در هر محیط کاری ای ممکن است همکارانی وجود داشته باشند که باعث ناراحتی و عذاب شما شوند و در اصطلاح رو مخ شما باشند. حال باید بدانیم با این همکاران رومخی چگونه ک

با همکاران رومخی چگونه کنار بیاییم؟

در هر محیط کاری ای ممکن است همکارانی وجود داشته باشند که باعث ناراحتی و عذاب شما شوند و در اصطلاح رو مخ شما باشند. حال باید بدانیم با این همکاران رومخی چگونه کنار بیاییم؟

نحوه برخورد صحیح با همکاران رو مخی

شاید جهت شما هم اتفاق افتاده باشد که محل کار شما به واسطه حضور یک شخص برایتان به محیطی غیرقابل تحمل تبدیل شده است باشد. شخصی که ممکن است بر سر کوچک ترین پرسشها نیز با او تفاهم نداشته باشید و رفتارهای وی مطابق میل شما نباشد. در بعضی موارد امکان عوض کردن شغل و یا محل کار نیز وجود ندارد و در نگاه اول ظاهرا تحمل کردن فرد یادشده عالی ترین راه حل خواهد بود. با این تفاسیر روش هایی وجود دارند که برخورد با طرف برابر را راحت تر و نهایتا محل کار را جهت شما دلپذیرتر خواهند کرد. در ادامه نگاهی به این روش ها خواهیم داشت.

شناخت بیشتری از طرف برابر پیدا کنید

به عنوان یک انسان، طبیعی است که شما گرایش بیشتری به افرادی که شبیه شما هستند داشته باشید. این مسئله ای ثابت شده است است و نهایتا در صورتی که همکار شما تفاوت های زیادی با شما دارد همین حقیقت عامل بازدارنده در ایجاد رابطه بهتر با وی خواهد بود و این هیچ ربطی به واکنش‌ها او یا شما ندارد. بنابراین خود را مجبور کنید تا از ناحیه امن و بی تفاوتی بیرون بیاید و شخص مورد نفرت! را از نقطه نظر شخصی بیش از پیش بشناسید. هرچه زیاد وی را بشناسید مطمئنا شباهت های بیشتری میان خود و او پیدا خواهید کرد و نهایتا این امر می تواند به عوض کردن ذهن شما نسبت به او کمک بینجامد.

با همکاران رومخی چگونه کنار بیاییم؟

رفتارهای طرف برابر را به خود نگیرید

ممکن است در ذهن شما جمله هایی مانند “فلانی از من متنفر است!” و یا “او هر لحظه به دنبال انتقاد و خرده گرفتن از من است” در خصوص طرف برابر به وجود آمده باشند. در واقع در این موارد تاریخچه روابط بر حال فعلی شما غالب شده است و نهایتا از تفکر منطقی شما جلوگیری به عمل می آورد. سعی کنید این نحوه تفکر را با جمله هایی مانند “آنچه دیگران انجام می دهند به خاطر حضور من نیست!” جایگزین کنید. این نحوه تفکر غلط ممکن است در نتیجه نبود اعتماد به نفس و یا پرسشها دوران کودکی نیز ایجاد شده است باشد.

دوری و دوستی با همکاران رومخی

یکی از چالش های موجود در خصوص افراد دوست نداشتنی! (نمی گوییم نفرت انگیز) مشاهده آن ها در قالب رفتارهای تلخ هست. به همین علت فراگیری روش های حفظ فاصله خود با این افراد و رفتارهایشان امری مهم به نظر می رسد. با توجه به اینکه در گام های پیشین از شما خواستیم تا حد ممکن به طرف برابر به منظور آشنایی شخصیت وی نزدیک شوید، این مرحله را در صورت عدم موفقیت روش قبلی امتحان کنید.

در هر محیط کاری ای ممکن است همکارانی وجود داشته باشند که باعث ناراحتی و عذاب شما شوند و در اصطلاح رو مخ شما باشند. حال باید بدانیم با این همکاران رومخی چگونه ک

استفاده از جملات و رفتارهای جادویی جهت همکاران رومخی

ممکن است در نگاه اول راحت به نظر برسد ولی استفاده از جمله هایی مانند “صبح شما بخیر” یا “روز خوشی داشته باشید” هنگامی که با طرف برابر روبرو می شوید و یا دعوت کردن از او جهت صرف چای و یا حتی تصویر العمل هایی دوستانه به آنچه وی تعریف می کند می تواند رابطه شما را عوض کردن دهد. مطمئنا شما نمی توانید طرف برابر را عوض کردن دهید ولی حداقل می توانید انرژی را که صرف برقراری ارتباط با وی می کنید به شکلی مثبت تر بروز دهید. رفته رفته این تغییرات کوچک به شما در برقراری رابطه مثبت کمک خواهند کرد.

رویاپردازی را کنار بگذارید

یکی از مهم ترین فشارهایی که افراد در محل کار به خود وارد می کنند میل به جهت کنترل افراد و مواردی است که قدرت کنترل آن را ندارند. این افراد آرزو می کنند که ای کاش مدیر آن ها کمی مهربان تر بود، شرکت آن ها روندی متفاوت داشت و یا همکارشان واکنش‌ها باب میل آن ها را بروز می داد. مد نظر داشته باشید که زندگی واقعی شما در بستر مواردی که می توانید آن ها را کنترل کنید جریان دارند. در صورتی که مدیر شما همواره با لحنی خشن و تند با شما صحبت می کند، در عوض رویابافی و خیال پردازی، از وی درخواست توضیح زیاد به منظور علت این برخورد را داشته باشید. خشم و نا امیدی، دیگر گزینش های شما هستند ولی تلاش کنید در عوض رفتارهایی را برگزینید که به شما امکان مدیریت موثرتر وقایع را به سمت و سوی دلخواهتان می دهند.

به خودتان استراحت دهید

گاهی اوقات باید در جهت دوری از افرادی که با آن ها احساس راحتی نمی کنید و یا به شما امکان ارائه عالی ترین نمایش توانایی تان را نمی دهند یک گام عقب بنشینید. به عنوان مثال در صورتی که واکنش‌ها تندی از یکی از همکاران و یا مدیر خود شاهد هستید می توانید شما هم در مقابل، همین واکنش‌ها تند را داشته باشید ولی مدنظر داشته باشید که نیازی نیست شما در هر ساعت از روز یک قهرمان باشید! می توانید خود را از ادامه مکالمه کنار بکشید و در عوض راه حلی جایگزین پیدا کنید.

با همکاران رومخی چگونه کنار بیاییم؟

کار کردن از راه دور و یا برنامه ریزی به منظور لذت بردن از یک روز بدون استرس کاری می تواند راه حلی مناسب باشد. اگرچه این یک روز هم بالاخره تمام می شود ولی اگر نیاز به عقب نشینی هست، دریغ نکنید و تلاش کنید به خود استراحت دهید. اینگونه فکر کنید که به ازای هر همکاری که دوست دارید با وی کار کنید، یک نفر هم وجود دارد که از وی بیزارید. با این اوصاف مدنظر داشته باشید که هرچه رابطه خود را به سمت و سوی مثبت سوق دهید در نهایت آرامش بیشتری نیز خواهید داشت.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : farnet.ir

در هر محیط کاری ای ممکن است همکارانی وجود داشته باشند که باعث ناراحتی و عذاب شما شوند و در اصطلاح رو مخ شما باشند. حال باید بدانیم با این همکاران رومخی چگونه ک

واژه های کلیدی: زندگی | همکاران | برقراری رابطه | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,