رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استعدادسنجی‌ در نظام آموزشی‌ کمتر مورد توجه قرار گرفته است در حالی که این امر می‌تواند اثرات مثبت بسیاری داشته باشد.

کمرنگ‌ بودن استعدادسنجی‌ در نظام آموزشی کشور

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین‌ رحیمیان‌ مدیر سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ در پنجمین کنگره‌ فرهنگیان سراسر کشور که امروز در مجتمع آدینه پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، اظهار کرد: نظام اسلامی به اندازه‌ای در یک کشور شکل می‌گیرد که فرهنگ اسلامی در آن حاکم باشد‌ و جهت این مسئله نیاز به آموزش و پرورش داریم‌.

وی افزود: در بعد آموزش‌ مسئله‌ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته احکام‌ پنج گانه در مباحث متفاوت بوده که علم نیز از این قاعده مستثنی‌ نیست‌ و باید در نظام آموزشی و محتوای مطالب‌ آموزش و پرورش به آن توجه شود.

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: باید علوم واجب جهت تحصیل‌ در نظر گرفته شود و بدون برنامه‌ریزی‌ جهت گسترش آن تلاش نکنیم‌ که چنین شرایطی موجب شده است تا جامعه ایرانی‌ تقویت نشود.

کمرنگ‌ بودن استعدادسنجی‌ در نظام آموزشی کشور

باید‌ها و نبایدها‌ جهت دانش‌آموزان در مدارس تعریف نشده است

حجت‌الاسلام و المسلمین‌ رحیمیان‌ با اشاره به اینکه استعدادسنجی‌ در نظام آموزشی کشور کمتر مورد توجه بوده هست، اظهار کرد: باید این مسئله از آخرهای دبستان یا اوایل دوره دبیرستان در نظام آموزشی کشور شکل گیرد‌ که می‌تواند نتیجه های بسیار ارزشمندی داشته باشد.

رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: همه باید‌ها و نبایدها‌ جهت دانش‌آموزان تعریف نشده و فردی که به سن وظیفه می‌رسد اطلاعات کافی در این زمینه ندارد، به عنوان مثال نظرسنجی‌‌ در یک دبیرستان انجام شد که بر اساس آن ۹۰ درصد دانش‌آموزان نمی‌دانستند تقلید به چه معنا هست، بنابراین باید چنین مسائلی‌ با گستردگی‌ زیاد در نظام آموزشی مورد توجه باشد تا دانش‌آموزان آگاهی مورد نیاز را کسب کنند.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دبیرستان | ایثارگران | آموزشی | آموزش | اسلامی | اخبار آموزش و پرورش | کنگره فرهنگیان | نظام آموزشی


برچسب ها: , , , , , , ,