با سبز مصاحبه را ساده کنید و با زرد و بنفش اعلام کنید که شما بهترینید؛ ولی لطفا نارنجی نپوشید

برای هر مصاحبه کاری چه رنگی بپوشیم؟

با سبز مصاحبه را ساده کنید و با زرد و بنفش اعلام کنید که شما بهترینید؛ ولی لطفا نارنجی نپوشید
چرا کت و شلوار قهوه‌ایتان شما را منفعل نشان می‌دهد؟ آیا باید آبی کبود را به کناری بگذارید اگر شغل شما خلاقانه است؟ و آیا هرگز نباید نارجی بپوشید؟
پاسخ این سوال‌ها راحت است : چون رنگ‌ها قدرت دارند.
روان‌شناسی رنگ می‌گوید رنگ‌ها می‌توانند شما را آرام کنند، گرسنه کنند و حتی شما را عاشق کنند؛ ولی آیا آن‌ها می‌توانند برای‌تان کار پیدا کنند؟
رنگ‌ها ضعف دانش و تجربه‌ی شما را جبران نمی‌کنند، ولی تحقیقات اخیر Harris Interactive نشان می‌دهد که گزینش رنگ مناسب لباس می‌تواند در هنگام مصاحبه شما را در موقعیت مثبتی قرار دهد. نتیجه های به دست آمده از نظرسنجی‌های انجام شده است از مدیران روابط‌ عمومی، منایع انسانی و متخصصان مربوطه نشان می‌دهد که استخدام‌کنندگان بین رنگ لباس و ویژگی‌های متقاضی در وقت مصاحبه ارتباط برقرار می‌کنند.
برای مثال :
_ مشکی مفهوم رهبری را می‌رساند.
_ قرمز رنگ قدرت است.
_ آبی این حس را ایجاد می‌کند که فرد در تیم عملکرد خوبی دارد.
_ خاکستری فرد را منطقی و تحلیل‌گر معرفی می‌کند.
_ سفید احساس منظم و مرتب بودن القا می‌کند.
_ سبز، زرد، نارنجی و بنفش با خلاقیت در ارتباطند.
Carol Davidson متخصص سَبک و تصویر در نیویورک می‌گوید :
از نظر تصویری، ظاهر شما بیش‌تر از گفتارتان از شما اطلاعات می‌دهد؛ و از میان همه‌ی آن‌چه که از گنجه لباس درمی‌آید، رنگ حرف اول را می‌زند.
افزون‌بر ویرایش رزومه و آماده کردن توانایی‌هایتان در هنگام مصاحبه، گزینش لباس مناسب عامل موثری در پیدا کردن شغل تازه به شمار می‌رود. گزینش عالی ترین رنگ به شرکت مورد نظر بستگی دارد که به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عبارات مهم : خلاقیت

اگر جهت شغلی خلاقانه مصاحبه می‌کنید، آبی کبود نپوشید
آبی کبود حاوی پیام‌هایی هم‌چون صداقت، قابل اعتماد بودن، معتبر بودن است و می‌توان گفت این رنگ انتخابی عالی جهت صنایعی نظیر حقوق یا دارایی به‌شمار می‌آید؛ ولی اگر جهت محیطی اقدام می‌کنید که خلاقیت حرف اول را می‌زند، در نظر داشته باشید که حس ناشی از این رنگ “محافظه‌کاری” است.
اگر جهت شغل مدیریتی اقدام می‌کنید سیاه بپوشید
سیاه رنگ بسیار نیرومند است و نفوذ بالایی دارد. بسیاری بر این باورند که این عنوان تاثیر خوبی هست، ولی باید در نظر داشته باشید که در نخستین مصاحبه این حس را القا نکنید که شما قدرت بیش‌تری نسبت به نفر برابر خود دارید. اگر جهت شغلی اقدام کرده‌اید که مدیریت بخشی را به‌عهده دارد و شما باید فردی موقر به نظر بیایید، مشکی گزینش خوبی است.
بهتر است از پوشیدن لباس یک دست قهوه‌ای خودداری کنید
قهوه‌ای، قطب مخالف رنگ سیاه هست. این رنگ این پیغام را می‌دهد که شما فردی راحت و مقاوم در برابر عوض کردن هستید. در مجموع این رنگ جهت مصاحبه جهت صنایع توصیه نمی‌شود.
مانند هر رنگ دیگری، قهوه‌ای ویژگی‌های مثبتی هم دارد، نشان از آسایش و اطمینان دارد؛ ولی در صنعت که سرعت و خلاقیت نکات کلیدی هستند رنگ قهوه‌ای این حس را القا می‌کند که شما منفعل و سنگین هستید.
توسی جهت صنعت خوب است
یک گزینش بی‌نظیر جهت مصاحبه کاری در محیط صنعتی توسی هست. این رنگ حاوی خبر سرسختی، هوش و اطمینان‌پذیری است.
با توجه به این که گاهی رنگ توسی دست‌کم گرفته می‌شود، با توجه به نوع شرکت و صنعتی که جهت مصاحبه آماده شده‌اید، می‌توانید از یک دستمال گردن قرمز، کراوات بنفش، بلوز زرد نیز استفاده کنید تا بخشی از شخصیت شما را نشان دهد.
قرمز احتمالا کمی بیش از حد تند است
قرمز نشان از قاطعیت و تهور دارد؛ ولی جهت مصاحبه‌ها پیشنهاد نمی‌شود. در بسیاری از شرکت‌ها رنگ قرمز کمی زشت به شمار می‌آید.
قرمز نشان می‌دهد که فرد مصاحبه شونده دارای ویژگی‌های اخلاقی هم‌چون سرکشی، تهور و سماجت هست. باید گفت مرز باریکی بین ادعا داشتن و سرسختی وجود دارد و به همین علت قرمز جهت مصاحبه پیشنهاد نمی‌شود. ولی شاخصه خاص این رنگ ممکن است جهت شغل‌هایی در قسمت فروش یا حقوقی مناسب باشد.
می‌خواهید نشان دهید که به جزییات توجه می‌کنید؟ سفید بپوشید
بر خلاف قرمز، سفید رنگی است که حس تمیزی، خالص بودن، بی‌طرفی و شروع دوباره را به فرد برابر انتقال یافته می‌کند. این معصومیت و پاکی نشان می‌دهد که به جزییات توجه می‌کنید و گزینش خوبی جهت مصاحبه است.

با سبز مصاحبه را ساده کنید و با زرد و بنفش اعلام کنید که شما بهترینید؛ ولی لطفا نارنجی نپوشید
سبز رنگی است که معمولا با آرامش و سلامتی، کامیابی و ثروت همراه هست. جهت محیط‌هایی که به خلاقیت بیش‌تری نیاز دارند رنگ زرد یا بنفش توصیه می‌شود. بنفش بیان‌گر هنرمندی و یکتایی هست؛ در حالی‌که زرد بهینه بودن و خلاقیت را نشان می‌دهد.
اما نارنجی بدترین رنگ آشنا شده است است لیکن به مصاحبه کننده این حس را می‌دهد که مصاحبه شونده به اندازه کافی حرفه‌ای نیست.
روشن و تاریک
بدون در نظر گرفتن رنگ لباسی که جهت پوشیدن گزینش می‌کنید، باید تنالیته آن را نیز در نظر داشته باشید. همه رنگ‌ها، تُن‌های گوناگون دارند و می‌توان آن‌ها را به گونه‌ای عوض کردن داد تا به رنگ مورد نظر دسترسی پیدا کنیم.
رنگ‌های تیره، رنگ‌های رسمی‌تر و معتبرتر آشنا می‌شوند؛ در حالی‌که رنگ‌های روشن شخص را صمیمی‌تر و دوستانه‌تر معرفی می‌کند. رنگ‌های روشن نشان از اعتماد به نفس دارند و رنگ‌های تیره شخص را محافظه‌کارتر نشان می‌دهد.
پوشیدن رنگ‌هایی با تضاد اوج مانند سیاه و سفید یا سفید و آبی کبود شما را قوی‌تر نشان می‌دهد و هر چه میزان تضاد بین رنگ‌های انتخابی کم‌تر باشد شما صمیمی‌تر و نزدیک‌شدنی‌تر ظاهر می‌شوید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir

مطالب پیشنهادی :

سوالاتی که در مصاحبه های استخدامی مطرح می شود + پاسخ
۱۰ قاعده جهت موفقیت در مصاحبه شغلی
پانزده پرسش متداول در مصاحبه های استخدامی
با همه تکنیک های مصاحبه استخدامی در یک نگاه آشنا شوید
پرسیدن این سوالات در مصاحبه استخدامی خطرناک است!!

واژه های کلیدی: خلاقیت | نارنجی | استخدامی | مصاحبه استخدامی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , , ,