کارنامه توصیفی دانش آموز تیزهوش پایه دوم
در ارزشیابی توصیفی یکی از نکات مهم نوشتن فرم شماره الف است که در آن شرح وضعیت دانش آموز درج می شود.
امروز در سایت گزینه ها مطلبی برای شما آماده کرده ایم که شما با مطالعه آن میتوانید با مقداری تغییرات یک کارنامه توصیفی خوب برای دانش آموز تیزهوش خود ثبت کنید.
اهمیت این کار در این است که کارنامه توصیفی بیانگر وضعیت یک دانش آموز است پس اگر در آن از عبارات مناسب استفاده شود میتواند در پایه های بالاتر معلمین با شناخت بهتر به فرایند تحصیلی دانش آموز کمک شایانی کنند.
فارسي
با علاقه گوش مي دهد، پيام را درک و در رعايت انسجام آن داراي واكنش سريع است، در خواندن متن دقيق و روان است.
شكل صحيح همه واژه هاي كتاب را تشخيص، خوانا درست و زيبا مي نويسد با رعايت اصول درست نويسي متني كوتاه و خلاق مي نويسد.
قران
با اشتياق كلمات و عبارات و سوره هاي قرآني را صحيح مي خواند و آداب اوليه را رعايت مي كند.
داستان هاي قرآني را با ذكر جزييات و متن و ترجمه پيام هاي قرآني باذكر مفاهيم و مصاديق با توضيحات كافي بيان مي كند.
رياضي
با اشتياق و به درستي توانايی شمارش، مقايسه و بيان اعداد دو رقمي سه رقمي و تقريبي را دارد. و توانايي انجام جمع و تفريق اعداد دو رقمي سه رقمي با روش هاي تكنيكي و فرايندي را دارد توانايي خواندن درك و حل مسئله با طرح مسائل مشابه را دارد، تواناي تشخيص تفاوت و شباهت اشكال مختلف هندسي و توانایي تكميل اشكال متقارن را دارد، توانايي شناخت پول هاي رايج وغير رايج، انجام فعاليت مالي درموقعيت واقعي و شبيه سازي و توانايي خواندن زمان بصورت كامل مقايسه ترتيب زماني توانايي اندازه گيري و بيان طول اشيا با مفهوم بين و با واحد هاي استاندارد را دارد، توانايي تشخيص مفهوم احتمال و بيان عبارت كسري و نمايش داده اي آماري با نمودار هاي مختلف و تبديل نمودار ها به هم را دارد.
علوم
با علاقه و جديت در فعاليت هاي ياد گيري ياددهي (رفع آلودگي محيط زيست، كاربرد سوخت ها و صرفه جويي، طراحي مدل هاي جديد، تواناي هاي جديد خود در آينده، نقش گيا هان و جانوران و انسان در بر آورده كردن نياز هاي هم، آزمايش اثر گرما و سرما بر تغيير شكل مواد و ثبت و گزارش اطلاعات در مورد عوامل تأثير گذار مواد بر هم) فعالانه شرکت می کند و راه حل هاي عملي و خلاق ارائه و در زندگي خود آموخته ها را بكار مي برد، بر يادگيري خود مسلط است.
هنر
با اشتياق نسبت به حفظ طبيعت و ميراث فرهنگي حساس است و در توليدات خود از آن ها ايده مي گيرد در توليدات خود تعادل و توازن عناصر را رعايت مي كند.
توانايي بيان پيام خود با انتخاب ايده مناسب، پرورش و اجراي دقيق آن را دارد در مورد توليد هنري خود و هم كلاسي هايش استدلال و براي بهبود توليدات با ملاك هاي معين پيشنهاد مي دهد مواد و ابزار هاي مختلف را به درستي و با دقت به كار مي برد.
تربيت بدني
با علاقه همه موارد حركات پايه را انجام و در كسب مهارت در خم و راست شدن، در پريدن، در به پهلو دويدن، دريافت كردن در پرتاب كردن با دو دست و در لي لي كردن موفق است و همه موارد آمادگي جسماني را انجام و در توسعه و بهبود چابكي، استقامت، قدرت و استقامت عضلاني، انعطاف پذيري و تعادل موفق است.
هديه هاي آسماني
با اشتياق نمونه هاي متنوعي از نعمت هاي خدا را بيان و در متني كوتاه خدا را شكر و خواسته هايش را از او طلب مي كند. پيامبران بزرگ خدا را به ترتيب و با احترام معرفي و نمو نه هايی از مهرباني پيامبر را با كودكان بيان مي كند.
امامان اول دوم ،سوم و دوازدهم را بااحترام معرفي وبراي الگو گيري از ويزگي هاي ايشان تلاش مي كند.
آداب سلام كردن، پاكيزگي،و آداب غذا خوردن را رعايت مي كند اهمیت ونتايج راست گويي را بيان مي كند.
توانايي بيان و درك مفهوم پيام هاي قرآني وبراي آشنايي بيشتر با پيام هاي مرتبط با درس تلاش مي كند.
به درستي وضو مي گيرد، مواردي كه وضو لازم دارد را بيان مي كند، توانايی قرائت و انجام نماز دو ركعتي را دارد، اوقات اذان و نماز هاي پنج گانه را به درستي بيان مي كند.
در مراسمات اسلامي (مناسبت ها، ولادت ها، شهاد ت ها و نماز جماعت) فعالانه مشاركت مي كند.
با شناخت بيشتر از نعمت هاي وجود خود بيشتر و بهتر شكر گزاري مي كند.
شايستگي هاي عمومي
با اشتياق بهداشت فردي و اجتماعي و نكات ايمني را رعايت مي كند در برخورد با ديگران نهايت ادب و احترام را رعايت مي كند نسبت به انجام وظايف و مقررات مسوليت پذير است، در فعاليت هاي گروهي با هم گروه ها مشاركت فعال دارد نسبت به مطالعه از طریق پژوهش و تحقیق کوشاست و تلاش می کند دانسته های خود را گسترش دهد.
دیدگاهتان را بنویسید