با شرکت در آزمون آنلاین رشته مهندسی خودرو گرایش طراحی سیستم های دینامیکی خودرو (کنکور ارشد) سایت گزینه ها علاوه بر اینکه در مصرف کاغذ، در اختصاص دادن زمان برای طراحی، تایپ، برگزاری و تصحیح آزمون نیز صرفه جویی می کنید. همچنین هزینه های برگزاری و رفت و آمد شما نیز کم می شود.
معرفی رشته مهندسی خودرو گرایش طراحی سیستم های دینامیکی خودرو:
راحتی سفر به معنای کاهش ضربات ناشی از ناهمواریهای سطح جاده به سرنشینان یکی از مهمترین پارامترها در طراحی خودروی مناسب به شمار میرود. همچنین فرمان پذیری خودرو در جاده، علیالخصوص در پیچهای تند موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه داشت. از طرف دیگر یکی از ملزومات خودروی ایمن، داشتن سیستم ترمز کاملا مطمئن است. این موضوعات سرفصل مباحثی هستند که به تفصیل درگرایش سیستم های تعلیق، ترمز و فرمان مورد بررسی قرار میگیرند. برای این منظور، دانشجویان با تکنولوژیهای مختلف روز دنیا در زمینه تعلیق، ترمز و فرمان آشنا شده سپس مبانی طراحی آن را آموزش دیده، ضمن شناخت دقیقتر سیستمهای تعلیق و فرمان، با روشهای شبیهسازی و حل عددی معادلات دینامیکی خودرو آشنا میشوند. در شکل زیر دو نوع سیستم تعلیق مستقل متداول خودرو نشان داده شدهاست.
دروس و ضرایب رشته مهندسی خودرو گرایش طراحی سیستم های دینامیکی خودرو :
۱ -زبان عمومي و تخصصـي (انگليسـي)، ضریب: ۲
۲ -رياضـيات (رياضـي عمـومي ۱و۲ ،معـادلات ديفرانسـيل، رياضـي مهندسـي)، ضریب:۳
۳ -حـرارت و سـيالات (ترموديناميـك، مكانيـك سـيالات، انتقـال حـرارت)، ضریب:۱
۴ -جامدات (استاتيك، مقاومت مصالح، طراحي اجزاء)، ضریب:۳
۵ -ديناميك و ارتعاشات (ديناميك، ارتعاشات، ديناميك ماشين، كنترل)، ضریب:۴
دیدگاهتان را بنویسید