سردار تقی مهری گفت: در سال ٩٥، ٦٥٤ نفر کمتر از سال ٩٤ جان خود را در حوادث ترافیکی از دست دادند.

زنان ۲۲ درصد کشته شدگان سوانح رانندگی را به خود تخصیص داده شده است دادند ،

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامیگروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان؛سردار تقی مهری در نشست خبری امروز(سه شنبه)، با اشاره به کارها انجام شده است در سال گذشته اظهار داشت: در سال ٩٥، ٦٥٤ نفر کمتر از سال ٩٤ جان خود را در حوادث ترافیکی از دست دادند.
وی افزود: بیش از ٢ میلیون وسیله نقلیه در سال گذشته پلاک گذاری، و به تناوب ترافیکی افزوده شد.

عبارات مهم : خودروهای وارداتی – حوادث ترافیکی

سردار مهری ادامه داد: ٢٤ درصد تلفات مربوط به موتوسواران و ٢٢ درصد مربوط به عابرین پیاده است.
وی تصریح کرد: ٥١ درصد کشته شدگان بین ٢١ تا ۵۰ سال بودند و ٢٢ درصد این کشته شدگان زنان بودند.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه پیشگیری از وقوع تصادفات، ارتقای فرهنگ ترافیکی و استفاده از تجهیزات کنترلی نوین از اولویت های پلیس راهور هست، بیان کرد: در نوروز ٩٦ هم به نسبت نوروز ٩٥ کم کردن ۱۰ درصدی تلفات ترافیکی را شاهد بودیم.
*طرح های ترافیکی خاص انتخابات به استان ها ابلاغ شد
سردار مهری گفت: طرح های ترافیکی خاص انتخابات به استان ها ابلاغ شده است و امیدواریم با این طرح ها همه بتوانند با امنیت و آرامش کامل در انتخابات شرکت کنند و تاکید پلیس بر این است که مردم با همکاری خود اعتبار انقلاب باشند و ما بتوانیم وظیفه خود تا در این بخش به نحو مطلوب انجام دهیم.
*اقدامات انجام شده است در تصادف زنجیره ای مشهد قانونی بود
سردارمهری در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص آخر پیگیری تصادف زنجیره ای مشهد، گفت: در بررسی های انجام شده است مشخص شد فرمانده پلیس راه خراسان به تمام وظایف خود عمل کرده بود و این تصادف در حالی انجام شد که در چند استان دیگر تصادفات زنجیره ای مشابه به وقوع پیوسته بود که به علت لغزندگی بزرگراه و مه آلود بودن بیش از ۴۰ ماشین با هم برخورد کردند و متاسفانه یک نفر هم جان خود را از دست داد.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در قانون وظیفه رانندگان در شرایط هوا و کم کردن دید کاملا تصریح شده، گفت: متاسفانه عدم توجه تعدادی از رانندگان در تصادف آزاد راه شهید شوشتری، این اتفاق رخ داد و این در حالی است که همکاران ما چند کیلیومتر جلوتر از محل اتفاق و در محل عوارضی، به صورت صورت به صورت به رانندگان هشدارهای مورد نیاز را داده بودند و از طریق رسانه ها نیز اطلاع رسانی مورد نیاز انجام شده است بود و حتی تابلوهای الکترونیکی بزرگراه ای هم سرعت مجاز در آن شرایط را اعلام کرده بودند.
سردارمهری گفت: از نظر ما تمام کارها انجام شده است در این اتفاق قانونی بوده و انتظار داریم پرونده در مسیر قانونی خود طی شود و بیش از ٧ خودروی گشتی در آن مقطع از مسیر حصور داشتند.
*رفتار غیرمسئولانه فرماندار در اتفاق ملایر
سردار مهری با اشاره به اتفاق ملایر و زیر گرفته شدن یک مأمور ناجا گفت: اقدامی که به وسیله بخشدار جوکار انجام شد توهین آمیز و غیرقانونی بود و مأمور وظیفه شناس راهور که از جانبازان شیمیایی نیز بوده، مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
وی با غیرقانونی خواندن اقدام بخشدار جوکار گفت: متاسفانه در همان لحظات، فرماندار نیز در ماشین حضور داشته و شاهد واکنش‌ها توهین آمیز آقای بخشدار بوده ولی اقدام مسئولانه ای نداشته است.
رئیس پلیس راهور افزود: پرونده این اتفاق در مراجع قضایی شهرستان همدان مطرح است و منتظر اجرای قانون در این زمینه هستیم.
*مغایرت قانون نظام وظیفه و بیمه در دریافت گواهینامه سربازان غایب
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه مأموران پلیس راهور با توجه به تابلوهایی که در داخل بزرگراه ها وجود دارد اعمال قانون می کند، گفت: پلاک خدشه دار وسیله نقلیه جرم است و علاوه بر اعمال قانون به مراجع قضایی هم معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه پلیس پیگیر مسئله گواهینامه افرادی است که به سربازی نرفته اند و گواهینامه دارند، ادامه داد: در قانون نظام وظیفه آمده که پلیس راهور می تواند مشمولان غایب را شناسایی و نسبت به معرفی آنها اقدام کند در کنار این قانون بیمه ادعا دارد که هر فردی به سن دریافت گواهینامه برسد، می تواند گواهینامه بگیرد این دو تا قانون با هم مغایرت دارد و ما و همکارانمان در پی برطرف این مغایرت ها هستیم.
سردار مهری افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی افرادی که جریمه دیرکرد سربازی خود را پرداخت کنند، بعد از پرداخت می توانند نسبت به دریافت گواهینامه اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور با اشاره به بهره مندی پلیس از فن آوری های جدید، گفت: سال گذشته ۶۰۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف در بزرگراه ها راه اندازی شد و در خرداد ماه هم ۶۰۰ دستگاه دیگر راه اندازی می شود.
وی افزود: در سال ۹۶ شاهد زیاد کردن بهرمندی از تکنولوژی ها خواهیم بود و امیدواریم بتوانیم این مسئله را زیاد پیگیری کنیم آیا که ۷۲ درصد کسانی که جان خود را از دست داده اند، در بزرگراه های برون شهری بودند.
*کنترل رانندگان در بزرگراه ها با سامانه سپهتن
سردار مهری دربارهٔ اپلیکیشن های موبایلی که نشان دهنده وجود مأموران و دوربین هاست، گفت: دوربین های تازه راه اندازی شده است فاصله بین دو دوربین و سرعت میانگین را در نظر می گیرند و با استفاده از این فن آوری دور زدن قوانین راهنمایی و رانندگی و خودداری از تخلفات وجود ندارد و همکاران در پلیس راه با استفاده از سامانه سپهتن می توانند رانندگی رانندگان در بزرگراه ها را به آسانی کنترل کنند.
وی ادامه داد: اضافه جریمه تمام جرایم رانندگی که طبق قانون دو برابر می شود تا آخر سال ۹۵ بخشیده شده است ولی اصل آن هنوز وجود دارد و تا آذر ماه رانندگان وقت دارند تخلفاتی که دو برابر شده است را پاک کنند و فقط اصل جریمه را پرداخت کنند.
رئیس پلیس راهور افزود: از آذر ماه به بعد دوباره باید هم اصل جریمه و هم دوبرابر شدن آن را پرداخت کنند.
سردار تقی مهری دربارهٔ جرایمی که بیشترین فراوانی را در بین رانندگان دارند، گفت: در بزرگراه های برون شهری سرعت های غیرمجاز و سبقت های غیرمجاز جزو تخلفات اتفاق ساز است و بیشترین فراوانی را دارد یکی از پرسشها ما خستگی و خواب آلودگی هموطنان بود که باعث واژگونی خودروها و فوت سرنشینان می شود.
وی راجع به براورد از میزان جرایم رانندگی نیز گفت: دربارهٔ مبلغ جریمه ها نمی توانم رقم دقیقی ارائه بدهم و تفکیک آن نسبت به سال قبل کمی مسئله است ولی آنچه مشخص هست، این است که بسیاری از رانندگان در پرداخت جرایم اهمال می کنند.
*موتورسیکلت کاربراتوری جدیدی شماره گذاری نشده است/ زیاد کردن ۳۶ درصدی شماره گذاری خودروهای نو
رئیس پلیس راهور ناجا؛ دربارهٔ شماره گذاری خودروها نیز گفت: امسال ۳۶ درصد شاهد زیاد کردن شماره گذاری خودروهای نو شماره بوده ایم در بحث خودروهای وارداتی هم شاهد زیاد کردن ۲۶ درصدی بوده ایم و یک و نیم درصد به دارندگان گواهینامه در کشور اضافه شده است است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سه میلیون برخورد با خودروهای دود زا را داشته ایم؛ گفت: هیچ موتورسیکلت کاربراتوری جدیدی در کشور شماره گذاری نشده، ولی تردد خودروهای فرسوده در کلان شهرها ادامه دارد
سردار مهری در خصوص گواهینامه های تازه نیز گفت: از نیمه نخست امسال دستورات تازه و ابلاغیه های تازه صادر شده است و در همین نیمه نخست عملیاتی می شود، بر اساس این قوانین تازه رانندگان نوگواهینامه باید محدودیت های جدیدی را رعایت کنند که نسبت به اعلام آن اطلاع رسانی می شود. زیر ساخت های اجرای این طرح انجام شده است و تا آخر نیمه نخست امسال عملیاتی می شود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خودروهای وارداتی | حوادث ترافیکی | گواهینامه | رانندگی | بزرگراه | قانونی | قانون | شماره


برچسب ها: , , , , , , ,