بازاریابی تلفنی یکی از کارهایی است که نیاز به مهارت صحبت کردن و روابط عمومی اوج دارد. اگر می خواهید در بازاریابی تلفنی مشتری تان را جذب کنید کافی است چند توصیه

بازاریابی تلفنی و 10 توصیه مهم که باید بدانید

بازاریابی تلفنی یکی از کارهایی است که نیاز به مهارت صحبت کردن و روابط عمومی اوج دارد. اگر می خواهید در بازاریابی تلفنی مشتری تان را جذب کنید کافی است چند توصیه مهم و راحت را بدانید.

۱۰ باید و نباید در بازاریابی تلفنی

آیا تا به حال هنگام بازاریابی تلفنی احساس بدی به شما دست داده است؟ آیا از اینکه پیشنهادتان موردقبول واقع نمی شود، ناراحت شده است اید؟ آیا از موفقیت محدودتان ناامید شده است اید؟ هشدارهای زیر هشدارهایی کاملا جدی هستند که می توانند لذت کار را در شما از بین ببرند و فروشتان را به حداقل برسانند. در بازاریابی تلفنی به این نکات توجه کنید.

بازاریابی تلفنی و ۱۰ توصیه مهم که باید بدانید

در بازاریابی تلفنی هل ندهید؛ به سوی خودتان بکشید

بیشتر ما از کسانی که اصرار می کنند و تمام مدت در مورد خودشان صحبت می کنند، خوشمان نمی آیند. به بازاریابی خود فکر کنید. آیا مدام در حال ارائه مصرانه اطلاعات در مورد خودتان یا محصول و خدماتتان هستید؟ این کار ممکن است مشتریانتان را فراری دهد، درحالی که تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن ها را به درون بکشید. روی نیازها و دغدغه های مشتریان بالقوه تان تمرکز کنید و به آن ها چیزی پیشنهاد کنید که می خواهند. شما به آن ها کمک می کنید، آن ها را به مشتری تبدیل می کنید و درآمد بیشتری به دست می آورید.

در بازاریابی تلفنی مشتری بالقوه کافی ایجاد کنید

بازاریابی تلفنی به معنای شروع مکالمه با مشتریان بالقوه، آشنایی نیازهای آنان و کمک به آن ها در درک راه حل های پیشنهادی شماست. جهت اینکه مشتریان بیشتری به دست آورید، به افراد بیشتری کمک کنید تا نوع محصول یا خدمات شما را درک کنند و مشتریان بالقوه تان را تشویق کنید تا با شما تماس بگیرند.

آیا نوع بازاریابی تان به شما کمک می کند تا مشتری بالقوه کافی به دست آورید و با آن ها گفتگو کنید؟ شما می توانید با یک خبر تبلیغاتی مناسب و استراتژی آنلاین و آفلاین جریان متداومی از مشتریان بالقوه شایسته را جهت خود ایجاد کنید.

بازاریابی تلفنی یکی از کارهایی است که نیاز به مهارت صحبت کردن و روابط عمومی اوج دارد. اگر می خواهید در بازاریابی تلفنی مشتری تان را جذب کنید کافی است چند توصیه

با ایمیل یا نامه به استعلام مشتری پاسخ ندهید

در نود درصد اوقات ارائه پاسخ کتبی به استعلام مشتری به فروش منجر نمی شود. تلفن را بردارید و از سوالات آن شخص جهت شروع مکالمه استفاده کنید با پرسیدن چند پرسش زیاد می توانید دریابید که او چه اهداف و نیازهایی دارد و سپس راه حل خود را به او معرفی کنید.

در بازاریابی تلفنی قیمت را خیلی سریع اعلام نکنید

زمانی که مشتریان بالقوه تماس می گیرند، یکی از نخستین سوالاتی که می پرسند در مورد قیمت محصول یا خدمات است. اگر به سرعت به آن ها پاسخ دهید، احتمالا مکالمه به زودی آخر می یابد و فروش را از دست خواهید داد؛ چون هنوز قیمت ها از نظر آن ها معنایی ندارند. زمانی که یک مشتری از شما قیمت می پرسد تا زمانی که کاملا متوجه نشده اید او چه چیزی می خواهد قیمت را اعلام نکنید. سپس قیمت را در قالب راه حل هایی ارزشمند و با کیفیت به او عنوان کنید.

زمانتان را جهت کسانی که خریدار نیستند، هدر ندهید

هرچقدر هم که سیستم کاریتان خوب باشد، گاهی می بینید که دارید با افرادی صحبت می کنید که یا نمی توانند از بعد هزینه خدماتتان برآیند یا محصولات شما سودی جهت آن ها ندارد. مکالماتی از این قبیل باعث هدر رفتن بخش زیادی از زمانتان می شود. از سوالات تعیین کننده و پاسخ مشتری ها در طول ۳ دقیقه نخست مکالمه استفاده کنید و ببینید که آیا فردی که پشت خط هست، مشتری واقعی است یا خیر. اگر نبود، از او به خاطر هنگامی که که گذاشته تقدیر کنید و به سراغ فرد دیگری بروید.

بازاریابی تلفنی و ۱۰ توصیه مهم که باید بدانید

در بازاریابی تلفنی خیلی زیاد صحبت نکنید

شما از زیر و بم محصولاتتان با خبر هستید؛ می توانید ساعت ها در مورد آن ها، فرآیند کاریتان، شاخصه ها و مزایای محصولات صحبت کنید. این کار را نکنید. شما با این کار حوصله مشتری را سر می برید و توجه او را از دست می دهید، به خصوص اگر بازاریابی تان از نوع تلفنی باشد. هر وقت که با یک مشتری تماس می گیری یا یکی از مشتریان بالقوه با شما تماس می گیرد، از آن تماس جهت درک نیازهای مشتری استفاده کنید. پرسش بپرسید. اجازه دهید آن ها صحبت کنند تا شما اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید.

ارزش از نظر مشتری را مشخص کنید

شما کاملا از مزایای محصول و خدماتتان مطلع هستید؛ می خواهید که مشتریان بالقوه نیز این مزایا را کاملا متوجه شوند. جهت اینکه به مشتریان کمک کنید تا ارزشی را که ایجاد کرده اید درک کنند، از آن ها بخواهید تا چیزی را که می خواهند، تعریف و آنچه را که برایشان ارزش دارد، مشخص کنند.

بازاریابی تلفنی یکی از کارهایی است که نیاز به مهارت صحبت کردن و روابط عمومی اوج دارد. اگر می خواهید در بازاریابی تلفنی مشتری تان را جذب کنید کافی است چند توصیه

در بازاریابی تلفنی جواب «بله» بگیرید

هدف اولیه شما این است که هنگامی که از مشتریان در مورد ثبت سفارش یا عضویت جهت استفاده از خدمات پرسش می کنید، از آن ها پاسخ «بله» را دریافت کنید اگر یک الگو از پاسخ های مثبت تهیه کنید، شانس شنیدن پاسخ مثبت را جهت خود زیاد کردن داده اید. اهداف آن ها را بررسی کنید و از آن ها بپرسید که دقیقا دنبال چه چیزی هستند. راه حلی را هم که یافته اید بررسی کنید و از آن ها پرسش کنید که آیا همان چیزی است که به دنبالش بودند یا خیر

یادتان نرود که شما باید درخواست فروش بدهید

اگر می خواهید مردم محصولات یا خدماتتان را بخرند، باید از آن ها درخواست کنید. به نظر مشخص می آید؛ ولی بازاریاب های تلفنی معمولا منتظر می مانند تا مشتری علاقه اش به خرید را عنوان کند. آیا این کار را می کنیم؟ شما تا زمانی که اعتمادبه نفس کافی در زمینه تکنیک های فروش تلفنی را کسب نکنید، از شنیدن پاسخ رد در ازای درخواست فروشتان می ترسید. جهت همین است که معمولا در ازای این کار فقط به بیان شاخصه ها و مزایای محصول یا خدمات می پردازید.

اگر با مشتریان بالقوه و مناسبی صحبت کنید، احتمال اینکه از شما خرید کنند بسیار زیاد هست. به آن ها کمک کنید تا ارزش مدنظرشان را مشخص و سپس خرید را نهایی کنید.

بازاریابی تلفنی و ۱۰ توصیه مهم که باید بدانید

در بازاریابی تلفنی پیگیری را فراموش نکنید

شاید هنگامی که محصولی را به فروش می رسانید به نظر برسد که دیگر کارتان تمام شده است هست. نخستین فروشتان را به عنوان یک «پایان» درنظر نگیرید، چون می توانید آن را به منزله دری به سوی روابط طولانی مدت و فروش زیاد تلقی کنید. زمانی که یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل تبدیل می شود، اعتمادش نسبت به شما و محصولتان را نشان داده هست. با برقراری یک تماس دیگر از رضایت مشتری و خرید مجدد احتمالی او آگاه شوید.

از بازاریابی تلفنی متنفر نباشید. یاد بگیرید که چه بگویید و چگونه یک مکالمه را سازماندهی کنید و آن وقت لذت بیشتری از کارتان ببرید و به حداکثر فروش برسید.

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : محصول
منبع : مجله مدیر سبز

واژه های کلیدی: محصول | مکالمه | محصولات | بازاریابی | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک |


برچسب ها: , , , , , ,