رئیس‌ هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت: به دانشجویان علوم پزشکی اطمینان‌ می‌دهیم شایعات غیرمعقول‌ درباره‌ زیاد کردن شهریه صحیح نیست.

افزایش شهریه‌های رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد صحت ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ علی‌اکبر ولایتی مدیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه آئین‌ معار‌فه رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی در جمع خبرنگاران در خصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی واحد آزاد اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی یکی از مهم ترین‌ دانشگاه‌ها بوده و رغبت داوطلبان‌ به رشته تجربی و به طبع آن رشته‌های علوم پزشکی بالاست که همین مسئله موجب شده است تا این دانشگاه‌ها با استقبال مطلوبی مواجه باشند.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل‌ عمده جهت توجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی نیاز کشور در این زمینه هست، آیا که‌ یکی از معیارهای‌ هر جامعه‌ای شاخص سلامت بوده و بر این اساس نیاز به توسعه کمی‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی احساس می‌شود.

رئیس‌ هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: باید دانشگاه‌های علوم پزشکی دولتی و آزاد را به استانداردها‌ نزدیک کنیم، آیا که‌ رغبت‌ بالایی جهت این حوزه وجود دارد ولی تجهیز و توسعه آن نیاز به زحمت دارد و کار ساده‌ای نیست.

افزایش شهریه‌های رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد صحت ندارد

ولایتی‌ افزود: تأسیس دانشگاه فرهیختگان‌ یکی از برنامه‌هایی است که در حال اجرا بوده همچنین با دانشگاه شیراز توافقاتی‌ انجام شده است تا بیمارستان کازرون‌ به وسیله دانشگاه شیراز و علوم پزشکی آزاد اداره شود و در نظر داریم تا افرادی شایسته و با تجربه در حوزه پزشکی وارد عمل شوند.

ولایتی‌ با اشاره به گزینش نفر به عنوان معاون فرهاد رهبر‌ گفت: این فرد سابقه طولانی در ستاد داشته‌ که می‌تواند در دانشگاه‌ آزاد تأثیرگذار‌ باشد همچنین امیدوار هستیم شرکت بهزیستی‌ و دیگر نهادهای مربوطه‌ جهت کیفیت‌بخشی به آموزش پزشکی تلاش کنند.

رئیس‌ هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مورد شهریه‌ دانشگاه آزاد و تأثیر آن در کیفیت‌بخشی به خدمات عنوان کرد: زیاد کردن شهریه‌ با مبالغ‌ اوج سوء تفاهم بوده و اخیر‌اً هیچ افزایشی را شاهد نبودیم و آنچه مشاهده می‌شود به گذشته مربوط است که نمی‌توان در آن نظر داد ولی آنچه در نظر گرفته شده است زیاد کردن ۱۰ درصدی‌ است که فرآیندی رایج‌ محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: به دانشجویان علوم پزشکی اطمینان‌ می‌دهیم شایعات غیرمعقول‌ درباره‌ افزایش شهریه دانشگاه علوم پزشکی صحیح نیست‌ و دانشگاه‌ آزاد هزینه تأسیس‌ و امکانات را از شهریه‌ تعیین نمی‌کند بلکه باید آن را از مسیرهای‌ دیگر تأمین کرد.

رئیس‌ هیأت امنای دانشگاه آزاد گفت: به دانشجویان علوم پزشکی اطمینان‌ می‌دهیم شایعات غیرمعقول‌ درباره‌ زیاد کردن شهریه صحیح نیست.

روند عوض کردن و تحولات در دانشگاه آزاد

ولایتی‌ با بیان اینکه‌ هر طرح در بیمارستان فرهیختگان هزینه‌ای بین ۱٫۵ تا ۲ میلیارد تومان داشته هست، گفت: نیاز به همکاری سایر نهادها دارند و به تنهایی از عهده این مخارج بر نمی‌آیند.

رئیس‌ هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مورد روند عوض کردن و تحولات این دانشگاه، اظهار کرد: در نظر داریم تا حد امکان از مدیران دانشگاه آزاد جهت اداره بخش‌های متفاوت استفاده کنیم و این مسئله در تمامی انتصابات‌ رعایت خواهد شد. به عنوان مثال در خراسان رضوی یکی از مسئولان دانشگاه آزاد در سمت مدیر دانشگاه به کار گرفته شد.

وی، افزود: ولی در مو‌اردی اشخاصی‌ مانند تهر‌انچی که از دانشمندان هسته‌ای و شخصیتی‌ برجسته در حوزه بین‌المللی‌ هستند استفاده می‌شود که این شخص با چنین سطحی از معلومات‌ می‌تواند در حوزه کیفیت‌بخشی مؤثر واقع که سیاست‌ دانشگاه نیز همین امر تعریف شده است است.

ولایتی‌ در مورد تغییر‌ نام دانشگاه نجف‌آباد به نام شهید حججی‌ یادآور شد: این اتفاق باعث تأثر ملی بوده و تمامی مردم کشور را تحت تأثیر قرار داد بنابراین‌ مسئله و به جهت مقام بالای این شهید‌ در حد بضاعت‌ عمل کردیم‌ و این عوض کردن نام باعث افتخار این دانشگاه و زینت‌بخش آن خواهد بود.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: بیمارستان | دانشگاه | استفاده | دانشگاه | پزشکی | شیراز | اداره | اسلامی


برچسب ها: , , , , , ,