ديگر نيازي نیست وقت زیادی را صرف کنید و به راحتی با شرکت در آزمون آنلاين سایت گزینه ها مي توانيد خارج از ساعات تدرس و حتي خارج از ساعت کار آموزشگاه یا نمونه سوالات رشته دین و رسانه (کنکور ارشد) آشنا گردید و در آزمون اصلی موفق شوید.
معرفی رشته دین و رسانه :
پرسش محوری در حوزه رسانه و دین اینست که آیا باید رسانه را به مثابه امری قدسی و دینی نگاه کرد یا رسانه ذاتاً امری سکولار و غیر دینی است؟ اغلب به سبب فقدان پژوهش های مناسب، دو حوزه رسانه و دین به طور مجزا مورد مطالعه قرار می گیرد و تحلیل نسبت میان ارتباطات (رسانه) و تجدد یا مدرنیته بر مبنای سه نگرش روابط ملی، فایده گرا و ساختار گرا انجام می شود. بسیاری از نظریات موجود درباره دین و رسانه، به سوی “”دین رسانه ای”” گرایش داشته و یا در حالتی خوش بینانه درصدد توضیح ابزار بودن هر یک برای دیگری است. رسانه دینی تأکید دارد که نه رسانه صرفاً ظرفی برای دین است و نه تکنولوژی رسانه می تواند دین را در حد یک پیام فروبکاهد. از این رو نه می توان رسانه را پدیده ای ثانوی فرض کرد و نه دین را امری منحاز. نخستین مسئله در تبیین دین و رسانه، بازشناسی ذات رسانه، ویژگی های رسانه، ظرفیت و توانایی رسانه، تاریخ معرفتی و دانش رسانه، نسبت میان رسانه و فرهنگ غرب و تفکر لیبرالی، رسانه و ذات سکولاریسم و مسائل تمدن است
دروس و ضرایب رشته دین و رسانه :
۱ -زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)، ضریب: ۲
۳ -اصول روزنامه نگاري (خبرنويسي، گزارش خبري و شيوه نگارش فارسي)، ضریب: ۳
۴ -نظريه هاي ارتباطات، ضریب: ۳
۵ -مفـاهيم ارتبـاط جمعـي در رسـانه، ضریب: ۲
۶ -كاربرد آمار و روش تحقيق، ضریب: ۲
۷ -زبان فارسي، ضریب: ۲
۸ -اخلاق و معارف اسلامي. ضریب: ۲
دیدگاهتان را بنویسید