اخراج شدن از محل کار فعلی تان یکی از بزرگترین بدشانسی هایی است که ممکن است در زندگی جهت تان پیش بیاید. در محل کارتان نشانه ها و علائمی وجود دارد که نشان می دهد

این نشانه ها خبر از اخراج شدن تان دارد

اخراج شدن از محل کار فعلی تان یکی از بزرگترین بدشانسی هایی است که ممکن است در زندگی جهت تان پیش بیاید. در محل کارتان نشانه ها و علائمی وجود دارد که نشان می دهد شما به زودی اخراج می شوید.

از دست دادن شغل تجربه ای تلخ است و زمانی که به صورت غیر منتظره رخ می دهد می تواند بدتر از این هم باشد. در چنین شرایطی نمی دانید که چنین اتفاقی در حال رخ دادن است و به همین خاطر فرصتی جهت پیدا کردن یک شغل تازه ندارید. ولی حقیقت این است که همواره نشانه های کوچکی وجود دارند که می توان با توجه به آنها احتمال اخراج شدن را داد. در ادامه این مطلب قصد داریم بعضی از این نشانه ها را جهت شما برشماریم.

این نشانه ها خبر از اخراج شدن تان دارد

این علائم می گوید به زودی اخراج می شوید

تعاملات شما با مدیرتان دستخوش عوض کردن شده

آیا تازگی ها کمتر با مدیرتان حرف می زنید؟ آیا در مواقع استراحت که به مدیرتان بر می خورید واکنش‌ها سردی با شما دارد؟ آیا مدیر تان از نگاه کردن به چشمان شما خودداری می کند؟ همه این موارد نشانه های کوچکی هستند که می توانند حرف های زیادی جهت گفتن داشته باشند.

به گفته استفانی دانیل نایب مدیر شرکت Keystone Associates که در زمینه ارائه مشاوره در رابطه با منابع انسانی فعالیت دارد: «انسان ها، فارغ از آنکه چه سطحی از دانش و تجربه دارند، اگر در مورد شرایطی احساس ناراحتی کنند، این عدم رضایت را اندک اندک نشان می دهند. بنابراین اگر مدیرتان قصد اخراج شما را داشته باشد، واکنش‌ها او به خوبی هر لحظه نخواهد بود.

نتوانسته اید به اهداف خود دست پیدا کنید

این نشانه کاملا روشن است ولی اگر عملکردتان به آرامی رو به افول نهاده، ممکن است که متوجه این توصیه نشده باشید. با این همه، اگر جهت انجام وظایفی خاص، زمانی را اعلام نموده اید و نتوانسته اید که به تعهدات خود عمل کنید، حتی در صورتی که رئیستان بگوید اوضاع مرتب است هم خود را در خطر بزرگی قرار داده اید. زمانی که عملکرد افراد ضعیف می شود، لب به سرزنش دیگران می گشایند و از پذیرفتن مسئولیت ها شانه خالی می کنند. اگر شما نیز چنین وضعیتی دارید بهتر است که نحوه انجام فعالیت هایتان را مورد بازبینی قرار دهید.

اخراج شدن از محل کار فعلی تان یکی از بزرگترین بدشانسی هایی است که ممکن است در زندگی جهت تان پیش بیاید. در محل کارتان نشانه ها و علائمی وجود دارد که نشان می دهد

حجم وظایف همکارانتان زیاد شده

تصور کنید که به یکباره، پروژه های جدیدی به همکارانتان محول می شود و مجبورند که تا دیر وقت کار کنند در حالی که وظیفه تازه ای به شما محول نمی شود. حذف شدن از جلسات کاری شرکت و پروژه های مهم و کلیدی هیچگاه نشانه خوبی نیست. دانیل می گوید: اگر از شما در فعالیت های متفاوت استفاده می شود (جلسه، پروژه تازه و غیره) یا اینکه نظرتان را جویا می شوند، این می تواند نشانه خوبی باشد که همچنان در صحنه حضور خواهید داشت. در عوض زمانی که دیگر از شما جهت شرکت در پروژه هایی که به حوزه فعالیت هایتان مرتبط می شود، درخواست نمی گردد، این یعنی اوضاع به هیچ وجه خوب نیست و باید هرچه سریع تر به فکر چاره باشید.

آموزش فردی تازه به شما محول شده

به گفته باب هادیک مدیر شرکت کاریابی Russ Hadick and Associates، شرکت ها معمولا زمانی که قصد جایگزین کردن فردی را داشته باشند، شخص تازه ای را به وی معرفی می کنند تا آموزش های مورد نیاز را دریافت کند. اگر به ناگاه همکار تازه ای جهت شما پیدا می شود که قرار است همکاری نزدیکی با هم داشته باشید و فوت و فن های کار را یاد بگیرد، احتمالا در حال آموزش دادن به شخص جایگزین خود هستید.

از شما درخواست می شود که شرح فعالیت های خود و نحوه سپری کردن زمانتان را گزارش دهید

هادیک می گوید، کارفرمایانی که قصد اخراج کارمندشان را دارند معمولا از آنها پرسش می کنند که زمانشان را چگونه سپری می کنند. مدیرتان احتمالا از شما درخواست می کند که شرح بیشتری را در رابطه با فعالیت های روزانه و دستاوردهای هفتگی تان در اختیارش قرار دهید.

این نشانه ها خبر از اخراج شدن تان دارد

تغییری در مدیریت ایجاد شده

خریداری شدن یک شرکت به وسیله کمپانی دیگر یا انتصاب مدیر تازه جهت شما نمی تواند حکم زنگ خطر را داشته باشد ولی در چنین شرایطی معمولا خطر جایگزین شدنتان وجود دارد. دانیل می گوید، گاهی اوقات شرکت خریدار ترجیح می دهد که از کارکنان خودش استفاده نماید یا اینکه مدیر تازه دوست دارد از اشخاص آشنای خود جهت تصدی پست های متفاوت بهره بگیرد. در چنین مواردی صحبت کردن با سرپرست می تواند نکات مهمی را در اختیارتان قرار دهد.

حال این پرسش مطرح می شود که اگر این نشانه ها را دیدید، در گام بعدی باید چه کاری را انجام دهید؟

با مدیرتان صحبت کنید

با مدیرتان جلسه ای بگذارید و از او بپرسید که جهت برآورده کردن توقعاتش چه کاری را می توانید انجام دهید. اگر گفتگویی صادقانه با مدیر خود داشته باشید می توانید به اطلاعات مهمی دست پیدا کنید و علاوه بر این، به او نشان دهید که حفظ شغلتان جهت شما اهمیت دارد.

اخراج شدن از محل کار فعلی تان یکی از بزرگترین بدشانسی هایی است که ممکن است در زندگی جهت تان پیش بیاید. در محل کارتان نشانه ها و علائمی وجود دارد که نشان می دهد

در مورد نقش خود براق باشید

هیچ کس دوست ندارد که مرتبا کارهای خوبش را به یاد دیگران بیاورد، ولی بهتر است آماده باشید تا در مورد کارهایی که جهت شرکت و تیم خود انجام داده اید صحبت کنید و مطمئن شوید که مدیران تازه از خدمات شما و نقش تان در موفقیت های گذشته شرکت باخبرند یا اینکه می دانند شما مغز متفکر کالا یا خدمتی موفق بوده اید.

به دنبال شغل تازه باشید

گاهی اوقات خبرها زیاد هم خوب نیستند و صحبت های شما هم نقشی در تصمیم گیری مدیرتان ندارد. بعد بهتر است که بدنبال شغلی تازه جهت خود باشید. در صورتی که به این نکات توجه داشته باشید سریعتر می توانید از خبر اخراج خود مطلع شده است و به دنبال شغل تازه ای بگردید.

این نشانه ها خبر از اخراج شدن تان دارد

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : پروژه
منبع : digiato.com

واژه های کلیدی: پروژه | فعالیت | فعالیت های روزانه | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,