ديگر نيازي نیست وقت زیادی را صرف کنید و به راحتی با شرکت در آزمون آنلاين سایت گزینه ها مي توانيد خارج از ساعات تدرس و حتي خارج از ساعت کار آموزشگاه یا نمونه سوالات رشته ارتباطات اجتماعی گرایش تبلیغات فرهنگی (کنکور ارشد) آشنا گردید و در آزمون اصلی موفق شوید.
معرفی رشته ارتباطات اجتماعی گرایش تبلیغات فرهنگی :
هر یک از ما در یک بستر خاص فرهنگی رشد کرده ایم و نوع بینش و دید ما نسبت به خیلی از پدیده های اجتماعی، برگرفته از همان بستر می باشد.
بدیهی است در دنیای امروز كه فرهنگ ها، تمدن ها، ادیان و تمام اركان هویت ساز ملل، هدف آماج جهانی شدن قرار گرفته است، برای حفظ این عناصر و در پی آن، صیانت از هویت ملّی، باید از طریق تبلیغات كوشید تا هویت فردی و ملّی در امان بماند.
تبلیغات فرهنگی باید با معرفی هنجارهای یک جامعه، همبستگی را که پایه اساسی کنش های متقابل بین انسان-هاست، هدف قرار دهد و دست یابی به یک اتحاد موفق میان همه انسان ها را موجب گردد.
موضوع مقاله حاضر نگاهی به رابطه بین تبلیغات فرهنگی و فرهنگ تبلیغات است و در آن بنا به ضرورت اهمیت فرهنگ و نقش کلیدی آن در جامعه، مروری نیز بر چالش های درونی تبلیغات فرهنگی، باورها و ارزش های فرهنگی شده است. با توجه به نقش مهم وسایل ارتباط جمعی در انتقال ارزش های فرهنگی، در این مقاله دیدگاه مارشال مک لوهان در مورد رسانه ها و جهانی شدن اطلاعات مطرح گردیده است و در نتیجه گیری این طور بیان شده که تبلیغات فرهنگی باید با معرفی هنجارهای یک جامعه، همبستگی را که پایه اساسی کنش های متقابل بین انسان هاست، هدف قرار دهد و دست یابی به یک اتحاد موفق میان همه انسان ها را موجب گردد. مردم باید فرهنگ پذیرش این اطلاع -رسانی را داشته باشند و این فرهنگ، جز با بسترسازی در بین مردم برای پذیرش اطلاعات ارائه شده توسط مبلغین، ایجاد نمی گردد.
دروس و ضرایب رشته ارتباطات اجتماعی گرایش تبلیغات فرهنگی :
۱ -زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)، ضریب: ۱
۲ -مباني كلي ارتباط جمعي (شناخت وسائل ارتباط جمعي، نظريه هاي ارتباط اجتماعي، ارتباط بين المللي مخاطبـان ارتباطـات جمعـي و آثـار اجتمـاعي ارتباطات)، ضریب: ۱
۳ -اصول روزنامه نگاري (خبرنويسي، گزارش خبري و شيوه نگارش فارسي)، ضریب: ۱
۴ -تاريخ معاصر ايران و جهان و مسائل بين المللي مهم معاصر، ضریب: ۱
۵ -كاربرد آمار و روش تحقيق، ضریب: ۱
دیدگاهتان را بنویسید