عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ضرورت تعیین وظیفه استخدام حق‌التدریسی‌ها گفت:‌ آموزش‌های مهارتی باید در تمامی سطوح تحصیلی جهت اصلاح اوضاع اشتغال تقویت شود.

ضرورت تقویت آموزش‌های مهارتی در تمامی سطوح تحصیلی ، وضعیت استخدام «حق‌التدریس‌ها» باید هرچه سریعتر مشخص شود

سید جواد ساداتی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در خصوص اوضاع ساماندهی حق‌التدریس‌ها در آموزش و پرورش و موضوع تامین نیروی انسانی در این نهاد آموزشی اظهار کرد: جهت ساماندهی نیروی انسانی در نظام آموزشی عنوان معلمان حق‌التدریس‌ از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید وضعیت استخدام آن‌ها هرچه سریعتر مشخص شود.

وی ادامه داد: مذاکراتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات جهت این مسئله انجام شده است ولی هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است،چرا که جهت تصمیم‌گیری قطعی نیاز به بررسی و تامل بیشتری داریم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد:‌ باید تمامی حق و حقوق حق‌التدریس‌ها مورد توجه قرار گیرد و آموزش و پرورش فضای مناسب جهت فعالیت این گروه فراهم کند.

ضرورت تقویت آموزش‌های مهارتی در تمامی سطوح تحصیلی ، وضعیت استخدام «حق‌التدریس‌ها» باید هرچه سریعتر مشخص شود

ساداتی نژاد افزود: امسال سال اشتغال و اقتصاد مقاومتی نام گرفته و ایجاد نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار شغل تازه در کشور کار ساده‌ای نیست؛ در کنار ایجاد شغل یکی دیگر از رسالت‌ها حفظ مشاغل قبلی بوده که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه جهت سیاست حفظ اشتغال جاری در تمامی زمینه‌ها باید نهادهای مربوطه مانند وزارت کار وارد عمل شود، گفت: علاوه بر پرسشها آموزشی در سایر موارد باید این مسئله لحاظ شود به عنوان مثال در کاشان معادن مسی وجود دارد که محصول تولیدی خود را صادر کرده ولی آن را به کارخانجات داخل به عنوان مواد اولیه ارائه نمی‌دهد و در برابر شرکت‌های فولاد که نیاز به مس اولیه دارند با مسئله مواجه می‌شوند و همین امر موجب کم کردن فعالیت کارخانه فولاد شده است است که چنین اقداماتی ضد اشتغال محسوب می‌شود و باید از آن جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: اکنون در کشور تعداد زیادی از جوانان تحصیل کرده داریم که شغل متناسب با رشته تحصیلی خود را پیدا نکرده‌اند در برابر افراد با سطوح تحصیلی پایین‌تر و مدرک تحصیلی دیپلم و کمتر به اشتغال می‌پردازند، بنابراین شرایط باید در روند اشتغال از فناوری‌های اوج استفاده شود تا جوانان با وجود تخصص‌های خود امکان فعالیت متناسب با رشته را داشته باشند.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری در روند اشتغال باید به سمت تقویت مهارت‌ها در جوانان و متقاضیان کار حرکت کند یادآور شد: این مسئله موجب زیاد کردن فضای اشتغال و کم کردن بیکاری در جامعه می‌شود که در این راستا نهادهای مربوطه همچون معاونت علمی فناوری تاثیرگذار هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به ضرورت تعیین وظیفه استخدام حق‌التدریسی‌ها گفت:‌ آموزش‌های مهارتی باید در تمامی سطوح تحصیلی جهت اصلاح اوضاع اشتغال تقویت شود.

انتهای پیام/

معوقات حق التدرسی‌ها در انتظار تامین اعتبار/ تامین ۹۷ میلیارد اعتبار جهت حق الزحمه امتحانات

واژه های کلیدی: اقتصاد مقاومتی | فناوری | جوانان | آموزشی | کمیسیون | تحقیقات | سیاست | آموزش | فناوری | فعالیت | اعتبار


برچسب ها: , , , , , , , , ,