رییس شرکت نهضت سوادآموزی گفت: الحاق ماده به قانون تعیین وظیفه معلمان تصریح عملیاتی شدن این مصوبه را مورد توجه قرار داده هست.

ماجرای تعیین وظیفه اوضاع آموزشیاران و حق التدریس‌ها در مجلس چیست؟

علی باقرزاده رییس شرکت نهضت سوادآموزی در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ با بیان اینکه آنچه تحت عنوان موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین و وظیفه معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مطرح شده، در واقع تصریح به عملیاتی شدن ۲ مصوبه مجلس شورای اسلامی هست، اظهار داشت: این مساله در مرداد ماه ۹۴ و شهریورماه ۹۵ به تصویب رسیده هست.

عبارات مهم : آموزش
وی افزود: بر اساس این طرح که به عنوان ماده ۱۷ مکرر از آن یاد شده، دولت موظف است حداکثر ظرف مدت یک سال تمام نیروهای حق التدریس مشمول قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین و وظیفه و قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین و وظیفه را بعد از گذراندن دوره های آموزشی حداکثر ۶ ماهه و بدون نیاز به برگزاری آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

رییس شرکت نهضت سوادآموزی تصریح کرد: براساس ماده واحده موسوم به قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷، وزارت متبوع موظف بود فقط مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که قبل از تصویب قانون الحاق در تبصره به ماده ۱۷ در تاریخ ۲۶ مهرماه ۹۱ با آموزش و پرورش همکاری داشته اند را با توجه به رشته تحصیلی، دوره تحصیلی، نیاز منطقه ای و جنسیت به کارگیری کند.

باقرزاده ادامه داد: این قانون همه واجدان شرایط را پوشش نداده بود بنابراین در شهریور ماه ۹۵ مجددا طی مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷، اصلاح و جهت اجرا ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: براساس قانون اصلاح تبصره ۱۰ ماده ۱۷، مشمولین تبدیل وضعیت، به ۴ گروه یعنی آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و نیروهای حق التدریس غیر مستمر زیاد کردن یافت.

باقرزاده گفت: این قانون تاکید دارد مشمولین متناسب با رشته، جنس و نیاز منطقه ای به عنوان حق التدریس تبدیل اوضاع می شوند و تبدیل اوضاع آن ها هم تعهدی جهت استخدام نیست.

رییس شرکت نهضت سوادآموزی بیان کرد: طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین وظیفه که به عنوان ماده ۱۷ مکرر نامیده شده، ترکیبی از دو قانون مصوب قبلی است و براساس این طرح دولت موظف است دو قانون معنونه را با شرایط تازه و حداکثر ظرف مدت یکسال اجرایی کند.

وی عنوان کرد: آنچه از روح طرح پیشنهادی استنباط می شود این است که گروه های ۴ گانه یعنی آموزش دهنده های نهضت سوادآموزی که در فاصله سال های ۷۹ تا آخر ۹۱ با سوادآموزی همکاری کرده اند، مربیان پیش دبستانی که با ابلاغ آموزش و پرورش به کارگیری شده، همچنین نیروهای حق التدریس غیرمستمر و نیروهای خرید خدمات آموزشی که اطلاعات مربوط به آن ها در سیستم وجود دارد، مشمول تبدیل اوضاع و استخدام هستند و دولت موظف است ظرف یکسال همه آن ها را تبدیل اوضاع کند.
رییس شرکت نهضت سوادآموزی گفت: فعلا فوریت طرح و نه متن پیشنهادی تصویب شده است و این متن ابتدا در کمیسیون آموزش و تحقیقات و بعد از طی روال قانونی در صحن علنی طرح خواهد شد.

انتهای خبر /

واژه های کلیدی: آموزش | قانون | آموزشی | قانونی | نهضت سوادآموزی | نهضت سواد آموزی | کمیسیون آموزش و تحقیقات | استخدام حق التدریسی


برچسب ها: , , , , , , ,