حتما شما هم در فضای کار با افرادی روبه رو شده است اید که باعث آزارتان شده است اند ولی این آزار به صورت مستقیم نبوده هست. افرادی که تعدادشان شاید در محیط کار کم

یک معضل بزرگ به نام همکار زیرآب زن!!

حتما شما هم در فضای کار با افرادی روبه رو شده است اید که باعث آزارتان شده است اند ولی این آزار به صورت مستقیم نبوده هست. افرادی که تعدادشان شاید در محیط کار کم باشد ولی حضورشان باعث رنجش ما می شود، چراکه با اغراق کردن در غلط های ما یا ادعاهای خلاف راجع به ما، اعتبار کاری ما را نزد سایرین زیر پرسش می برند.

با همکار زیرآب زن په کنیم؟

همکار خوب تکلیفش با ما مشخص است! همکاری است که قابل اعتماد است و در روابط کاری با او دچار نگرانی و دلهره خاصی نیستیم. در ادامه نحوه برخورد با همکاران بد، در این مقاله قصد داریم راجع به همکاران «زیر آب زن» صحبت کنیم. حتما شما هم در فضای کار با افرادی روبه رو شده است اید که باعث آزارتان شده است اند ولی این آزار به صورت مستقیم نبوده هست. افرادی که تعدادشان شاید در محیط کار کم باشد ولی حضورشان باعث رنجش ما می شود، چراکه با اغراق کردن در غلط های ما یا ادعاهای خلاف راجع به ما، اعتبار کاری ما را نزد سایرین زیر پرسش می برند.

یک معضل بزرگ به نام همکار زیرآب زن!!

اول از خودتان بپرسید

شاید این باور عمومی وجود داشته باشد که در همه محیط های کاری، افراد زیرآب زنی وجود دارند که باید چهارچشمی مراقبشان بود! این باور کلیشه ای نباید به بدبینی ما نسبت به همکاران مان منجر شود؛ بنابراین ابتدا مورد نیاز است از خودتان بپرسید که تصور شما راجع به زیر آب زنی همکارتان ناشی از بدبینی نسبت به اوست یا واقعا همکارتان نیت بدی دارد و درصدد آسیب رساندن به اعتبار شماست.

دلیل زیرآب زنی همکارتان را کشف کنید

بررسی کنید که علت زیرآب زنی همکارتان چیست؛ سپس بر اساس علت مهم اقدام کنید؛ جهت مثال، بسیاری از افراد زیرآب زن از فقدان اعتماد به نفس زحمت می برند؛ بنابراین زیرآب زدن، تصویر العمل منفعلانه ای در پاسخ به فقدان اعتماد به نفس در محیط کار است.

حتما شما هم در فضای کار با افرادی روبه رو شده است اید که باعث آزارتان شده است اند ولی این آزار به صورت مستقیم نبوده هست. افرادی که تعدادشان شاید در محیط کار کم

روابط کاری خود با مافوق ها را تقویت کنید

شاید برخورد کاملا مستقیم شما با فرد زیرآب زن تبعات خاصی برایتان داشته باشد، ولی اگر بتوانید روابط خود را با افراد صاحب نظر که نظرشان راجع به شما حائز اهمیت هست، تقویت کنید اعتبار شما به سادگی با زیر آب زدن های همکارتان خدشه دار نخواهد شد.

روابط کاری و شخصی خود را با همکار زیرآب زن کنترل کنید

مسائل شخصی یا موارد کاری خود را جهت همکار زیرآب زن بازگو نکنید و روابط کنترل شده است با وی داشته باشید. اگر شما در محیط کار دچار اشتباهی شده است اید، اشتباه خود را بپذیرید و از پذیرفتن آن طفره نروید. البته مورد نیاز نیست غلط های یا اشتباهات سهوی خود را جهت همکاران زیرآب زن تعریف کنید.

هرگز مقابله به مثل نکنید

گاهی شاید همکار زیرآب زن عرصه را جهت شما تنگ کرده باشد و این فکر را در سر پرورانده باشید که بهتر است شما هم مانند خودش واکنش‌ها کنید و زیرآبش را بزنید! ولی این کار در آمدن از چاله و افتادن به چاه هست. هرگز کار همکارتان را تکرار نکنید؛ مطمئن باشید این کار فقط مسئله را پیچیده تر و طولانی تر خواهد کرد.

یک معضل بزرگ به نام همکار زیرآب زن!!

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle

عبارات مهم : اعتبار
منبع : khorasannews.com

واژه های کلیدی: اعتبار | اعتماد | همکاری | همکاران | اعتماد به نفس | سبک زندگی | کار و زندگی | کسب و کار کوچک


برچسب ها: , , , , , , ,