تهران شهر بزرگی است که جهت ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در

اخبار مناطق شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران را در یک کلیک بخوانید

صف آرایی آموزشگران بازیافت

رییس اداره بازیافت منطقه یک گفت: روز شبنه ۹ خرداد ماه آموزشگران پهنه شرقی و غربی منطقه یک تعیین می شوند.

مهدی جمشیدیان در گفت وگو با خبرنگار شهری کلوب خبرنگاران اظهار کرد: ۴۰ آموزشگر در پهنه شرقی مشمول بر نواحی ۹، ۱۰، ۶ و ۵ و پهنه غربی مشمول بر نواحی ۱، ۲، ۳ و ۴ فعالیت دارند.
وی در ادامه گفت: آموزشگران هر پهنه و فعالیت ارزش زیر نظر یک پیمانکار است که مقرر است روز شنبه آموزشگران چند ماشین ملودی، پسماندهای خشک جمع آوری شده است به وسیله آموزشگران، متصدی کانکس ها نفرات و تعدادشان تعیین و بررسی می شود.

عبارات مهم : عابر پیاده – پیاده رو

جمشیدیان گفت: آموزشگران با تجهیزات و وسایلشان، همراه با پیمانکار باید در حضور ناظر شرکت بازیافت صف آرایی کنند.

تکمیل پروژه خط سفید معابر شمال غرب پایتخت

معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۲ گفت: اجرای بیش از ۲۹۰۰۰ متر خط کشی محوری در معابر مهم سطح منطقه از کارها مهم در اجرای پروژه خط سفید به شمار می رود.

حمیدرضا رنجبر معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۲ در گفت وگو با خبرنگار شهری کلوب خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری منطقه در جهت ایمن سازی حرکت در سطح معابر شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت عابرین پیاده و وسائل نقلیه، اقدام به اجرای پروژه خط سفید در فاز یک و در سطح معابر کرده است.
وی با اشاره به اینکه در این منطقه اقدام به همسطح سازی گذرگاه های عابر پیاده ، راه اندازی علائم راهنمایی و هوشمند سازی تقاطع ها شده است است بیان کرد: احداث بیش از ۲۰۰ مورد کانال عابر پیاده در تقاطع ها و معابر اجرای بیش از ۵۸۰ مورد خط کشی بلوک عابر پیاده در سطح منطقه از دیگر کارها صورت گرفته در سطح منطقه است.
وی در آخر گفت: اجرای بیش از ۲۹۰۰۰ متر خط کشی محوری در معابر اصلی، راه اندازی و نوسازی ۱۸۰۰ متر طول گاردریل در بزرگراه ها، هوشمند سازی تقاطع های مهم با راه اندازی ۱۴ عدد چراغ هوشمند ترافیکی و دوربین نظارت تصویری و ثبت تخلف از جمله کارها صورت گرفته در جهت تکمیل پروژه ، خط سفید در منطقه ۲ است.

افتتاح کوی بدون دخانیات در قلب پایتخت

رئیس اداره سلامت منطقه ۶ از افتتاح کوی بدون دخانیات به مناسبت این هفته در محله شیراز جنوبی روز شنبه ۹ خرداد خبر داد.
نجمه اسماعیلی مدیر اداره سلامت منطقه ۶ در گفت وگو با خبرنگار شهری کلوب خبرنگاران عنوان کرد: همزمان با فرا رسیدن هفته بدون دخانیات شنبه ۹ خرداد در محله شیراز جنوبی کوی بدون دخانیات افتتاح می شود و نیز در این روز جشنی با عنوان “زندگی عاری از دخانیات حقی جهت همه” از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در بوستان دوستان برگزار می شود.
وی افزود: همچنین به مناسبت هفته بدون دخانیات تا ۱۰ خرداد دوره های آموزشی از جمله تاثیر دخانیات بر سلامت روان، توانمند سازی و کنترل دخانیات، جنسیت و مصرف دخانیات و امراض و عوارض ناشی از دخانیات در سطح محلات منطقه برپا می شود.
رئیس اداره سلامت منطقه ۶ در آخر خاطر نشان کرد: اجرای این برنامه ها در جهت آشنایی افراد خصوصا جوانان از عوارض و سوء رفتاریهای مخاطره آمیز استعمال دخانیات و پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.

احداث ۸ مخزن مکانیزه ذخیره آب

اخبار مناطق شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران را در یک کلیک بخوانید

رئیس اداره فضای سبز منطقه ۷ گفت: ساخت مخازن آب به منظور آبیاری فضای سبز به صورت مکانیزه انجام می شود.

حجت اله رمضانخانی ، مدیر اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۷، در گفت وگو با خبرنگار شهری کلوب خبرنگاران با اشاره به اینکه فصل تابستان در راه است و گیاه های جهت رشد، به آب بیشتری نیاز دارند، گفت: ساخت مخازن بتنی یکی از موضوعاتی است که می تواند مسئله تامین آب جهت آبیاری را حل کند.
رمضانخانی افزود: این فعالیت به منظور بهینه سازی الگوی مصرف صحیح آب، حفظ محیط زیست، زیاد کردن سرانه های فضای سبز و پویایی چشم انداز بصری انجام می شود.
وی تصریح کرد: جهت تامین آب مورد نیاز جهت آبیاری فضای سبز شهری از آب تصفیه شده است و به شکل مکانیزه استفاده می کنیم.
رمضانخانی در آخر گفت: تاکنون ۳ مخزن ذخیره آب در منطقه احداث شده است و ۵ مخزن دیگر در حال ساخت است.

افتتاح شهرک آموزش ترافیک در بوستان المهدی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۹ گفت: شهرک آموزش ترافیک در ضلع جنوب بوستان المهدی تا آخر خردادماه افتتاح می شود.

فرزاد فرهادیان باباوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۹ در گفت وگو با خبرنگار شهری کلوب خبرنگاران، اظهار کرد: شهرک ترافیک در منطقه با نشانه آموزش و فرهنگسازی ترافیک خاص دانش آموزان افتتاح می شود که از امکانات مناسبی برخوردار است.
وی در خصوص ضرورت آموزش علائم راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان باید از سنین کودکی با فرهنگ ترافیک و خطرات احتمالی آن آشنا شوند که در این راستا آموزش توأمان تئوری و مهم الزامی است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۹ افزود: این شهرک دارای ۸ هزار متر مربع مساحت و مشمول بر شبکه سواره رو، شبکه شریانی درجه ۱۰۲ و همچنین شبکه بزرگراهی مسیر خاص دوچرخه سواری و پیاده راه است.
همچنین در این مکان تمامی علائم افقی، عمودی و چراغهای راهنمایی راه اندازی می شود.
فرهادیان در آخر با اشاره به بهسازی ساختمان اداری این شهرک در ضلع شمال این بوستان اشاره و تصریح کرد: در ضلع شمال این مجموعه ساختمان اداری جهت آموزش تئوری دانش آموزان مدنظر قرار گرفته شده است است.
این شهرک بالغ بر ۲ هزار مت مربع آسفالت، ۴۵۰ متر مربع پیاده رو سازی و ۳ هزار متر طول جدول بندی صورت گرفته است.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: عابر پیاده | پیاده رو | شهرداری | دخانیات | خبرنگار | ترافیک | اندازی | آموزشی | دخانیات | پروژه | سلامت


برچسب ها: , , , , , , , , ,