ديگر نيازي نیست وقت زیادی را صرف کنید و به راحتی با شرکت در آزمون آنلاين سایت گزینه ها مي توانيد خارج از ساعات تدرس و حتي خارج از ساعت کار آموزشگاه یا نمونه سوالات رشته مطالعات فرهنگي و رسانه (کنکور ارشد) آشنا گردید و در آزمون اصلی موفق شوید.
معرفی رشته مطالعات فرهنگي و رسانه :
مطالعات فرهنگی (فرهنگ شناسی)، نگاهیست بین رشته ای به راه، روش، شیوه های زندگی مردم، فرهنگ مردم پسند و فرهنگ نخبگان در ارتباط با منابع فرهنگ ساز .
مطالعات فرهنگی به مطالعه معانی و رویّههای زندگی روزمره مردم می پردازد. منظور از رویّههای فرهنگی، روشهای مردم برای انجام کارهای خاص (مثل تماشای تلویزیون، غذاخوردن و…) در فرهنگی معیّن است.
رشته مطالعات فرهنگی و رسانه یکی از رشته های گروه علوم ارتباطات اجتماعی است که با هدف انجام مطالعات توصیفی و تحلیلی فرهنگی در ارتباط با رسانه شکل گرفته است.
در این رشته، دانشجویان ضمن بررسی کامل نظریه ها فرهنگی موجود و تاریخ تحولات فرهنگی ایران، به بررسی تعامل فرهنگ و رسانه (رادیو، تلویزیون، سینما و سایر رسانه های جمعی) و مطالعات مربوط به آن خواهند پرداخت.
دروس و ضرایب رشته مطالعات فرهنگي و رسانه :
۱ -زبان عمومي و تخصصي (انگليسي)، ضریب: ۱
۲ -مباني كلي ارتباط جمعي (شناخت وسائل ارتباط جمعي، نظريه هاي ارتباط اجتماعي، ارتباط بين المللي مخاطبـان ارتباطـات جمعـي و آثـار اجتمـاعي ارتباطات)، ضریب: ۱
۳ -اصول روزنامه نگاري (خبرنويسي، گزارش خبري و شيوه نگارش فارسي)، ضریب: ۱
۴ -تاريخ معاصر ايران و جهان و مسائل بين المللي مهم معاصر، ضریب: ۱
۵ -كاربرد آمار و روش تحقيق، ضریب: ۱
دیدگاهتان را بنویسید