فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی در ماه رمضان در این استان خبر داد.

اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی خاص ماه رمضان در اصفهان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار ‘ عبدالرضا آقاخانی ‘ افزود: براساس قانون هرگونه هنجار شکنی و روزه ذلت در دید عموم جرم محسوب شده است و پلیس به عنوان ضابط قضائی موظف است بطور قاطع با افرادی که شئون این ماه را رعایت نکنند، برخورد کند.

رئیس پلیس استان اصفهان بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان به وسیله شهروندان تاکید کرد و گفت: پلیس از کسانی هم که به دلایلی قادر به گرفتن روزه نیستند می خواهد از انجام روزه ذلت بصورت آشکار پرهیز و حرمت این ماه را حفظ کنند.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری اداره نظارت براماکن عمومی پلیس و شورای اصناف جهت مسافران و گردشگران و افرادی که عذر شرعی دارند مراکزی در سطح شهر و همچنین پایانه های مسافربری آینده نگری شده است که این مراکز می توانند با پوشش مناسب به ارائه خدمات بپردازند.
سردار آقاخانی، ساعت کار سایر اغذیه فروشی ها، رستوران ها و مراکز پذیریایی در ماه رمضان را از ۲ ساعت قبل از افطار بیان کرد و گفت: هرگونه توزیع غذا بصورت بیرون بر در ساعات روز ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه مردم جهت گذراندن ساعات بعد از افطار در پاک ها و تفرجگاه ها، حضور می یابند به همین جهت، طرح انتظامی خاص ای بمنظور تقویت امنیت زیاد مردم و مقابله با مجرمانی که در پی سوء استفاده از این وقت هستند به اجرا در می آید.
وی همچنین از اجرای طرح های ترافیکی در ساعات نزدیک به اذان مغرب در سطح شهر و همچنین لیالی قدر خبر داد و گفت: از شهروندان انتظار داریم در این زمینه کمال همکاری را با ماموران پلیس داشته باشند.
سردار آقاخانی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه روزه ذلت علنی و تخلف واحدهای صنفی عنوان را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان نیز با اشاره به ممنوعیت روزه ذلت در داخل ماشین گفت: ماموران در صورت مشاهده این تخلف با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.

عبارات مهم : ماه رمضان – اجرای طرح

سرهنگ رضا رضائی با بیان اینکه خودرو، حریم شخصی محسوب نمی شود افزود: داخل ماشین حریم شخصی محسوب نمی شود و روزه ذلت علنی در آن ممنوع است بنابراین در صورت مشاهده هرگونه روزه ذلت در داخل خودروها، ماموران پلیس برابر قانون با متخلفان برخورد خواهند کرد.
وی با توجه به زیاد کردن حجم ترافیک شهری در ساعات قبل از افطار از اجرای طرح خاص ترافیکی از امروز ( شنبه ) در هسته مرکزی و نقاط پرتردد شهر اصفهان خبر داد و گفت: در این راستا، ماموران به روانسازی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور می پردازند تا مردم هرچه بهتر از فیوضات معنوی این ماه پربرکت بهره مند شوند.
رئیس پلیس راهور استان همچنین به برخورد قانونی با رانندگان و سرنشینان خودروهایی که با رفتارهای هنجار شکنانه از قبیل بد پوششی، سگ گردانی ، آلودگی صوتی حرمت ماه مبارک و سایر روزه داران را نگه نمی دارند اشاره کرد.
وی به اعمال قانون خودروهای دارای شیشه دودی اشاره کرد و گفت: براساس قانون پیگیری به جرایم و تخلفات رانندگی استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین آن قابل تشخیص نباشد، جُرم است و متخلفان با جریمه ۵۰۰ هزار ریالی روبرو خواهند شد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز از اعزام ۴۰۰ کارشناس انتظامی به محافل مردمی در قالب اجرای طرح ‘ضیافت رمضانی’ با نشانه ارائه آموزش های همگانی صورت به صورت در ماه مبارک رمضان خبر داد.
سرهنگ’ جهانگیر کریمی’ اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه رمضان و حضور گسترده نمازگزاران خداجو و روزه دار در مساجد، تکایا، حسینیه ها و پایگاه های فرهنگی، مذهبی و مراکز تلاوت قرآن، پلیس تلاش می کند تا از این وقت گران بها جهت ارائه آموزش های صورت به صورت به مردم استفاده کند.
وی خاطرنشان کرد: به همین منظور طرح ویژه’ ضیافت رمضانی’ همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به وسیله این معاونت در محافل مردمی به اجرا گذاشته شده است هست.
وی تصریح کرد: در این طرح، بیش از ۴۰۰ نفر از کارشناسان انتظامی مشمول بر معاونان پلیس، روسای کلانتری ها، کارشناسان و مشاوران در بین نمازهای ظهر و عصر مساجد و همچنین سایر محافل مردمی این ایام، مطالب آموزشی در خصوص روش های پیشگیری از جرایم و آسیب هایی که امروزه گریبانگیر خانواده هااست را ارائه می کنند و در آخر با برپایی نشست پرسش و پاسخ به پرسشها مردم پیگیری خواهند کرد.
سرهنگ کریمی با بیان اینکه طرح مذکور طی سال های گذشته بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است گفت: مسئولان هیئت امنای مساجد جهت پیگیری و هماهنگی مورد نیاز جهت حضور مسئولان انتظامی در مسجد خود می توانند به کلانتری محل خود مراجعه و یا با اداره آموزش همگانی این معاونت به شماره تلفن ۲۱۸۳۰۰۲ تماس حاصل نمایند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین از ارائه خدمات خاص مرکز مشاوره آرامش این معاونت و واحد مشاوره تمامی کلانتری های استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: شهروندان می توانند بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای و بدون نوبت قبلی از این خدمات بهره مند شوند.
انتهای پیام/م

واژه های کلیدی: ماه رمضان | اجرای طرح | مشاهده | قانونی | اصفهان | انتظامی | قانون | برخورد


برچسب ها: , , , , , , ,