارند. خیلی مهم است که شعاری جالب و پر مفهوم جهت بیزنس خود گزینش کنید.

در زیر به ۸ توصیه ای اشاره می کنیم که کمکتان می کند عالی ترین و برانگیزاننده ترین شعار را جهت کار و تجارتتان گزینش کنید.

شعار تبلیغاتی تان را جالب بنویسید

شعار تبلیغاتی هر چه کوتاه تر باشد بهتر است

شعارتان نباید زیاد از یک جمله باشد و در زیاد موارد حتی اگر یک عبارت باشد بهتر است. هرچه شعارتان کوتاهتر باشد، راحت تر به خاطر سپرده می شود. جذاب ترین قسمت کارتان را در چند کلمه راحت و روان برجسته کنید (بین پنج تا ده کلمه).

شعار تبلیغاتی باید ارجینال باشد

بد نیست که از تبلیغات و شعارهای موجود الهام بگیرید ولی سعی نکنید از شعاری که تا الان موفق بوده است تقلید کنید. آیا باید کسی جذب چیزی تقلیدی شود؟ حتی ممکن است وارد دردسرهای رعایت نکردن کپی رایت شوید. خاص و جالب بودن هم مطمئن تر است هم هوشمندانه تر.

شعار تبلیغاتی خوب یکی از پایه های مهم داشتن یک کسب و کار و خوب هست. جهت نوشتن یک شعار تبلیغاتی خوب و اثرگذار نکات زیر را بدانید.

شعار تبلیغاتی باید واقعبینانه باشد

وعده ای که نتوانید به آن عمل کنید ندهید. ایده خوبی نیست که شعار دهید «ارزان تر از همه جا» هنگامی که نمی توانید آن را اجرا کنید (همیشه این احتمال وجود دارد که کسی قیمت هایش را پایین تر از شما بیاورد). در ادعاهایتان صادق باشید و اغراق نکنید.

شعار تبلیغاتی تان باید شعرگونه باشد

به شعارتان به عنوان یک بیت شعر نگاه کنید. ریتم و جریان خوب شنیدن و به زبان آوردن آن را جالب تر می کند. ریتم و تکرار کلمات هم آوا می تواند شعارتان را در ذهن ها ماندگارتر کند.

شعار تبلیغاتی تان باید قابل خواندن باشد

از زبانی مبهم و سردرگم کننده جهت شعارتان استفاده نکنید. از جملات معلوم و دستور زبانی درست استفاده کنید. جمله معلوم ساختاری است که فاعل انجام دهنده عمل است نه اینکه فعل به مفعول نسبت داده شود. مطمئناً شعار اگر به حالت مجهول نوشته شود آن اندازه جالب نخواهد بود.

شعار تبلیغاتی تان را جالب بنویسید

شعار تبلیغاتی تان باید قابل گفتن باشد

شعارتان را بلند بگویید. چطور شنیده می شود؟ آیا روان به زبان می آید یا گفتنش سخت است؟ شعارتان نه تنها باید راحت خوانده شود، بلکه باید راحت و روان بر زبان جاری شود.

شعارهای تبلیغاتی باید بر سود مشتری تمرکز داشته باشد

تقریباً همه شعارهای موفق حاوی دلیلی هستند که آیا مشتری باید بخواهد آن بیزنس را گزینش کند. مثلاً Burger King می گوید، «هر طور دوست داری سفارش دهید»، State Farm می گوید، «مثل یه همسایه خوب» و DeBeers می گوید، «الماس جهت همیشه». همه این شعارها توجه را به سمت فایده مهم که مشتری از گزینش آن محصول یا بیزنس می برد، می کشانند: توانایی تغییر، صمیمیت و دوام. شما می توانید حتی با یک عبارت راحت چیزی که باعث جذابیت شرکتتان می شود را بیان کنید.

شعار تبلیغاتی خوب یکی از پایه های مهم داشتن یک کسب و کار و خوب هست. جهت نوشتن یک شعار تبلیغاتی خوب و اثرگذار نکات زیر را بدانید.

شعار تبلیغاتی تان باید خنده آمیز نباشد

شوخ طبعی می تواند راهی موثر جهت به یادماندنی شدن شعارتان شود ولی باید مراقب باشید. جهت برندهایی مثل ۷Up با شعار «۷UP را مال خودتان کنید» خیلی راحت ممکن است جوک بسازند ولی آشنا شده است بودن و پیشینه نیرومند آن جلویش را می گیرد. ولی اگر نمی دانستید ۷Up چیست و تبلیغ آن را در تلویزیون ندیده بودید، چیز زیادی از شعار آن عایدتان نمی شد. برندهای کوچکتر و جدیدتر بهتر است شعارهایی را گزینش کنند که توصیفی و جدی تر باشد.

نتیجه

یک شعار خوب می تواند جذابیت و حضور برند شما را پررنگ تر کند ولی یک شعار بد مشتریان احتمالی تان را سردرگم خواهد کرد. با رعایت نکاتی که در اوج به آنها اشاره شد، شعاری جهت برندتان گزینش کنید که در خاطره ها ماندگار شود.

شعار تبلیغاتی تان را جالب بنویسید

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifetyle

عبارات مهم : زندگی
منبع : mardoman.net

واژه های کلیدی: زندگی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , ,