از مخالفت های کوچک گرفته تا مسابقه ها و چشم و هم‌چشمی ها. همه می دانیم که افراد مخالفمان چطور در محل کار بر ما تاثیر می گذارند ولی حتی در موارد شدیدتر، هر

برخورد صحیح با 6 مدل همکار بد در محیط های کاری

از مخالفت های کوچک گرفته تا مسابقه ها و چشم و هم‌چشمی ها. همه می دانیم که افراد مخالفمان چطور در محل کار بر ما تاثیر می گذارند ولی حتی در موارد شدیدتر، هر لحظه راهی جهت برخورد با آن همکار ناسازگار هم وجود دارد. اگر مجبورید در محل کار با افراد متفاوت با شخصیت های متفاوت و نامناسب تعامل داشته باشید، از نکاتی که مطرح می شود، استفاده کنید.

۶ مدل همکار بد در محیط های کاری

_ همکاری که خودش را عقل کل می داند

همه ما فرد مدعی عقل کل بودن را می شناسیم. او فردی است که هیچ وقت نمی تواند انتقادهای سازنده را بپذیرد، حال به هر شکلی که شما این انتقاد را انجام داده باشید. او اعتقاد دارد که راه و روش خودش هر لحظه صحیح است و هر چیزی که شما یا سایر همکاران بگویید نظر او را عوض کردن نخواهد داد.

شیوه واکنش‌ها با او : عالی ترین راه واکنش‌ها با چنین افرادی این است که قبل از گفتن اشکالاتش، از او تعریف و تمجید کنید. اول از خودتان انتقاد کنید و آن را به او هم نسبت دهید و بگویید که شما هم مانند او نیز غلط های مشابهی داشته اید. استفاده از کلمات تدافعی مانند هیچ وقت و هر لحظه را فراموش کنید و خیلی کلی صحبت کنید. به جای کلمه «تو» از کلمه «ما» استفاده کنید. تلاش کنید این کار را هر لحظه رودرروی فرد انجام دهید نه با ایمیل یا پشت تلفن. با این کار از بروز سوءتفاهمات جلوگیری خواهید کرد.

برخورد صحیح با ۶ مدل همکار بد در محیط های کاری

_ همکاری که مداوم بحث می کند

این افراد کسانی هستند که دوست دارند حتی راجع به بدیهی ترین و معقول ترین پرسشها هم بحث کنند فقط به این علت که صدایشان شنیده شود.

شیوه واکنش‌ها با او : ممکن است وسوسه شوید که او را سر جایش بنشانید ولی بهترین رفتاری که با چنین فردی می توانید داشته باشید این است که بگذارید حرف هایش تمام شود. بین صحبتش نپرید. بگذارید هر چه می خواهد بگوید. هنگامی که صحبت هایش تمام شد، شما هم نظراتتان را بیان کنید. آن فردی که حرف هایش معقول تر باشد هر لحظه برنده خواهد شد. در جایی که مورد نیاز است موافقت یا مخالفت کنید و هر لحظه خونسردی تان را حفظ کنید.

از مخالفت های کوچک گرفته تا مسابقه ها و چشم و هم‌چشمی ها. همه می دانیم که افراد مخالفمان چطور در محل کار بر ما تاثیر می گذارند ولی حتی در موارد شدیدتر، هر

_ همکاری که هر لحظه «منم منم» می‌کند

این فرد کسی است که هر لحظه در حال بزرگنمایی خودش است و اعتقاد دارد که هر لحظه همه چیز حول و حوش نیازهای او می چرخد. او خود را صاحب همه چیز می داند، چه مستحق آن باشد چه نباشد. این مسئله در کارهای گروهی نمود بیشتری دارد. او هر لحظه اعتقاد دارد که پرسشها او همواره بزرگ ترین هستند و از پرسشها دیگران بسیار مهم تر است.

شیوه واکنش‌ها با او : برای برخورد با این فرد نیازمند کمی تلاش زیاد هستید. باید تلاش کنید که مدیر شرکت یا اداره تان را از توانایی ها و لیاقت های خودتان آگاه کنید ، به خصوص در پروژه های گروهی. زیاد هم سر به سر آن همکار نگذارید ولی اگر می بینید از جمله آن افرادی است که عقاید و ایده های شما را گرفته و به اسم خود جا می زند، دیگر باید دست به کار شوید.

_ همکاری که لجوج است

این فرد کسی است که دوست دارد همیشه عقاید و ایده های خودش اجرا شود و با عقاید دیگران کاری ندارد حتی اگر غیرکاربردی بودن یا بی تاثیر بودن ایده هایش جهت همه مشخص باشد، باز هم اعتقاد است که راه و روش کاری خودش از همه بهتر است.

شیوه واکنش‌ها با او : عالی ترین چیز در چنین فردی این است که اگر ایده هایش قابل اجرا نیستند، شکستش او را متوجه خواهد کرد. به این علت بگذارید کار خود را انجام دهد تا نتیجه اش را ببیند. تلاش کنید با آرامش، عقاید و ایده های دیگر را برایش توضیح دهید، هر لحظه به حالت کلی صحبت کنید و حرف هایتان حالت امری نداشته باشد.

برخورد صحیح با ۶ مدل همکار بد در محیط های کاری

_ همکاری که از پشت خنجر می زند

این شخصی است که همه ما به راستی از او متنفریم. این فرد هر لحظه راجع به شما و کارهایتان به بدگویی مشغول است و این کار را معمولا پشت سرتان انجام می دهد. دوست دارد که شما را نزد دیگران تبدیل به فردی انزجار آور کند.

شیوه واکنش‌ها با او : دفعه اولی که از این عنوان اطلاع پیدا کردید، او را تنها به مکانی خلوت ببرید و به او بگویید که از کارهایش اطلاع دارید. اگر همان بار اول این کار را انجام دهید، او تا حدی حساب کار خود را خواهد کرد و البته ممکن است جلوی چشم شما زیر همه چیز بزند ولی روال کار دستش می آید.

_ همکاری که تقصیرات را گردن دیگران می‌اندازد

این فرد کسی است که هیچ گاه مسئولیت غلط های خود را نمی پذیرد و تقصیر را گردن دیگران می اندازد.

از مخالفت های کوچک گرفته تا مسابقه ها و چشم و هم‌چشمی ها. همه می دانیم که افراد مخالفمان چطور در محل کار بر ما تاثیر می گذارند ولی حتی در موارد شدیدتر، هر

شیوه واکنش‌ها با او : اگر رفتارش درست بود، شما هم قسمتی از مسئولیت را بپذیرید حتی اگر زیاد تقصیر گردن او بوده باشد ولی اگر هیچ اشتباهی نداشته اید، بهتر است حتما مدیر اداره یا شرکت را از این مسئله آگاه کنید.

اگر همه این راهکارها شکست بخورد

شما همه تلاش خود را جهت انجام این کارها در برخورد با افراد مسئله دار در محل کارتان کرده اید؛ ولی هنوز نتوانسته اید موفق شوید. در چنین موقعیت هایی می توانید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:

برخورد صحیح با ۶ مدل همکار بد در محیط های کاری

از او دوری کنید : لزومی ندارد که به طور کامل او را نادیده بگیرید، ولی تا آن جا که می توانید از برخورد با او خودداری کنید.

درخواست انتقالی کنید : می توانید از مدیر قسمت تان درخواست کنید شما را به بخش دیگری انتقال یافته کند تا جهت هر لحظه از دست آن فرد خلاص شوید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : برخورد
منبع : khorasannews.com

واژه های کلیدی: برخورد | همکاری | همکاران | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,