مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران از ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس خبر داد.

ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ در مورد توجه به برنامه‌های فرهنگی جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس عنوان کرد: برنامه‌هایی را جهت توجه به این مسئله در نظر گرفته ایم و در سند تحول بنیادین نیز به مسئله تربیت اشاره شده است است به این معنا که آموزش به تنهایی در مدارس مورد توجه نیست.

وی افزود: عالی ترین نوع فعالیت جهت دانش‌آموزان ارائه آموزش های چند گانه و آموزه‌های پرورشی در کنار یکدیگر است که قصد داریم چنین مسئله ای را در مدارس پیاده‌سازی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: بخش عمده‌ای از شخصیت کودکان در دوره پیش از مدرسه شکل می گیرد که به عهده خانواده ها هست؛ بعد از آن مقطع ابتدایی تاثیر بسیاری در شکل‌گیری شخصیت کودک دارد و بازه سنی ۶ تا ۱۲ سال جهت مسئله آموزش دانش آموزان باید پیش از بیش در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس

باقری عنوان کرد: ارتقا کیفیت دوره ابتدایی و خودکنترلی از مواردی است که باید در دوره ابتدایی متناسب با سن دانش آموزان به آنها آموزش داده شود و برنامه‌‌ریزی‌هایی با این رویکرد در دستور کار داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش پایتخت کشور عزیزمان ایران یادآور شد: در اداره کل بخشی با رویکرد توجه به آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است که مسئله آموزش و پرورش را در کنار یکدیگر مورد توجه قرار داده است تا با اجرایی شدن این عنوان شاهد کم کردن آسیب های اجتماعی در مدارس باشیم.

انتهای پیام/

اما و اگرهای آسیب های اجتماعی در مدارس

واژه های کلیدی: آسیب های اجتماعی | برنامه | جلوگیری | ایران | آموزش | برنامه | اخبار آموزش و پرورش | دوره ابتدایی


برچسب ها: , , , , , ,