مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ گونه برنامه ریزی جهت اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش انجام نشده است.

هیچ گونه برنامه‌ای جهت اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نداریم

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ نشست خبری به مناسبت برگزاری مسابقه های قرآن دانش آموزی با حضور محمدرضا مسیب زاده مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش صبحگاه امروز در محل معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم مسیب زاده با اشاره به چندین نمونه از کارها تحولی در حوزه قرآنی عنوان کرد: این برنامه محتوایی مکمل مسابقه های قرآنی است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی تازه ۶۳عنوان کتاب در حوزه فوق برنامه تهیه شده است که از این میان هفت عنوان در حوزه صحیفه سجادیه بوده، هفت عنوان نهج‌البلاغه، ۱۲عنوان در حوزه، ۱۷عنوان در حوزه امام شناسی و سه عنوان خاص مقاطع ابتدایی با نشانه ایجاد انس در دانش آموزان تهیه و توزیع شده است و علاوه بر آن ۱۱عنوان در حوزه حفظ موضوعی و آیات قرآنی نیز در نظر گرفته شده است است.

هیچ گونه برنامه‌ای جهت اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نداریم

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز گفت: ۵۵هزار کتاب ندای قرآن در مدارس توزیع شده است است علاوه بر آن برنامه کاری مربیان قرآنی در این کتاب آینده نگری شده است است.

مسیب زاده با بیان اینکه یک دوره توانمندسازی معلمان انجام شده است هست، تصریح کرد: ائمه جماعت تحت عنوان طرح معین انجام و امسال نیز ادامه دارد علاوه بر این مساله آموزش داوران نیز انجام شده است است.

وی به گردهمایی سراسری کارشناسان حوزه قرآن، عترت و نماز در مناطق اشاره کرد و گفت: این مساله از جمله اقدامات تحولی در حوزه قرآنی محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: طی سه روز آینده افتتاحیه دومین دوره مسابقات فرهنگیان انجام می شود که تعداد آن براساس سهمیه ۲۵۴نفر است و داوران در حوزه خواهران و برادران ۲۶ است.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ گونه برنامه ریزی جهت اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش انجام نشده است.

مسیب زاده مطرح کرد: مسابقات امسال تفاوت های عمده ای با سال گذشته دارد و شاهد ارتقای سطح مسابقه های خواهیم بود چراکه امسال شاهد برگزاری مسابقه های بین المللی قرآنی بودیم.

وی اظهار کرد: نخستین مراسم خوش حالی وظیفه پسران نومکلف را در آذرماه سال ۹۵با حضور مقام معظم رهبری برگزار کردیم و در ابتدایی امسال نیز برنامه های مراسم خوش حالی وظیفه رقم خورده است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال در نمایشگاه قرآنی به عنوان برترین نهاد گزینش شده است ایم، گفت: این فعالیت ها و موفقیت ها نشان از کوتاهی در کارها نیست.

مسیب زاده به بحث سند۲۰۳۰اشاره کرده و گفت : هیچ برنامه ای جهت اجرای این سند در آموزش و پرورش انجام نشده و فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه ما هست، اگر چنین چیزی وجود داشته به ما اطلاع رسانی کنند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی در حوزه قرآن، عترت و نماز منسجم است و امسال در ۲استان خراسان رضوی و اردبیل انجام می شود که بخش آوایی در خراسان رضوی و بخش پژوهشی در اردبیل است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد : تعداد خواهران در مسابقه های آوایی ۶۷۰و برادران ۸۵۰ نفر است که این اختلاف به علت مسابقه های مداحی برادران است.

هیچ گونه برنامه‌ای جهت اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نداریم

مسیب زاده تصریح کرد: فعالیت ها را در مدرسه و با محوریت آن شکل می دهیم همچنین توسعه همکاری ها نیز از دیگر از برنامه های مورد توجه است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به برنامه های در نظر گرفته شده است جهت برگزیدگان این جشنواره اشاره و مطرح کرد: همواره تاکید داریم این گروه به عنوان معلمان دارالقرآن ها فعالیت کنند و برگزیدگان جهت مسابقه های بین‌الملل گزینش می شوند.

مسیب زاده در خصوص جذب نیروی انسانی گفت: این کار باید براساس نیاز آموزش و پرورش انجام شود، پنج هزار نیروی جدید روح جدیدی به آموزش و پرورش القا کرده است.

وی در خصوص فعالیت های قرآنی امسال که در طرح مصباح الهدی و مبین چه اقداماتی انجام گرفته هست، افزود: طرح مصباح الهدی متناسب با شرایط مقاطع متفاوت با سنین متفاوت برگزار می شود.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ گونه برنامه ریزی جهت اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش انجام نشده است.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این طرح جهت معرفی الگوی سبک زندگی است که ۱۷ عنوان کتاب در این زمینه تهیه شده است است.

مسیب زاده گفت: سال گذشته یک میلیون جلد کتاب و امسال ۲میلیون جلد کتاب در این طرح توزیع شده است است البته در حوزه عترت نیز برنامه دیگری مطرح است.

وی اشاره کرد: در حوزه عترت در ۶ محرم طرح احلی من العسل جهت گرامی داشت امام حسن(ع) برگزار می شود که تاکنون ۶ میلیون دانش آموز در آن در ۳۲ هزار هیئت مذهبی شرکت داشته اند.

مدیرکل دفتر قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای فعالیت های قرآنی دیگر جهت دانش آموزان بیان کرد: امسال هفت کتاب خاص تفسیر آیات الهی تولید شده است و یک میلیون و ۲۰۰ جلد کتاب در خصوص حفظ موضوعی است.

هیچ گونه برنامه‌ای جهت اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش نداریم

وی مطرح کرد: در طرح نورباران جهت سومین سال برگزاری دانش آموزان با حفظ و ترجمه آیات آشنا و در دوره ابتدایی دانش آموزان با آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن خوان آشنا می شوند.

انتهای پیام/

جذب نیرو در آموزش و پرورش بر اساس نیاز سنجی انجام می شود

واژه های کلیدی: برنامه ریزی | مسابقه | برنامه | برگزاری | آموزش | میلیون | فعالیت | سند ۲۰۳۰


برچسب ها: , , , , , , ,