با شرکت در آزمون آنلاین رشته مهندسی خودرو گرایش قوای محرکه خودرو (کنکور ارشد) سایت گزینه ها علاوه بر اینکه در مصرف کاغذ، در اختصاص دادن زمان برای طراحی، تایپ، برگزاری و تصحیح آزمون نیز صرفه جویی می کنید. همچنین هزینه های برگزاری و رفت و آمد شما نیز کم می شود.
معرفی رشته مهندسی خودرو گرایش قوای محرکه خودرو:
امروزه قوای محرکه خودرو به لحاظ نحوه تامین انرژی و طراحی بهینه توجه طراحان زیادی را به خود جلب نموده است. هماکنون در اغلب قوای محرکه خودروها، از موتورهای درونسوز اشتعال جرقهای و یا اشتعال تراکمی استفاده میشود. این موتورها دارای انواع مختلفی است که میتوان از دیدگاههای متفاوتی آنها را دستهبندی نمود. موتورهای دوزمانه و چهار زمانه، موتورهای کاربراتوری و انژکتوری، پاشش مستقیم (درون سیلندر) و یا غیرمستقیم (درون منیفولد)، بنزینی، گازوییلی، گازسوز، دوگانهسوز، الکلی، تنفس طبیعی، سوپرشارژ (پرخورانی) و توربوشارژ، از انواع موتورها هستند که برمبنای احتراق داخلی عمل مینماید. البته مبحث انواع سوخت های جایگزین، همچون سوخت های زیستی، هیدروژن و دیگر مواد پاک از دیگر موضوعات در مبحث موتورهای احتراق داخلی میباشد. شایان ذکر است که به انواع موتورهای احتراق داخلی از زوایای مختلفی نظیر شبیه سازی و تحلیل احتراق، مطالعه انتقال حرارت موتور، سیستم های کنترل موتور و مفاهیم انتقال قدرت می توان نگریست. در گرایش قوای محرکه دانشجویان و پژوهشگران در جهت طراحی بهینه موتور برای کاهش مصرف سوخت و بهبود پارامترهای عملکردی موتور نظیر توان و گشتاور تلاش می کنند. علاقه مندان به تحصیل در این گرایش نیاز به تسلط بر دانش مکانیک سیالات، ترمودینامیک و انتقال حرارت ناشی از آن دارند. از نرم افزارهای تحقیقاتی در این زمینه میتوان به GT Power ، Kiva، CONVERGE و AVL FIRE اشاره نمود. در شکل زیر شبیه سازی ورود سوخت و احتراق در پیستون با استفاده از AVL FIRE انجام شده است.
دروس و ضرایب رشته مهندسی خودرو گرایش قوای محرکه خودرو :
۱ -زبان عمومي و تخصصـي (انگليسـي)، ضریب: ۲
۲ -رياضـيات (رياضـي عمـومي ۱و۲ ،معـادلات ديفرانسـيل، رياضـي مهندسـي)، ضریب:۳
۳ -حـرارت و سـيالات (ترموديناميـك، مكانيـك سـيالات، انتقـال حـرارت)، ضریب:۳
۴ -جامدات (استاتيك، مقاومت مصالح، طراحي اجزاء)، ضریب:۳
۵ -ديناميك و ارتعاشات (ديناميك، ارتعاشات، ديناميك ماشين، كنترل)، ضریب:۲
دیدگاهتان را بنویسید