حتماً جهت همه شما تا به حال اتفاق افتاده است که برنامه یک روز کاری، یک روز مطالعاتی یا حتی یک روز مسافرتی و تفریحی تان به طور کامل اجرا نشود…

برنامه ریزی جهت کنکور در ایام تعطیلات -بخش سوم

برنامه ریزی جهت کنکور در ایام تعطیلات (بخش سوم)

حتماً جهت همه شما تا به حال اتفاق افتاده است که برنامه یک روز کاری، یک روز مطالعاتی یا حتی یک روز مسافرتی و تفریحی تان به طور کامل اجرا نشود.

زمانی جهت آزمودن و اصلاح

عبارات مهم : رسیدن به موفقیت – برنامه ریزی
حتماً جهت همه شما تا به حال اتفاق افتاده است که برنامه یک روز کاری، یک روز مطالعاتی یا حتی یک روز مسافرتی و تفریحی تان به طور کامل اجرا نشود. این موضوع، یک مسأله طبیعی است و در برنامه ریزی جهت انجام هر کاری، جهت هر فردی این مسأله حداقل یک بار اتفاق می افتد. مهم این است که ما پیوسته به برنامه ریزی خود توجه داشته باشیم و با پیش آمدن چنین مشکلی درصدد برطرف و اصلاح آن برآییم؛ بعد هر وقت که احساس کردید برنامه شما با اولویت ها و اهداف شما همسو نیست، بلافاصله با توجه به پرسشها و اهدافی که دارید، در صدد برطرف مسئله و اصلاح برنامه خود برآیید؛ مثلاً اگر قبل از شروع مطالعه یک درس، مانند فیزیک، احساس کردید که بر مباحث آن تسلط دارید و وقت کمی را جهت مطالعه این درس در نظر گرفته بودید و سپس متوجه شدید که نیاز به مطالعه بیشتری دارید، بلافاصله به برنامه برگردید و وقت مطالعه را از وقت تخصیص داده شده است داده شده است به دروس پایه كم كنید و به وقت مطالعه درس فیز كی اضافه كنید. همچنین اگر هنگامی که جهت مطالعه این درس نگذاشته اید، از وقت آزمون زنی، و در غیر این صورت، از وقت تخصیص داده شده است داده شده است به دروس دیگر که اهمیت کمتری دارند، بكاهید.
به خاطر داشته باشید که هر لحظه شخصی در رسیدن به نشانه موفق است که با برنامه پیش رود، معایب و محاسن برنامه خود را بداند و بدون هیچ تعصبی در جهت اصلاح و برطرف مسئله خود برآید.
علاوه بر نکاتی که به آن ها اشاره شد، شما دانش آموز عزیز کنکوری، حتماً در ایام امتحانات به مطالب زیر دقت فرمایید:

خوب درس بخوانید؛ لیکن این توفیق اجباری، می تواند شما را در یادگیری بعضی از مطالب کنکور نیز بخوبی کمک کند.
از استفاده كردن از برنامه دیگران بپرهیزید. برنامه باید مختص شما و با توجه به شرایط درسی خودتان پی ریزی شده است باشد تا قابل استفاده بوده و موفقیت شما را در پی داشته باشد.
تا حد امکان طبق برنامه پیش روید.
نگرانی و استرس را از خود دور کنید و فقط به اهداف خود فکر کنید. به خاطر داشته باشید که شما یک نشانه بلند مدت، یعنی موفقیت در کنکور، و چندین نشانه کوتاه مدت دارید که در جهت رسیدن به این نشانه بلند مدت تنظیم شده است هست، و موفقیت در امتحانات نیز یکی از آنهاست.
در پایان، خدا را هر لحظه و در همه حال در نظر داشته باشید و جهت رسیدن به موفقیت، از او یاری و کمک بگیرید و ایمان داشته باشید که همه چیز در مسیر موفقیت شما پیش می رود.

مرکز یادگیری سایت تبیان

واژه های کلیدی: رسیدن به موفقیت | برنامه ریزی | برنامه ریزی | یادگیری | امتحانات | موفقیت | مطالعه | برنامه | احساس

برنامه ریزی جهت کنکور در ایام تعطیلات -بخش سوم

برنامه ریزی جهت کنکور در ایام تعطیلات -بخش سوم


برچسب ها: , , , , , , ,