وزارت علوم از پیگیری اوضاع تحصیلی دانشجویان موسسه منحل شده است مهندسی بحران‌های طبیعی “شاخص پژوه” خبر داد.

پیگیری وزارت علوم جهت تعیین وظیفه دانشجویان موسسه منحل شده است شاخص پژوه

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ موسسه پژوهشی شاخص پژوه اسفند ماه سال ۹۵ با حکم وزیر علوم منحل شد و این مساله در حالی اتفاق افتاد که گفته می‌شد بیش از ۴۰۰ دانشجو در این مرکز جهت تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

حالا امروز تعدادی از دانشجویان و مسئولان موسسه منحل شده است شاخص پژوه برای پیگیری مطالبات خود به وزارت علوم مراجعه کردند تا به عنوان بلاتکلیفی خود بعد از انحلال این موسسه اعتراض کنند.

دانشجویان حاضر در این تجمع اظهار می‌کردند که با توجه به پژوهش محور بودن رشته خود حتی به مرحله دفاع رسیدند ولی با تصمیم انحلال این پژوهشگاه شرایط آنها مشخص نیست و همین مسئله موجب شده است هزینه و وقت آنها جهت تحصیل در این پژوهشگاه اتلاف شود.

پیگیری وزارت علوم جهت تعیین وظیفه دانشجویان موسسه منحل شده است شاخص پژوه

پیگیری های وزارت علوم جهت دانشجویان شاخص پژوه

به دنبال پیگیری های خبرنگار گروه تحریریه سایت یک منبع آگاه در وزارت علوم عنوان کرد: دانشجویان این موسسه ۲ دسته می شوند، افرادی که به طور قانونی در این پژوهشگاه پذیرفته شدند شرایط آنها جهت ادامه تحصیل مشکلی ندارد و به دانشگاه‌های دیگر انتقال یافته می‌شوند. همچنین جهت دانشجویانی که رشته آنها در سایر دانشگاههای کشور وجود ندارد مواردی مشابه آن در نظر گرفته می‌شود تا به ادامه تحصیل در مقطع دکترا مشغول شوند و وزارت علوم پیگیر اوضاع این دانشجویان است.

این منبع آگاه در وزارت علوم اظهار کرد: برا ی گروهی که شرایط پذیرش آنها قانونی نبوده بررسی‌های مورد نیاز انجام می‌َشود و نتیجه های آن به زودی ارائه خواهد شد و تعیین و وظیفه آنها به هیچ وجه مغفو‌ل واقع نشده است.

بعد از ظهر امروز هم روابط عمومی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با عنایت به انقضای مهلت اعلام شده است قبلی مبنی بر تحویل مدارک عضویت شدگان در پژوهشگاه ( منحله ) شاخص پژوه و با توجه به اینکه تعدادی از افراد نسبت به لزوم تحویل مدارک اظهار بی اطلاعی کرده و یا وقت تحویل را نیافته اند.

بدینوسیله به اطلاع عموم ذی نفعان که تا کنون موفق به تحویل مدارک نشده اند می رساند که تا آخر تیر ماه وقت دارند مدارک خواسته شده است را (مبتنی بر اطلاعیه قبلی انتشار یافته به تاریخ ۰۴/‏۰۲/‏۹۶ در سایت معاونت آموزشی) به دبیرخانه مرکزی (بخش آموزش) وزارت علوم تحویل دهند و یا با پست پیشتاز ارسال کنند و بعد از انقضای این مدت مستندات تحویل شده است بررسی و تعیین وظیفه خواهد شد.بدیهی است این مهلت قابل تکرار نخواهد بود.

وزارت علوم از پیگیری اوضاع تحصیلی دانشجویان موسسه منحل شده است مهندسی بحران‌های طبیعی “شاخص پژوه” خبر داد.

گفتنی هست؛ آهون منش رییس موسسات غیر دولتی چندی پیش به دنبال انحلال این موسسه در گفتگو با خبرنگار کلوب خبرنگاران گفته بود کمیسیون تخلفات وزارت علوم با بررسی‌های مورد نیاز در نهایت رای به انحلال موسسه شاخص‌پژوه به خاطر تخطی از مقررات و قوانین این وزارت‌خانه داده است.

توضیحات مدیر دانشگاههای غیرانتفاعی در خصوص لغو مجوز «پژوهشگاه شاخص پژوه»

اطلاعیه وزارت علوم در خصوص پژوهشگاه (منحله) شاخص پژوه

بلاتکلیفی انحلال موسسه شاخص پژوه؛ از موافقت با لغو تا انکار آقای وزیر!

پیگیری وزارت علوم جهت تعیین وظیفه دانشجویان موسسه منحل شده است شاخص پژوه

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: وزارت علوم | دانشجویان | خبرنگار | قانونی | اطلاعیه | دانشجویان شاخص پژوه | مدرک تحصیلی | مدرک دانشگاهی


برچسب ها: , , , , , , ,