رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در نشست خبری از ثبت‌نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از فردا (سه‌شنبه) خبر داد.

زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد و تکمیل ظرفیت دکترا دانشگاه ‌آزاد اعلام شد

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ حمیدرضا شاهانی در نشست خبری امروز (دوشنبه)، اظهار کرد: عضویت دکترا ۱۱ و ۱۲ شهریور انجام و عضویت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز از فردا ( ۱۴ شهریور) شروع می شود.

او ادامه داد:‌ با توجه سنوات گذشته امسال نیز تکمیل ظرفیت خواهیم داشت و بر مبنای ظرفیتی که شورای گسترش وزارت علوم اعلام کرده است اقدام به پذیرش دانشجو خواهیم کرد.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت:‌ بعضی از داوطلبان ثبت‌نام نمی‌کنند تا در تکمیل ظرفیت شرکت کنند ولی در حال حاضر واحدهای خوب دانشگاه‌ آزاد ظرفیت‌شان پر شده است است و امکان عضویت در این واحدها وجود نخواهد داشت.

زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد و تکمیل ظرفیت دکترا دانشگاه ‌آزاد اعلام شد

شاهانی در ادامه گفت:‌ داوطلبانی که به نتیجه های آزمون اعتراض دارند می‌توانند با شماره تلفن ۴۷۴۳تماس بگیرند و در مواردی که جهت داوطلبان سوالی وجود داشته باشد باید به وبسایت faq.azmoon.org مراجعه و از مراجعه حضوری خودداری کنند.

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به هماهانگی هایی که با سازمان سنجش صورت گرفته است ، به زودی مرحله تکمیل ظرفیت جهت دکترا و کارشناسی ارشد خواهیم داشت و داوطلبان می‌توانند در این تکمیل ظرفیت شرکت کنند، هفته آینده وقت ثبت‌نام تکمیل ظرفیت دکترا اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: امسال آزمون کارشناسی ارشد و دکترا را شرکت سنجش و آموزش کشور برگزار کرد و بر همین اساس تکمیل ظرفیت نیز تحت نظر شرکت سنجش خواهد بود.

شاهانی افزود:‌ به علت اینکه عضویت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از فردا و بعد فردا شروع می‌شود در حال حاضر نمی‌توانیم در رابطه با تکمیل ظرفیت این مقطع اطلاع‌رسانی کنیم ولی بعد از اتمام مرحله ثبت‌نام، وقت تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد اعلام می شود.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در نشست خبری از ثبت‌نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از فردا (سه‌شنبه) خبر داد.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد تصریح کرد: با توجه به اینکه در مقطع کارشناسی، دانشگاه آزاد در دو بخش با آزمون و بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد، ثبت‌نام با آزمون دانشگاه آزاد از طریق آزمون سراسری و شرکت سنجش کشور برگزار می‌شود و منتظر دادن نمرات تراز از سوی شرکت سنجش هستیم تا قبولی‌ها را اعلام کنیم.

نتایج آزمون کارشناسی دانشگاه آزاد تا ۲۳ شهریور اعلام می شود

وی افزود: نتیجه کارشناسی با آزمون دانشگاه آزاد تا پنجشنبه ۲۳ شهرویور ماه جاری از طریق وبسایت www.azmoon.org اطلاع‌رسانی می‌شود.

شاهانی در ادامه با اشاره به این که دوره‌های بدون آزمون مقطع کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی مصوب مجلس شورای اسلامی بود گفت: در حال حاضر ۹۶ درصد ظرفیت پذیریش رشته‌محل ها از طریق رشته‌های بدون آزمون است و تنها چهار درصد از طریق با آزمون انجام می شود.

رئیس مرکز سنجش دانشگاه آزاد گفت: وبسایت مرکز سنجش و پذیرش جهت عضویت دوره‌های بدون آزمون همچنان باز است و فعلا سامانه بسته نمی‌شود لیکن عده‌ای عضویت نمی‌کنند تا نتایج آزمون سراسری مشخص شود بنابراین سایت دانشگاه آزاد تا اطلاع ثانوی جهت عضویت دوره‌های بدون آزمون باز است.

شاهانی در ادامه این نشست اظهار کرد: بسیاری از افراد این تصور ر ا دارند که رشته‌های بدون آزمون مشمول بر رشته‌های کم تقاضا و غیر مهم است ولی این تصور غلطی است و بسیاری از رشته‌های خوب و پر تقاضا همانند مهندسی کامپیوتر ، حسابداری و حقوق نیز در بین این رشته‌ها وجود دارد که داوطلبان می‌توانند در این رشته‌ها در واحدهای بزرگ دانشگاه اقدام به عضویت کنند.

زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد و تکمیل ظرفیت دکترا دانشگاه ‌آزاد اعلام شد

وی با بیان اینکه ۱۶ هزار رشته محل بدون آزمون در دانشگاه وجود دارد گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان در دوره‌های بدون آزمون ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در خصوص ثبت نام مقطع دکترا اظهار کرد: عضویت دکتر ۱۱ و ۱۲ شهریور ماه بوده ولی به واحدهای دانشگاهی این اختیار داده شده است است که اگر می‌خواهند عضویت را ادامه دهند.

شاهانی افزود: جهت تکمیل ظرفیت دکترا باید آمار را از دانشگاه‌های متفاوت بگیرم و بعد از آن بر مبنای آمار عضویت در خصوص میزان پذیرش و تکمیل ظرفیت تصمیم گیری کنیم.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در نشست خبری از ثبت‌نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از فردا (سه‌شنبه) خبر داد.

ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در امسال کم کردن یافته است

او با اشاره به کاهش ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در امسال گفت: به علت اینکه ملزم بودیم در امسال کیفیت را در دانشگاه آزاد ارتقا دهیم میزان ظرفیت نسبت به سال گذشته یک چهارم شده است و کم کردن داشته است.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اشاره به عنوان بومی‌گزینی در این دانشگاه اعلام کرد:‌ در مورد بومی گزینی شرکت سنجش عمل می‌کند و همانطور که در دانشگاه‌های دولتی انجام می‌شود در دانشگاه آزاد نیز انجام می‌شود.

وی افزود : دانشگاه آزاد ۴۰۰ واحد دانشگاهی در کل کشور دارد و به طور طبیعی اگر فردی بخواهد در محل سکونت خود تحصیل کند از این نظر مشکلی نخواهد داشت.

شاهانی در خصوص رشته های کارشناسی با آزمون ناپیوسته اظهار کرد:‌ عضویت این رشته‌ها از امروز ساعت ۱۴ شروع خواهد شد و دواطلبان می‌توانند در این مقطع ثبت‌نام کنند و ثبت‌نام تا ۲۳ شهریور ماه امسال ادامه خواهد داشت.

زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد و تکمیل ظرفیت دکترا دانشگاه ‌آزاد اعلام شد

وی با اعلام اینکه اولویت اول دانشگاه آزاد اسلامی زیاد کردن کیفیت است گفت: البته دانشگاه آزاد از آنجا که موسسه غیرانتفاعی و درآمد آن از طریق شهریه هست، زیاد کردن کیفی نیز در آن مهم است ولی اولویت اول کیفی است.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: مجلس شورای اسلامی | پذیرش دانشجو | آزمون سراسری | شهریور ماه | دانشگاه | داوطلبان | دانشگاه | اسلامی


برچسب ها: , , , , , ,