ديگر نيازي نیست وقت زیادی را صرف کنید و به راحتی با شرکت در آزمون آنلاين سایت گزینه ها مي توانيد خارج از ساعات تدرس و حتي خارج از ساعت کار آموزشگاه یا نمونه سوالات رشته مدیریت ورزشی گرایش مديريت بازاريابي در ورزش(کنکور ارشد) آشنا گردید و در آزمون اصلی موفق شوید.
معرفی گرایش مدیریت بازاریابی در ورزش:
تعریف مدیریت ورزشی ، ازتعریف عمومی که برای مدیریت وجود دارد ، فاصله زیادی نداشته و در واقع بخش تخصصی ورزشی به دنبال این تعریف می آید . سازماندهی ، برنامه ریزی ، کنترل و نظارت در ورزش و تربیت بدنی تعریفی است که برای مدیریت ورزشی میشناسیم .هویت مدیریت ورزشی امروزه در جهان شناخته شده است چراکه در دانشگاههای بزرگ جهان که رشته تربیت بدنی را دارند مدیریت و برنامه ریزی یکی از رشته هائی است که در آنجا تدریس میشود و افرادی که در این بخش تربیت میشوند برای اداره امور ورزش و تربیت بدنی جهت پیدا می کنند و در دو بخش یکی مدیریت اماکن تاسیسات و دانشکده ها و دیگری در ورزش قهرمانی هم از نظر اجرا و هم برنامه ریزی به خدمت گرفته میشوند .سپس آنان بر حسب تجربه با علاقه خود جذب بازار کار در سایر شاخه های مدیریتی در بخشهای ورزش قهرمانی ، همگانی ، مدارس ، فدراسیون ها و سازمانهای ورزشی ، و نیز باشگاهها میشوند .در سیستم ورزشی کشور ما ایران نیز باید همان الگو برای تربیت و بکارگیری مدیران ورزشی بکار گرفته شود و البته باید به این نکته نیز توجه داشت که کشور ما شرایط خاص خود را دار است . البته در سایر کشور ها نیز وضع به همین شکل است و در آن کشور ها نیز مدیریت شرایط خاص خود را داراست و متاسفانه مسائل اقتصادی و سیاسی در قدم اول دیده میشوند و نه تنها در ایران در همه دنیا ، دیده میشود که افراد غیر متخصص در پست یک مدیر متخصص می نشینند .باید توجه داشت که رشد اداری در کارها بدنبال بهره وری و اثر بخشی اداری دیده میشود که برای دستیابی به تمام اینها باید الگوی درستی برای مدیریت در سازمانهای ورزشی بکار گرفته شود . نکته قابل تامل این است که ما در ورزش و تربیت بدنی تنها تخصص مدیریت و برنامه ریزی را نداریم وخصوصا در مقطع دکترای تربیت بدنی پنج گرایش دیگر داریم که هر کدام از فارغ التحصیلان آن در رشته خود متخصص هستند و هیچ کدام نباید در پست دیگری قرار بگیرند. که متاسفانه این اصل رعایت نمی شود و دیده میشود که پست های مدیریت برحسب سیاست جامعه در اختیار فارغ التحصیلان فیزیولوژی ، رشد و تکامل و غیره است که در نهایت وضع به این شکل که اکنون دیده میشود در می آید .ماهیت مدیریت ورزشی به محتوای آن باز می گردد و در این بین باید دید که این رشته دارای چه زیر مجموعه هائی است و هر کدام به چه کاری می پردازند …
بازار کار گرایش مدیریت بازار یابی ورزشی:
فارغالتحصیلان دورههای کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازار یابی ورزشی قادر خواهند بود وظا یف وماموریت های زیر را به عهده گیرند:
الف- انجام خدمات مشاورهای در مؤسسات و شرکتهای بازار یابی ورزشی
ب- توانایی برنامهریزی درزمینه بازار یابی رویدادهای بزرگ ورزشی
ج- توانایی مؤسسات وشرکتهای بازار یابی ورزشی
د- انجام خدمات بازاریابی ورزشی در باشگاههای لیگهای برتر
دروس و ضرایب گرایش مديريت بازاريابي در ورزش :
۱ -زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)، ضریب: ۲
۲ -فيزيولوژي و تغذيه ورزش، ضریب:۱مدیریت ورزشی
۳ -آمار، سنجش و اندازهگيري در تربيت بدني، ضریب: ۲
۴ -حركت شناسي و بيومكانيك ورزشي، ضریب: ۱
۵ -رشد و يادگيري حركتـي، ضریب: ۱
۶ -حركات اصلاحي و آسيب شناسي ورزشي، ضریب: ۱
۷ -مديريت سازمانها و مسابقات ورزشي. ضریب: ۴
دیدگاهتان را بنویسید