وی هم چنین در این رابطه از افزوده شدن ۱۵ اکیپ گشتی تازه در معابر شهر یزد خبر داد و گفت: علاوه بر تأمین تجهیزات و خودورهای مورد نیاز جهت این ایستگاه ها و گشت ها

یزد نخستین شهر بدون پلیس کشور

سرهنگ منصور جمشیدی مدیر پلیس راهنمایی و رانندگی استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های گروه تحریریه سایت جوان از یزد؛ با اشاره به این که یزد از یک شهر کوچک به سمت کلان شهر شدن پیش می رود، گفت: در جهت ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به مردم یزد پنج ایستگاه تازه راهنمایی و رانندگی در مرکز استان ایجاد و تجهیز شده است است و معتقدیم که هنوز هم این شهر نیازمند حداقل سه ایستگاه دیگر است.
جمشیدی افزود: بیش از ۸۰ دوربین راه اندازی شده است در معابر و تقاطع های شهر یزد با نشانه نظارت تصویری بر تردد و سرعت وسایل نقلیه راه اندازی شده است است و یزد با این اقدام خود عنوان نخستین شهر بدون پلیس کشور را به نام خود ثبت کرد.

وی هم چنین در این رابطه از افزوده شدن ۱۵ اکیپ گشتی تازه در معابر شهر یزد خبر داد و گفت: علاوه بر تأمین تجهیزات و خودورهای مورد نیاز جهت این ایستگاه ها و گشت ها از طریق استان، چند دستگاه ماشین نیز از سوی مرکز صرفاً به راهنمایی و رانندگی استان یزد تخصیص داده شده است داده شد.

مدیر پلیس راهور یزد یکی دیگر از کارها صورت گرفته در راهنمایی و رانندگی استان به منظور تکریم ارباب رجوع را سایت های صدور گواهینامه، اجرائیات، تعویض پلاک و … در این دستگاه خبر داد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ کارخانه تولید موتوسیکلت در استان یزد، گفت: زمانی یزد به شهر دوچرخه ها شهره بود ولی امروز با توجه به گرایش فزاینده مردم یزد به استفاده از این وسیله نقلیه و وجود ۴۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت، در واقع یزد، شهر موتورسیکلت هاست.

یزد نخستین شهر بدون پلیس کشور

وی ادامه داد: از طرفی موتورسیکلت به لحاظ ضریب ایمنی پائین هم چنین رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی مانند استفاده از کلاه ایمنی، یکی از وسایل نقلیه پرتلفات شهر یزد محسوب می شود، از این رو برخورد با متخلفات با اولویت برخورد با موتورسیکلت های فاقد پلاک و راکبان دارای رفتارهای پرخطر در دستور کار پلیس قرار دارد.

جمشیدی در این رابطه به کارها فرهنگی پلیس راهور جهت ارتقای فرهنگ ترافیک در شهر نیز اشاره کرد و در این باره به توزیع رایگان کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت، توزیع بیش از ۲۰۰ هزار بروشور آموزشی بین خانواده های یزدی، راه اندازی بنرهای اموزشی در سطح شهر و … اشاره کرد.

وی در رابطه با اوضاع نامناسب نگهداری وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ های سطح شهر نیز اظهار کرد: طرح تجمیع پارکینگ های سطح شهر و واحد ترخیص در زمینی به مساحت حدود ۱۵ هکتار مد نظر است که در این صورت می کوشیم شرایطی جهت نگهداری مطلوب خودورهای توقیفی منظور شود.

مدیر پلیس راهنمایی و رانندگی استان یکی دیگر از طرح های اجرا شده است به وسیله پلیس راهور استان را طرح برخورد با تردد کامیون ها در معابر شهری برشمرد و افزود: در همین رابطه سه رینگ شهری مشمول بر سبز، زرد و قرمز جهت تردد کامیون ها طراحی و به رانندگان اعلام شده است است که براساس شرایطی مانند ساعت تردد و کددار بودن کامیون ها، امکان تردد آن ها در بعضی مسیرها آزاد است و با دیگر موارد برخورد می شود.

وی هم چنین در این رابطه از افزوده شدن ۱۵ اکیپ گشتی تازه در معابر شهر یزد خبر داد و گفت: علاوه بر تأمین تجهیزات و خودورهای مورد نیاز جهت این ایستگاه ها و گشت ها

وی با اشاره به کویری بودن شهر یزد، از پنج درصد بالاتر بودن سرعت رانندگی در شهر یزد نسبت به دیگر شهرهای کشور خبر داد و تصریح کرد: در جهت کم کردن سرعت رانندگی در شهر علاوه بر ۴۰ دوربین نظارت تصویری موجود در معابر شهر، ۳۵ دوربین تازه طی شش ماهه ی نخست سال در معابر راه اندازی شده است و تا اوائل آبان ماه نیز هشت دوربین نظارت تصویری دیگر جهت کنترل و نظارت بر سرعت خودروها راه اندازی می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و فعالیت این ۸۳ دوربین نظارت تصویری که به کم کردن تلفات رانندگی درون شهری منجر شده است هست، یزد را به عنوان نخستین شهر بدون پلیس کشور نیز معرفی کنیم.

جمشیدی از دیگر کارها پلیس راهور استان را کانالیزه کردن بعضی معابر شهر مانند خیابان آیت الله کاشانی، استانداردسازی سرعت گاه های سطح شهر، اصلاح معابر، تعویض و تبدیل تابلوهای راهنمایی و رانندگی شهر به تابلوهای الکترونیکی و … با همکاری معاونت ترافیکی شهرداری ذکر کرد.

وی یکی دیگر از کارها انجام شده است را راه اندازی تیم های کنترل نامحسوس در معابر شهر دانست و تصریح کرد: از ابتدای مهرماه طرح بازرسان کنترل نامحسوس یا فرهنگ یاران ترافیک با همکاری اقشار مختلفی از مردم در یزد اجرایی شده است است.

به گفته ی مدیر پلیس راهور استان یزد کارها پلیس راهنمایی و رانندگی در مردادماه منجر به کم کردن ۳۹ درصدی، در شهریورماه منجر به کم کردن ۳۰ درصد و در بیست روز ابتدایی مهرماه منجر به کم کردن ۶۰ درصدی تلفات رانندگی در کل استان در مقایسه با مدت های مشابه سال گذشته شده است است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: امروزه رانندگی یکی از نمادهای تعیین میزان فرهنگ جوامع است و باید همه ی شهروندان یزدی بکوشند تا در شهری که فرهنگ از در و دیوار آن نمایان هست، شاهد ارتقای فرهنگ ترافیکی باشیم.
انتهای خبر/ ی

واژه های کلیدی: اندازی | دوربین | رانندگی | استان یزد | راهنمایی | استاندارد | موتورسیکلت | موتورسیکلت


برچسب ها: , , , , , ,