اعتماد به نفس پایین | اعتماد به نفس | شخصیت شناسی | خودکار | اعتماد | تست روانشناسی

شخصیت شناسی از روی امضا

شخصیت شناسی از روی امضا

عبارات مهم : اعتماد به نفس پایین – اعتماد به نفس

حتی اگر هم خودش بخواهد، نمی تواند آنچه درونش است را پنهان کند. کافی است کمی با فوت و فن های شخصیت شناسی آشنا باشید و نتیجه چند تحقیق را به دقت خوانده باشید، تا دست هر کسی برایتان رو شود. اگر می خواهید بدانید بغل دستی تان، واقعا کیست و چه شاخصه هایی دارد، بهتر است یک قلم و کاغذ جلویش بگذارید و بخواهید جهت یادگاری هم که شده است به شما امضا بدهد. متخصصان نشانه شناس و گروهی از روانشناسان، معتقدند شیوه امضا کردن آدم ها می تواند بعضی از خصوصیات ارزش را آشکار کند و به ما بگوید که در برابر ارزش باید چه رفتاری را در پیش بگیریم.

شخصیت شناسی از روی امضا

امضای منطقی ها

اگر در وقت امضا کردن، خودکار را به طرف عقربه های ساعت حرکت می دهد، فردی منطقی هست. ولی اگر برعکس این حرکت را انجام می دهد، احتمالا با فردی روبه رو هستید که به آسانی دلایل شما را نمی پذیرد و قانع نمی شود، چراکه افرادی که علی رغم عقربه های ساعت امضا می کنند، معمولا آدم هایی غیرمنطقی هستند. بعد بهتر است زمانی که فرد برابر تان امضا می کند، در کنارش حضور داشته باشید تا علاوه بر شکل امضا، بتوانید جهت حرکت خودکار روی کاغذ را هم ببینید.

اعتماد به نفس پایین | اعتماد به نفس | شخصیت شناسی | خودکار | اعتماد | تست روانشناسی

امضای بی خیال ها

کسانی که امضایشان، گنگ و خط خطی است و با عجله و بدون درنگ امضا می کنند، زندگی را ساده می گیرندو به خاطر موانع ای که برسر راه ارزش هست، زندگی را به کام خود تلخ نمی کنند. اگر شما هم آدم ساده گیری باشد، در کنار آنها خوش خواهید گذراند؛ ولی اگر سخت گیر و عصبی باشید بودن با آنها جهت تان سخت ترین کار خواهد بود.

امضای جدی ها

آدم هایی که هنگام امضا کردن، خودکار را روی کاغذ فشار می دهند، اغلب افراد جدی و منظمی هستند. اگر کاری را به آنها سپرده اید، نیازی نیست که دلواپس انجام شدنش باشید، چون نظم آنها نگرانی شما را برطرف می کند ولی باید بدانید که این افراد استرس زیادی دارند و احتمال دارد از ضربه ای یا مشکل ای که در کودکی خورده اند، آسیب دیده باشند.

شخصیت شناسی از روی امضا

امضای مرموز ها

اگر هنگام امضا کردن، خودکار را آرام حرکت می دهد و مراقب است که به عالی ترین شکل امضا کند، احتمالا شخصیتش با آنچه بروز می دهد تفاوت دارد و می خواهد در برابر شما، خود را بهتر از آنچه که است جلوه دهد. در برابر چنین فردی کمی محتاط باشید و وقت بیشتری را صرف شناختن خود واقعی اش درنظر بگيريد، چراکه به احتمال زیاد، او چیزهای زیادی را جهت پنهان کردن از شما دارد.

امضای آدم های مغرور

اعتماد به نفس پایین | اعتماد به نفس | شخصیت شناسی | خودکار | اعتماد | تست روانشناسی

آدم هایی که به جای امضا کردن، نام خود را می نویسند، خود را فردی باارزش می دانند و به توانایی هایشان ایمان دارند. آنها دوست دارند نامشان را در همه جا مطرح کنند و آنقدر خود را مطرح و توانمند می دانند که ممکن است گاهی مغرور و خودخواه جلوه کنند. این افراد تمام تلاش ارزش را می کنند تا در موقعیت های شایسته ای قرار بگیرند و از این راه احساس غرور ارزش را ارضا کنند.

امضای برونگراها

اگر با فردی روبه رو هستید که بزرگ و با حروف درشت امضا می کند، احتمالا با یک برونگرا در ارتباط هستید. بررسی ها می گوید آنها افراد با اعتماد به نفسی هستند که گاهی خودشان را بیش از حد باور دارند ولی به دليل اراده نیرومند ارزش می توانید روی آنها حساب کنید. از طرف دیگر، کسانی که در سمت راست یک متن امضا می کنند، آدم هایی برونگرا و اجتماعی هستند که خیلی راحت با غریبه ها صمیمی می شوند و اگر با چنین فردی به مهمانی دعوت شوید، حتما به شما خوش می گذرد.

شخصیت شناسی از روی امضا

امضای صادق ها

برای آنکه بدانید با فردی صادق روبه رو هستید یا نه، می توانید از او بخواهید یک فرم را هم امضا کند. بررسی ها مaی گوید اگر او بالای فرم را امضا کرد، احتمالا آدم راستگویی نیست، ولی اگر پایین فرم را امضا کرد، زیاد می توانید به گفته هایش اعتماد کنید. از نظر آنها کسانی که بالای فرم را امضا می کنند، کمتر به تعهدات ارزش پایبند می مانند؛ بعد بهتر است قبل از اعتماد کردن بهانه ای جهت گرفتن امضایش پیدا کنید.

امضای لجباز ها

اما اگر طرف برابر تان در امضایش از خطوط عمودی استفاده می کند، باید بدانید با فردی لجباز روبه رو هستید که معمولا هر کاری که بخواهد، انجام می دهد، چراکه این افراد، معمولا روی تصمیم ها و کارهایی که می خواهند انجام دهند، پافشاری می کنند. البته این خصلت آنها هر لحظه هم بد نیست، چون جهت رسیدن به چیزی که می خواهند تلاش و پافشاری می کنند، اگر شما هم آدم لجبازی هستید، احتمالا ساده با چنین فردی کنار نمی آیید.

امضای عصبی ها

اگر با فردی روبه رو هستید که امضایش شلوغ هست، بدانید که شخصیتی مضطرب و ناآرام دارد به خاص اگر این شخص، امضایی با شکل های در هم و آشفته را گزینش کرده هست، می توانید ساده تر احتمال مضطرب بودنش را مطرح کنید. چنین فردی ساده از کوره در می رود، بعد در برابر او کمی محتاط تر واکنش‌ها کنید. بعید نیست که این افراد آدم های شکاکی باشند و بخواهد از همه رفتارهای شما سر در بیاورند.

امضای درونگراها

افرادی که سمت چپ صفحه را جهت امضا کردن گزینش می کنند، آدم های خجالتی و درونگرایی هستند که راحت با هرکسی کنار نمی آیند. این افراد از اینکه به جمعی وارد شوند که کسی را در آن نمی شناسند عذاب می کشند و دوست ندارند کسی سر از کار ارزش در بیاورد. آنها سرشان به کار خودشان گرم است و قرار گرفتن در موقعیت های ناگهانی، می تواند آنها را به شدت مضطرب و حتی ناامید کند.

امضای مهربان ها

آدم های مهربان و بخشنده، هنگام امضا کردن، قلم را بسیار آرام روی کاغذ حرکت می دهند. سادگی امضای آنها، از قلب راحت ارزش خبر می دهد. آنها یا شخصیتی راحت دارند یا سواد بالایی ندارند. این افراد به آسانی حرف دیگران را باور می کنند و خودشان هم جهت بزرگ تر جلوه دادن شخصیت ارزش به دروغ و فریب رو نمی آورند.

امضای سختکوش ها

کسانی که در امضایشان از خطوط منحنی و بدون زاویه استفاده می کنند، آدم های سختکوشی هستند که با هوش و پشتکار فراوانشان به هر چه بخواهند می رسند. این افراد جهت رسیدن به اهداف خود بسیار مصمم و پر تلاش هستند و تا رسیدن به هدفشان، صبور و بردبارند.آنها حتی با وجود پرسشها هم، هرگز از تصمیم ارزش منصرف نمی شوند.

امضای خجالتی ها

کسانی که کوتاه و کوچک امضا می کنند، افرادی خجالتی هستند که اعتماد به نفس پایینی دارد. آنها از توانایی های خودشان a و معمولا خود را در حاشیه قرار می دهند وa در مهمانی ها به آسانی با غریبه ها صمیمی نمی شوند. آنها آنقدر به خودشان بی اعتماد هستند که حتی نمی خواهند در صفحه کاغذ جای زیادی را اشغال کنند و تلاش می کنند امضایی کوچک داشته باشند.

منبع:مجله سیب سبز

واژه های کلیدی: اعتماد به نفس پایین | اعتماد به نفس | شخصیت شناسی | خودکار | اعتماد | تست روانشناسی


برچسب ها: , , , , ,