رئیس پلیس راهور ناجا، تمهیدات پلیس راهور و محدودیت‌های ترافیکی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را تشریح کرد.

اجرای طرح خاص تابستانه از اول تیرماه ، تشریح تمهیدات ترافیکی خاص مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی گروه تحریریه سایت جوان، سردار تقی مهری مدیر پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در پنجاه و هشتمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح های خاص ترافیکی به ارزیابی عملکرد پلیس و دستگاه ها در نوروز ۹۶ پرداخت و گفت: خوشبختانه در نوروز ۹۶ شرایط بهتری را در عنوان تصادفات نسبت به سال های گذشته شاهد بوده ایم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: نزدیک به ۱۰ درصد کم کردن جانباختگان در طرح نوروزی امسال داشته ایم؛ علی رغم آنکه بیش از ۲ میلیون ماشین و موتور سیکلت به تناوب حمل و نقل کشور افزوده شد.

عبارات مهم : نیروی انتظامی – مراسم بزرگداشت

سردار مهری به برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) پرداخت و گفت: مراسم امسال با سال های گذشته یک تفاوت اساسی دارد و آن تقارن این مراسم با ماه مبارک رمضان است.
وی گفت: تعداد زائران نسبت به سال گذشته کمتر است آیا که فقط از شهرها و استان های همجوار که نزدیک مرقد امام(ره) هستند جهت شرکت در مراسم سالگرد، شرکت خواهند کرد که طرح های خاص ترافیکی نیز جهت این مراسم مهم آینده نگری شده است است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: طرح خاص مرقد حضرت امام(ره) با هماهنگی و همکاری تمام دستگاه های امدادی و خدماتی انجام خواهد شد و با توجه به آنکه شروع مراسم سالگرد ارتحال در بعد از ظهر ۱۴ خردادماه است به زائران توصیه می کنیم که در موقع خروج از مراسم با توجه به تاریک شدن هوا، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با صبر و تحمل رانندگی کنند.
سردار مهری ادامه داد: جهت اتوبوس های زائران نیروهای اسکورت آینده نگری شده است همچنین عوارضی تهران-قم و مبادی منتهی به حرم مطهر در روز سالگرد ارتحال امام(ره) رایگان خواهد بود.
وی گفت: جهت تسهیل در تردد زائران و همچنین انجام برنامه های بزرگداشت همچون سال گذشته ستادها و پارکینگ های خاص ای در نظر گرفته شده است است.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: اطلاع رسانی های مورد نیاز در خصوص پارکینگ خودروهای تقلیه شخصی و عمومی نیز به زودی اعلام می شود.
این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور به اجرای طرح خاص تابستانه پرداخت و اعلام کرد: این طرح از روز اول تیرماه با آماده باش و هماهنگی تمام دستگاه های امدادی و خدماتی در سراسر کشور شروع خواهد شد.
وی افزود: طرح خاص عید فطر نیز با توجه به شرایط تعطیلات تفاوت دارد و با سفرهای تابستانی همزمان می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این مطلب که آینده نگری می شود بیشترین تردد در محورهای هراز و کندوان باشد از اجرای طرح های خاص و اعمال محدودیت های مقطعی در آن مسیر خبر داد.
سردار مهری اظهار امیدواری کرد که در تابستان امسال با رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، تصادفات و جانباختگان کمتری را شاهد باشیم.
*بدحجابی و تظاهر به روزه ذلت جرم است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس با افرادی که مراعات ایام ماه مبارک رمضان را نداشته باشند طبق وظیفه قانونی خود برخورد خواهد کرد.
سردار مهری اعلام کرد: تعامل بین دستگاه قضا و پلیس برقرار شده است و پلیس موارد را به دستگاه قضایی ارجاع می دهد.
وی در خصوص برخورد با بدحجابی و بدپوششی اظهار داشت: بد پوششی و کشف حجاب نیز جرم مشخص شده است و مخالف شئونات اسلامی هست؛ پلیس مواردی را که مشاهده کند به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.
سردار مهری با بیان اینکه داخل ماشین محدوده شخصی محسوب نمی شود، گفت: تظاهر به روزه ذلت در ملاء عام و در داخل ماشین جرم بوده و پلیس بعد از دستگیری این افراد را تحویل مراجع قضایی خواهد داد.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: نیروی انتظامی | مراسم بزرگداشت | مراجع قضایی | راهنمایی | اسم امسال | اجرای طرح | رانندگی | دستگاه | رانندگی | ماشین | زائران


برچسب ها: , , , , , , , , ,