اگر جهت پیدا کردن کار یک مصاحبه تلفنی کاری پیش رو دارید باید ۳ توصیه مهم زیر را بدانید.

در مصاحبه های تلفنی کاری 3 توصیه مهم را بدانید

اگر جهت پیدا کردن کار یک مصاحبه تلفنی کاری پیش رو دارید باید ۳ توصیه مهم زیر را بدانید.

بسیاری از شرکتها جهت سنجش اولیه ی یک کارجو و تصمیم جهت دعوت وی به مصاحبه حضوری، از مصاحبه های تلفنی استفاده میکنند. مصاحبه های تلفنی جهت شرکتها در کل ارزانتر بوده و وقت کمتری میگیرد. بعد اگر جهت چنین مصاحبه هایی با شما تماس گرفتند، شگفت زده نشوید.

برخی کارجویان مصاحبه های تلفنی را یک مصاحبه ی شغلی واقعی نمیدانند، ولی اینگونه نیست. درواقع، این میتواند دریچه ی ورود شما به شرکت باشد، بعد تلاش کنید در این مصاحبه ها عملکرد خوبی داشته باشید.

در مصاحبه های تلفنی کاری ۳ توصیه مهم را بدانید

نکاتی راجع به مصاحبه تلفنی کاری

در اینجا به بعضی نکات که میتوانند شما را در دنیای مصاحبه های تلفنی یاری کنند، اشاره میکنیم:

۱ – در مصاحبه تلفنی کاری همچون موقعی که در مصاحبه ی حضوری هستید، واکنش‌ها کنید

این بدان معناست که شما باید اطلاعاتی راجع به ی شرکت و شغل درخواستی داشته و متمرکز و آماده باشید. یکی از مزیتهای مصاحبه ی تلفنی این است که شما در حین مصاحبه میتوانید اطلاعات و مباحث مربوط به شرکت را در برابر خود داشته و درصورت لزوم به آنها مراجعه کنید. بعضی افراد وبسایت شرکت را در نمایشگر رایانه درمقابل خود قرار میدهند، و دیگران نیز رونویسی از رزومه های مرتبط و یا شرایط و توصیفات شغل را در برابر خود میگذارند.
درباره ی اینکه چه چیزهایی به عالی ترین شکل به کارتان میآیند فکر کرده و پیش از دریافت تماس انها را دردسترس خود قرار دهید. به یاد داشته باشید که در حین مصاحبه تلفنی شروع به تایپ کردن نکنید، ممکن است مصاحبه کننده صدای دکمه های صفحه کلید رایانه شما را بشنود، پی پیش از وقت تعیین شده است جهت تماس، تمامی وبـسایت ها و اسناد مورد نیازتان را آماده در برابر خود داشته باشید.

۲ – اگر قرار است با گوشی تان تماس گرفته شود، اطمینان حاصل کنید که در محیطی آرام و ساکت و با آنتندهی خوب قرار داشته باشید

سر و صدا های اطافتان در پشت تلفن موجب حواس پرتی میشوند، بعد ترتیبی بدهید که مصاحبه کننده متوجه شود که شما مصاحبه را جدی گرفته اید. اگر هنگام دریافت تماس در یک رستوران یا کافی شاپ باشید، قادر به کنترل سروصداهای اطرافتان نیستید. میخواهید که سروصدای یک فرزند ی نوپا مدام رشته ی افکارتان را بهم ریخته و موجب پرت شدن حواس مصاحبه کننده در آنسوی خط تلفن شود؟ به احتمال زیاد نــه!
اگر فضای ساکتی در دور و بر خود ندارید، سری به کتابخانه ی محل بزنید و محوطه ی ساکت ان استفاده کنید.

اگر جهت پیدا کردن کار یک مصاحبه تلفنی کاری پیش رو دارید باید ۳ توصیه مهم زیر را بدانید.

۳ – درحین تماس تمامی چیزهایی را که موجب حواس پرتی و اخلال میشوند از بین بردن کنید

برای مثال، بلندگوهای رایانه ی خود را خاموش کنید، جهت کودکان خود یه مراقب بگذارید، و … شما میبایست فقط به آنچه مصاحبه کننده میگوید دقت و توجه کنید. اگر مسائلی در اطرافتان باشد که توجه شما را به سمت دیگری معطوف کند، تمرکز کامل بر تماس تلفنی بسیار سخت خواهد بود.
پس از آخر مصاحبه ی تلفنی ، ایمیلی جهت مصاحبه کننده ارسال و از وی بخاطر زمانی که صرف این کار کرده هست، تقدیر کنید. این کار در نشان دادن علاقه ی شما به موقعیت شغلی مورد نظر کمک شایانی میکند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir

در مصاحبه های تلفنی کاری ۳ توصیه مهم را بدانید

واژه های کلیدی: زندگی | رایانه | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , ,