اینستاگرام یکی از صفحه های مجازی است که این روزه طرفدارهای بسیاری دارد. اگر به دنبال بازاریابی در شبکه اینستاگرام هستید ۷ توصیه زیر را فراموش نکنید. این نکات م

بازاریابی ای موفق در اینستاگرام با 7 تکنیک جالب

اینستاگرام یکی از صفحه های مجازی است که این روزه طرفدارهای بسیاری دارد. اگر به دنبال بازاریابی در شبکه اینستاگرام هستید ۷ توصیه زیر را فراموش نکنید. این نکات می تواند به شما جهت یک بازاریابی موفق در اینستاگرام کمک کند.

اگر اکانت اینستاگرام دارید، آیا اینستاگرام را زیاد چک می کنید یا ایمیلتان را؟ روز به روز بازاریابی با ایمیل سخت تر می شود. البته منظورم این نیست که قدرتش را از دست داده یا باید کنار گذاشته شود. هنوز مهم ترین روش ارتباط در بازاریابی اینترنتی همان ایمیل هست. ولی اطلاع رسانی، جلب توجه مخاطب و بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی هر روز ساده تر می شود. علت آن است که رسانه های اجتماعی جهت مخاطب خیلی زیاد از سایت ما یا حتی ایمیل شخصی جالب است.

جای هیچ شکی نیست که اینستاگرام توانسته رتبه اول را در تمام رسانه های اجتماعی موبایل به خود تخصیص داده شده است دهد. اینستاگرام بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر دارد که بیش از ۲۰۰ میلیون از آن ها کاملا فعال هستند. یعنی مطالب تازه را می بینند. جالب است بدانید هم اکنون بیش از ۲۰ میلیارد تصویر در اینستاگرام وجود هست، یعنی تقریبا به ازای هر فردی که روی کرده زمین زندگی می کند ۳ تصویر وجود دارد!

بازاریابی ای موفق در اینستاگرام با ۷ تکنیک جالب

اگر بتوانیم از اینستاگرام درست استفاده کنیم و ترفندهای آن را بدانیم به آسانی می توانیم برندمان را محبوب تر کنیم و همچنین محصولات و خدمات را بفروشیم. شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدی می توانید از روش های بازاریابی اجتماعی استفاده کنید. اگر وقت بازاریابی با رسانه های اجتماعی را از دست بدهید، یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته اید.

مدل تازه بازاریابی اینترنتی که روز به روز در حال مرسوم شدن هست، هدایت افراد سایت به رسانه های اجتماعی هست. بعد از آنکه بازدیدکننده دنبال کننده یکی از رسانه های اجتماعی شد، به او دسترسی داریم و می توانید خبر های بازاریابی را از این طریق برایش ارسال کنیم.

در ادامه به بررسی ۷ تکنیک می پردازیم که می تواند عملیات بازاریابی شما را در اینستاگرام اصلاح بخشد.

اینستاگرام یکی از صفحه های مجازی است که این روزه طرفدارهای بسیاری دارد. اگر به دنبال بازاریابی در شبکه اینستاگرام هستید ۷ توصیه زیر را فراموش نکنید. این نکات م

چگونه در اینستاگرام بازاریابی موفقی داشته باشیم؟

استفاده بهتر از آدرس سایت در پروفایل

در اینستاگرام شما می توانید آدرس وب سایت را در پروفایلتان وارد کنید. اگر وب سایت ندارید بهتر است آن قسمت را خالی نگذارید. به عنوان نمونه می توانید آدرس پروفایل لینکدین خود را وارد کنید. اگر سایت دارید عالی ترین حالت آن است که به جای وارد کردن آدرس صفحه مهم سایت، افراد را به صفحه فرود خود هدایت کنید.

صفحه فرود صفحه ای است که در آن ایمیل مخاطب را دریافت می کنید و به ازای آن یک هدیه به او می دهید. هدیه می تواند یک کتاب الکترونیکی رایگان، آموزش صوتی، فیلم یا هر اطلاعات جالب دیگر باشد.

ایجاد توقف بر تصویر ها

از تصویر هایی استفاده کنید که باعث کنجکاوی شود. اگر تصویر هایی بسیار معمولی و حتی با کیفیت عالی منتشر کنید هیچ انگیزه ای جهت توقف بر عکستان ایجاد نمی کنید. افراد اغلب با تصویر های زیادی مواجه هستند و تنها چیزی که باعث توقف بر یک تصویر خاص می شود حس کنجکاوی هست. جهت ایجاد کنجکاوی روش های زیادی وجود دارد.

بازاریابی ای موفق در اینستاگرام با ۷ تکنیک جالب

مثلا می توانید از یک محصول از فاصله ای بسیار نزدیک تصویر بگیرید که به آسانی قابل حدس زدن نیست. ایده دیگر گرفتن تصویر از زاویه ای نامتداول هست. کمی وقت بگذارید و بر خلاقیت تصویر ها کار کنید و ببینید چقدر زیاد موردتوجه قرار می گیرند.

نوشتن توضیحات پروفایل جهت فالو شدن

در بخش توضیحات پروفایلتان که Bio نامیده می شود بدیهیات و موارد کلیشه ای ننویسید. همچنین از خودتان و کسب و کارتان تعریف نکنید. بلکه فقط بر پاسخ یک پرسش متمرکز شوید. آیا دیگران باید شما را فالو کنند؟ بااهمیت ترین مطلبی که باعث فالو شدن شما می شود ارائه دلیلی قانع کننده جهت این کار هست. در واقع خیلی واضح بگویید که با فالو کردن شما چه مزیتی به دست می آورند.

مثال نامناسب: بزرگترین شرکت آموزشی در زمینه بازاریابی و مدیریت

اینستاگرام یکی از صفحه های مجازی است که این روزه طرفدارهای بسیاری دارد. اگر به دنبال بازاریابی در شبکه اینستاگرام هستید ۷ توصیه زیر را فراموش نکنید. این نکات م

مثال مناسب: با فالو کردن این صفحه با نکات و ترفندهای مدیریتی آشنا شوید و جهت خرید از سایت کوپن های تخفیف دریافت کنید.

ارائه کوپن تخفیف فقط در اینستاگرام

چند آزمون انجام دادیم تا ببینیم عالی ترین راهکار جهت هدایت افراد از اینستاگرام به سایت و ایجاد فروش چیست. فرض کنیم می خواهید جهت اعضای اینستاگرام خود یک فروش خاص بگذارید و ۲۰ درصد تخفیف بدهید. اعلام این عنوان که محصولات ۲۰ درصد تخفیف دارند جذابیت چندانی ایجاد نمی کند. عالی ترین کار آن است که یک کوپن تخفیف ۲۰ درصدی به صورت کاملا انحصاری در اختیار دنبال کنندگان شما در اینستاگرام قرار دهید. در سایت و جاهای دیگر هیچ صحبتی از این تخفیف نکنید.

بازاریابی ای موفق در اینستاگرام با ۷ تکنیک جالب

ارائه مطالب انحصاری

یکی از کارهای بسیار اشتباه که به وسیله بسیاری از بازاریایان اینترنتی انجام می شود، انتشار تمامی پست ها در تمام رسانه های اجتماعی و اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … است. یعنی فرض کنید شما یک فروش خاص دارید. این مطلب را در فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و … اعلام می کنید.

پس از مدتی بازدیدکنندگان می بینند که رسانه های اجتماعی شما کپی همدیگر هستند. بنابراین به این نتیجه می رسند که لزومی ندارد تمام آن ها را دنبال کنند. کافی است گاهی به یکی از آن ها نگاهی بیندازند. البته گاهی مورد نیاز است مطلبی را در تمام رسانه ها منشتر کنید، ولی در هر رسانه مطالب اختصاصی هم داشته باشید.

تغییر ماهانه تصویر پروفایل

عکس پروفایلتان را ماهی یک بار عوض کنید! شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد، ولی این کار باعث می شود از دید اینستاگرام کاربر فعال تری محسوب شوید. هرچه کاربر فعال تری باشید، تصویر های شما در نتیجه های جستجوی اینستاگرام جایگاه بهتری خواهد داشت و احتمال دیده شدن تصویر هایتان و فالو شدن شما زیاد می شود.

شاید فکر کنید اکانت من کاملا تجاری است و به عنوان نمونه لوگوی شرکت را به عنوان تصویر پروفایل قرار داده ام. چگونه می توانم هر ماه آن را عوض کنم؟ با کمی خلاقیت این کار انجام پذیر هست. می توانید به مناسبت های متفاوت لوگو را کمی عوض کردن دهید. به عنوان نمونه با شروع زمستان می توانید چند دانه برف به لوگو اضافه کنید. یا با شروع بهار زمینه لوگوی شما گل و گیاه باشد. حتی گاهی می توانید بر تصویر پروفایلتان بنویسید: فروش ویژه!

اول آموزش، سپس فروش

در اینستاگرام به آموزش بپردازید. شاید بلافاصله بگویید کار من آموزش نیست. به عنوان نمونه فروشگاه لوازم اتومبیل دارم. حتی اگر لوازم اتومبیل می فروشید کار مهم شما آموزش هست. البته منظور از آموزش ارائه نکات و ترفندهایی راجع به لوازم اتومبیل هست. همچنین می توانید نکاتی را بگویید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. در آموزش ها توضیح دهید چگونه می توان تشخیص داد محصول کیفیت مناسبی دارد یا خیر.

درواقع اغلب خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح می دهند محصول را از کسی بخرند که آموزش بهتری می دهد. یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا همین هست. اغلی افراد جهت کسب اطلاعات راجع به محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه می کنند، سپس به خریدار تبدیل می شوند.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : آموزش
منبع : مدیر سبز

واژه های کلیدی: آموزش | تصویر | آموزشی | پروفایل | رسانه ها | بازاریابی | اینستاگرام | عکس پروفایل


برچسب ها: , , , , , , ,