با شرکت در آزمون آنلاین افکار عمومی و وسایل ارتباط جمعی میتوانید با تست ها و نمونه سوالات این رشته آشنا شوید. در اینجا ما آزمون افکار عمومی و وسایل ارتباط جمعی را برای شما آماده کرده ایم این آزمون از جدیدترین سوالات تشکیل شده است و با ثبت نام و شرکت در این آزمون میتوانید در آزمون اصلی موفق شوید.
تعریف افکار عمومی:
افکار عمومی ، یکی از حیاتی ترین و پایدارترین مفاهیم در علوم اجتماعی است که به طور گسترده در روان شناسی ، جامعه شناسی ، تاریخ ، علوم سیاسی و تحقیقات ارتباطی ، هم در موقعیت های آکادمیک و هم شرایط کاربردی ، مورد استفاده قرار می گیرد .
افکار عمومی یک نیروی سیاسی است که در قانون اساسی هیچ کشوری پیش بینی نشده است، اما میتواند نقش به سزایی در مشروعیت بخشی و یا کشاندن یک حکومت به ورطه سقوط ایفا کند. با شناخت الگوی حاکم بر افکارعمومی یک جامعه میتوان رفتارهای مردم آن جامعه را در آینده و در حوادث گوناگون پیش بینی کرد. هرچند افکار عمومی از دیرباز مورد توجه حکومت ها و ملت ها بوده اما با به وجود آمدن رسانهها و به خصوص توسعه روز افزون آنها نقطه عطفی در شکل گیری، بروز و ظهور و گسترش افکار عمومی ایجاد گردید.
تعریف وسایل ارتباط جمعی:
امروزه گسترش و شیوع وسائل ارتباط جمعی یا رسانه های گروهی به حدی است که عصر ما عصر ارتباطات نامیده شده است و بعضی آن را یکی از نهادهای اجتماعی شمرده اند. در بسیاری از موارد خواندن روزنامه، گوش کردن رادیو، تماشا کردن تلویزیون به صورت عادت درآمده است و به عنوان یک نیاز محسوب می شود.
شرايط ايجاد افكار عمومي:
واقعه افكار عمومی در شرایط مشخصی به وجود میآید، این شرایط عبارتند از:
۱) باید واقعهای مركزی یا شماری از وقایع متناوب و پشت سر هم از یك نوع وجود داشته باشد.
۲) فضا باید مآ
توضیحات آزمون
عنوان درس: افکار عمومی و وسایل ارتباط جمعی
تعداد سوالات تستی: ۲۰
زمان آزمون(دقیقه): تستی: ۴۰
دیدگاهتان را بنویسید