اولین روز کاری، یک روز مهم و شاید تا حدی سرنوشت‌ساز هست؛ روزی که می‌تواند پراسترس‌ترین یا خاطره‌انگیزترین روز کاری شما به شمار آید. آگاهی و

اولین روز کاری را چگونه بدون استرس سپری کنیم؟

اولین روز کاری، یک روز مهم و شاید تا حدی سرنوشت‌ساز هست؛ روزی که می‌تواند پراسترس‌ترین یا خاطره‌انگیزترین روز کاری شما به شمار آید. آگاهی و آمادگی هر چه زیاد جهت چنین روزی، کلید موفقیت شما در سپری شدن هر چه بهتر این روز است.

نکته های مهم در گذراندن روز اول کاری

ورود به شغل جدید، یک «تغییر» است!

اولین مسئله‌ای که باید در نظر بگیریم این است که اصولا هر تغییری در زندگی، استرس خاص خود را جهت فرد به همراه دارد و ورود به یک شغل تازه از این قاعده مستثنا نیست؛ بنابراین توجه به این توصیه مهم است که شروع یک شغل جدید، ورود به محیط تازه با وظایف تازه و همکاران ناآشنا را به عنوان یک عوض کردن تازه که احتمالا با سطح قابل توجهی از اضطراب همراه هست، بپذیریم و به جای ناراحتی از وجود چنین استرسی، آن را پذیرفته و از طریق راهکارهای درست و منطقی، درصدد کم کردن آن باشیم.

اولین روز کاری را چگونه بدون استرس سپری کنیم؟

آمادگی بیشتر؛ استرس کمتر

دومین توصیه قابل توجه، دانستن این امر است که هر چه آگاهی ما از مسئله‌ای زیاد باشد و ابهام‌ها کم کردن یابد، آمادگی بیشتری جهت مواجهه با آن خواهیم داشت و استرس کمتری را تجربه خواهیم‌کرد. بنابراین تا حد امکان، قبل از نخستین روز کاری اطلاعات خود را راجع به محیط کار جدید، مقررات، سیاست‌های کاری محل کار جدید، شرح وظایف‌تان و… افزایش‌دهید تا در روز اول کاری نسبت به فضای تازه بیگانه نباشید.

از آموزش‌های روزهای اول کار غافل نشوید

ممکن است قبل از شروع به کارتان، چند جلسه آموزشی یا آزمایشی سپری کرده‌ باشید. تنها به آن جلسات آموزشی تکیه نکنید، ممکن است مورد نیاز باشد همان روز اول در یک یا چند جلسه‌ آموزشی یا توجیهی دیگر شرکت کنید. به آموزش‌های این جلسات دقت کافی داشته‌باشید.

اولین روز کاری، یک روز مهم و شاید تا حدی سرنوشت‌ساز هست؛ روزی که می‌تواند پراسترس‌ترین یا خاطره‌انگیزترین روز کاری شما به شمار آید. آگاهی و

وظایف خود را خوب به خاطر بسپارید

اگر در نخستین روز کاری، کارها و وظایف زیادی برایتان تعریف شد، دستپاچه نشوید. در تقویم گوشی همراه خود یادآور‌هایی را تنظیم کنید یا یک دفترچه یادداشت برچسبی روی میزکار قرار دهید یا برچسب‌هایی در گوشه سیستم خود بچسبانید.

صبور باشید

در آخر به یاد داشته‌ باشید که شغل تازه یک تجربه تازه است و برطرف استرس نخستین روزهای کاری، همچون هر عوض کردن دیگری، نیازمند صبر هست. صبور باشید و به نقش «زمان» در کم کردن این استرس باور داشته باشید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com

اولین روز کاری را چگونه بدون استرس سپری کنیم؟

واژه های کلیدی: استرس | زندگی | همراه | آمادگی | آموزشی | گوشی همراه | سبک زندگی | کار و زندگی


برچسب ها: , , , , , , ,