من در محیطی که کار می کنم مدیرم از هر کاری که من انجام می دهم ایراد می گیرد و بی ادبانه و تحقیر آمیز با من برخورد می کنم. دیگر خسته شده است ام. مانده ام چه کنم

از واکنش‌ها بی ادبانه و توهین آمیز مدیرم خسته شده است ام، چه کنم؟

من در محیطی که کار می کنم مدیرم از هر کاری که من انجام می دهم ایراد می گیرد و بی ادبانه و تحقیر آمیز با من برخورد می کنم. دیگر خسته شده است ام. مانده ام چه کنم.

سوال کاربر

من در کتابخانه کار می کنم. مسئول کتابخانه از هر کاری که من انجام می دهم، ایراد می گیرد و بی ادبانه برخورد می کند. رفتارش غیرقابل تحمل هست. در یک سال گذشته هر بحثی پیش می آمد من کوتاه می آمدم ولی به دنبال واکنش‌ها تحقیرآمیز اخیرش دیگر راه بازگشتی وجود ندارد. حتی مراجعان از رفتارش ناراحت می شوند و می خواهند زمانی که من هستم مراجعه کنند. راهنمایی کنید.

از واکنش‌ها بی ادبانه و توهین آمیز مدیرم خسته شده است ام، چه کنم؟

پاسخ کارشناس

بسیاری از مواقع در زندگی با افراد گستاخ و بی ادبی برخورد می کنید که مجبورید با این که از آن ها خوشتان نمی آید، تظاهر کنید که مشکلی ندارید. وقتی که با بی ادبی مواجه می شویم توصیه مهم این است که به یاد داشته باشیم جرات تکرار این کار را به بقیه ندهیم. به هر حال، شما حق دارید که مدعی شوید و نادرست و غیر قابل تحمل بودن اوضاع موجود را بیان کنید به خاص اگر این بی نزاکتی یک مسئله مداوم و در حال پیشرفت باشد.

راهکارهایی جهت برخورد با آدم گستاخ و بی ادب

با ما فوق مدیرتان صحبت کنید

احساس تان را بدون قضاوت و هر نوع سوگیری به مسئول مافوق مدیرتان بیان کنید و هیجانات منفی، خود را تخلیه کنید. درک می کنم که گفتید ایشان مسئول کتابخانه هستند؛ ولی یکی از راه ها این است که به مقام مافوق این شکایت را مطرح کنید یا از مراجعان بخواهید که اعتراض خود را به مسئول بالاتر بگویند تا شرایط اصلاح شود.

من در محیطی که کار می کنم مدیرم از هر کاری که من انجام می دهم ایراد می گیرد و بی ادبانه و تحقیر آمیز با من برخورد می کنم. دیگر خسته شده است ام. مانده ام چه کنم

این پرسش را حتما بپرسید

آدم ها دلایل خاص خودشان را جهت بی ادبی دارند. شاید روز بدی را گذرانده باشند یا این که عجله دارند و تصور می کنند هنگامی که جهت واکنش‌ها مودبانه و احترام گذاشتن ندارند. شاید هم اصلا متوجه واکنش‌ها بی ادبانه خود نشده باشند. تا هنگامی که که از آن ها نپرسید، علت واکنش‌ها آن ها را نخواهید فهمید. آرامش خودتان را حفظ کنید و از او این گونه پرسش کنید: «من فکر می کنم واکنش‌ها شما غیرمحترمانه هست. آیا چنین رفتاری با من دارید؟»

این گونه اعتراض کنید

فرد مورد بحث، کار توهین آمیز یا بی ادبانه ای در برابر شما انجام می دهد، مودبانه ولی قاطعانه واکنش‌ها نامناسب او را گوشزد کنید. به چشمان او نگاه کنید و از او بخواهید از این کار دست بردارد. عبارات مناسبی که در این شرایط می توانید استفاده کنید شامل: «لطفاً بس کنید، واکنش‌ها شما مناسب نیست یا نیازی به چنین پرخاشگری، بی ادبی، صحبت توهین آمیز و… در این جا وجود ندارد» است.

شرایط را وخیم نکنید

سعی کنید آرامش و متانت خود را حفظ کنید. کنترل خود را از دست ندهید و پرخاش نکنید چون این کار باعث وخیم تر شدن شرایط می شود و ممکن است پرسشها کاری تان را به تنگنا بکشاند. تلاش نکنید چیزی را که به شما گفته، تکذیب کنید یا وارد بحث با او شوید. باید بدانید که او عاقلانه واکنش‌ها نکرده و شما تلاش می کنید واکنش‌ها آزاردهنده او را نسبت به خود محدود کنید.

از واکنش‌ها بی ادبانه و توهین آمیز مدیرم خسته شده است ام، چه کنم؟

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
Seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : زندگی
منبع : khorasannews.com

واژه های کلیدی: زندگی | برخورد | کتابخانه | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , ,