داشتن همکارانی که از نظر شخصیتی به ما شبیه باشند، فوق العاده هست؛ ولی به ندرت این اتفاق رخ می دهد. چون گزینش همکار مانند گزینش دوست نیست و معمولا علی رغم گزینش

در برخورد با همکارتان مراقب این غلط های باشید

داشتن همکارانی که از نظر شخصیتی به ما شبیه باشند، فوق العاده هست؛ ولی به ندرت این اتفاق رخ می دهد. چون گزینش همکار مانند گزینش دوست نیست و معمولا علی رغم گزینش دوست، هیچ کس همه همکارانش را خودش گزینش نمی کند.

۶ اشتباه در برخورد با همکار

برخی از همکاران شما ممکن است افرادی باشند که به دوستان خوب و همیشگی شما تبدیل شوند، ولی عده ای از آن ها نیز رفتارهای آزاردهنده ای داشته باشند. توجه به غلط های زیر در برخورد با همکاران موثر خواهد بود.

دهن بینی

معاشرت با همکاران اگر چه امری مناسب است ولی باید توجه داشت ورود به بحث های غیر ضروری، تلاش جهت سردرآوردن از رازها و شرح زندگی دیگران و صحبت کردن با افرادی که عادت به بدگویی از دیگر همکاران و شایعه پراکنی دارند و پذیرش حرف های آنان، روابط کاری ما را مختل می کند.

در برخورد با همکارتان مراقب این غلط های باشید

ورود به حریم شخصی افراد

احترام به حریم شخصی افراد در همه محیط ها مهم هست؛ محیط کار نیز از این قاعده مستثنی نیست. گوش دادن به مکالمات تلفنی همکار، زیر چشمی نگاه کردن به صفحه مانیتور او و زیر نظر گرفتن رفتارهای همکاران، اعتماد آنان را نسبت به ما سلب خواهد کرد.

نداشتن روحیه همکاری

نبود روحیه همکاری، کناره گیری از کارهای گروهی و مخالفت با تصمیمات جمعی، نه تنها به وجهه کاری ما آسیب می زند بلکه احساس ناخوشایندی راجع به ما به دیگر همکاران می دهد.

داشتن همکارانی که از نظر شخصیتی به ما شبیه باشند، فوق العاده هست؛ ولی به ندرت این اتفاق رخ می دهد. چون گزینش همکار مانند گزینش دوست نیست و معمولا علی رغم گزینش

رعایت نکردن ادب و احترام

شوخ طبعی در محیط کار اگر چه ممکن است در بازدهی ما تاثیر داشته باشد و گذشت وقت را تسریع کند، ولی به یاد داشته باشیم تعریف خاطرات یا جوک های نامناسب، بی توجهی به این که در چه موقعیتی و با چه کسی شوخی می کنیم، تصور ناخوشایندی از ما نزد همکاران ایجاد خواهد کرد.

بی توجهی به تفاوت سبک زندگی و سلایق

همکاری کردن با افرادی که از نظر عقیدتی، سبک زندگی، فرهنگی و… شبیه ما هستند، راحت تر است ولی این بدان معنی نیست که همه افراد باید یکی باشند. احترام نگذاشتن به عقاید و سلایق همکاران و تحمیل نظر های سیاسی و اجتماعی خود و تاکید بر این که نظرات ما درست است، فضای محیط کار را متشنج می کند.

داشتن احساس مالکیت

احتمالا شما هم در محیط کار با افرادی روبه رو شده است اید که احساس مالکیت زیادی دارند، از حس تملک به نهاد مربوطه گرفته تا احساس مالک بودن نسبت به پستی که دارند و حتی مالکیت نسبت به اشیا و لوازم محیط کار! توجه داشته باشید هیچ چیز حتی داشتن سابقه کار زیاد نسبت به دیگر همکاران، مجوزی جهت داشتن حس تملک نیست.

در برخورد با همکارتان مراقب این غلط های باشید

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : احساس
منبع : khorasannews.com

واژه های کلیدی: احساس | زندگی | همکاری | همکاران | سبک زندگی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک


برچسب ها: , , , , , ,