دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از طراحی سلسله همایش‌هایی تحت عنوان «جهان بدون ترور» جهت زیاد کردن آگاهی دانش‌آموزان و توانمند شدن آنها خبر داد.

آشنایی دانش‌آموزان با مقابله با تروریسم جهانی

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛حامدعلامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری «جهان بدون ترور»، اظهار عنوان کرد: پدیده تروریسم، پدیده جدیدی نیست و قدمتی به اندازه همه بشر دارد ولی در هیچ دوره‌ای به اندازه امروز فراگیر نبوده است و امروزه تروریسم به یکی از پرسشها مهم عصر مبدل شده است است.

وی با بیان اینکه با وجود تعاریف متعدد از این پدیده، هیچ کدام از تعاریف کامل نیست، افزود: چون صاحب نظران راجع به ماهیت، اهداف و انواع ترور تعریف واحدی ندارند و نگاه های مغرضانه و مداخله کشورهای سلطه گر باعث عدم اجماع تعریف از این پدیده شده است است.

علامتی در تعریف تروریسم گفت: بهره‌برداری سیاسی از خشونت به عنوان ابزاری جهت تحت فشار قرار دادن یک حکومت جهت ایجاد عوض کردن در آن است.

آشنایی دانش‌آموزان با مقابله با تروریسم جهانی

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: جنگ‌های خونین در تاریخ، جنگ‌های صلیبی، سرکوبی آزادی خواهان در سراسر جهان، جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین، جنایات امریکا در ویتنام، عراق و افغانستان، ترور دانشمندان هسته‌ای و حرکات داعش در سراسر دنیا از نمونه‌های ترور در تاریخ دنیا است.

وی با بیان اینکه با پیشرفت‌های تکنولوژی انواع جدیدی از روش‌های تروریسم بروز کرده هست، گفت: تروریسم زیستی، کشاورزی، محیط زیستی، اقتصادی، رسانه‌ای و بروزترین آنها تروریسم سایبری است.

علامتی تصریح کرد: آمریکا بعد از انقلاب به علت اختلاف نگاه با کشور عزیزمان ایران در همه زمینه‌ها اقدام به مقابله مستقیم و غیرمستقیم با نظام ما کرده است و پشتیبانی مادی و معنوی از گروهک‌های معاند کشور عزیزمان ایران و کودتای ۲۸ مرداد نمونه کارها علیه کشور عزیزمان ایران است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: دشمنی آمریکا با کشور عزیزمان ایران در بسیاری از حوزه‌ها از مسئله تروریسم فراتر رفته و به یک جنگ تمام عیار مبدل شده است است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از طراحی سلسله همایش‌هایی تحت عنوان «جهان بدون ترور» جهت زیاد کردن آگاهی دانش‌آموزان و توانمند شدن آنها خبر داد.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی با تهاجم فرهنگی روبرو هستیم، عنوان کرد: در حوزه اقتصادی هم یک جنگ تمام عیار علیه کشور عزیزمان ایران شروع شده است است و جهت زیاد کردن آگاهی دانش‌آموزان و توانمند شدن آنها، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اقدام به طراحی سلسله همایش‌هایی تحت عنوان «جهان بدون ترور» کرده است که با موضوعاتی چون؛ تروریسم نیابتی، اقتصادی، زیستی، محیط زیستی، کشاورزی، رسانه ای و سایبری است.

دبیر کل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان عنوان کرد: نشانه غایی این همایش‌ها ضمن تجلیل از کسانی که در برابر همه هجمه‌ها جانفشانی کرده و استوار ایستاده‌اند؛ گفتمان‌سازی جهت ایمن‌سازی و اصلاح ساختارهای آسیب‌پذیر در برابر تهدیدات و پدیده شوم تروریسم است.

علامتی با اشاره به نقش دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه گفت: آگاه سازی این قشر از جامعه در برابر تهدیدها حیاتی است و آگاه‌سازی و توانمندسازی آنان از ضرورت‌های راه‌اندازی این سلسه همایش‌ها به وسیله این اتحادیه است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تاکید کرد: به منظور جریان‌سازی اطراف مباحث همایش یکی از موثرترین اقدامات، راه‌اندازی قرارگاه‌های استانی متناسب با شرایط راهبردی هر منطقه از کشور، برگزاری کارگاه‌های مهارتی و راه اندازی مسابقه های متفاوت در سطوح استانی و ملی جهت تولید آثار مرتبط با مباحث همایش است.

وی به راه‌اندازی پرتال جامع همایش اشاره کرده و گفت: دوره‌های آموزشی توانمندسازی از جمله کارها آینده نگری شده است است و فعلا حدود ۷ هزار دانش‌آموز به عنوان سرگروه در تابستان آموزش دیده‌اند.

علامتی تصریح کرد: آنچه مسلما نقشه راه خواهد بود توجه مستمر به فرمایش مقام معظم رهبری است که دانش‌آموزان را افسر عرصه جنگ نرم نامیدند است و اینکه دانش‌آموزان باید خود را جهت این عرصه آماده کنند و راجع به نظام سلطه و آمادگی داشته جهت رویارویی با آن حاضر باشند.

آشنایی دانش‌آموزان با مقابله با تروریسم جهانی

وی وقت افتتاحیه رسمی این همایش را نیمه اول آبان‌ماه در پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد و گفت: در فواصل زمانی، به صورت منطقه‌ای برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور با محوریت ۵ استان خواهیم داشت.

علامتی افزود: اوایل سال آینده اختتامیه این همایش خواهد بود و با شروع سال تحصیلی نشست‌ها و کارهای پژوهشی دانش‌آموزان در سراسر کشور شروع می‌شود.
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان یادآور شد: رایزنی‌هایی جهت حضور گروه‌های دانش‌آموزی کشورهای مسلمان هم انجام شده است است.

انتهای پیام/

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از طراحی سلسله همایش‌هایی تحت عنوان «جهان بدون ترور» جهت زیاد کردن آگاهی دانش‌آموزان و توانمند شدن آنها خبر داد.

واژه های کلیدی: سراسر کشور | سراسر جهان | اندازی | آموزشی | تروریسم | اقتصادی | همایش | ایران | انجمن | آموزش | اسلامی


برچسب ها: , , , , , , , , , ,