رئیس هیات موسس و هیات امنا گفت:امور مربوط به حوزه پزشکی به گونه ای است که اگر وقفه ای ایجاد شود، در شتاب علمی حوزه پزشکی دنیای امروز جا مانده و زحمات قبلی هدر می‌رود.

چشم انداز حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد روشن است / ولایتی

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ علی اکبر ولایتی مدیر هیات موسس و هیات امنا در ابتدای مراسم با تبریک میلاد مسعود و پربرکت امام رضا (ع) گفت: جهت من توفیقی است که امروز در خدمت مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی هستم. حوزه پزشکی دانشگاه از همان ابتدای تاسیس، شکل گرفت و توسعه خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زحمات زیادی طی سالهای گذشته جهت ارتقای حوزه پزشکی دانشگاه آزاد صورت گرفته هست، گفت: ‌البته کمبودهایی از لحاظ کیفیت وجود داشت که امیدواریم با مسئولیت دکتر رهبر مدیر دانشگاه و دکتر نفر معاون علوم پزشکی، در حوزه‌هایی که مسئله داریم، شاهد پیشرفت و ارتقای کیفیت باشیم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حوزه پزشکی یکی از سخت‌ترین و پرهزینه‌ترین حوزه‌هاست. تاسیس دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اتفاقی بی‌سابقه و سخت بود که با تلاش‌های دلسوزانه مسئولان حوزه پزشکی این دانشگاه مقدور شد.

چشم انداز حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد روشن است / ولایتی

وی در ادامه به تاسیس دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در سال ۱۳۱۳ شمسی اشاره کرد و افزود: دانشکده پزشکی این دانشگاه که البته در حقیقت همان مدرسه طب دارلفنون است تاسیس شد که با دعوت از متخصصان پزشکی آن زمان، تلاش در ارتقای این دانشکده داشتند و امروز بعد از ۸۳ سال می بینم که این دانشکده به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است.

ولایتی در ادامه گفت: دکتر ابطحی را از سال ۵۲ می‌شناسم. وی فرد پرکاری است که زحمات زیادی جهت این دانشگاه کشیده و امیدوارم بتوانیم از حضور ایشان در آینده بهره‌مند شویم.

وی گفت: انشاءالله حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی طوری حرکت کند که بتواند با ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان و تربیت متخصصان متعهد و کارآمد، به جامعه خدمت کند.

ولایتی با بیان اینکه دکتر رهبر به عنوان مدیر دانشگاه نیز در زمینه کمک به ارتقای حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد همکاری می کند، گفت: بحمداله کار ایشان طوری است که با دقت و سرعت خوبی پیش می‌رود و می‌تواند جهت تمامی حوزه‌ها ازجمله حوزه علوم پزشکی موثر باشد.

رئیس هیات موسس و هیات امنا گفت:امور مربوط به حوزه پزشکی به گونه ای است که اگر وقفه ای ایجاد شود، در شتاب علمی حوزه پزشکی دنیای امروز جا مانده و زحمات قبلی هدر می‌رود.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سوابق دکتر محسن نفر گفت: ‌ایشان استادتمام دانشگاه شهید بهشتی و فوق تخصص نفرولوژی است که سابقه مدیریت اجرایی در وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی شهیدبهشتی دارد. امیدوارم با حضور ایشان و سایر همکاران در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، بتوانیم به سرعت به سمت ارتقای کیفی این حوزه در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرستان‌ها پیش رویم.

ولایتی در ادامه گفت: با توجه به اینکه حرفه بنده نیز پزشکی هست، هم‌صنفی‌های بنده توقع دارند حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از حضور بنده، بهتر از قبل شود که امیدوارم این اتفاق با تلاش همکاران به وقوع بپیوندد.

وی عنوان کرد: امور مربوط به حوزه پزشکی به گونه ای است که اگر وقفه ای ایجاد شود، در شتاب علمی حوزه پزشکی دنیای امروز جا مانده و زحمات قبلی به هدر می‌رود به طوری که امروز دانشکده‌هایی را می‌شناسم که در حوزه علوم پزشکی در گذشته بهتر عمل کرده اند ولی امروز این گونه نیستند و این عنوان نشان می‌دهد که اگر کاری انجام دادیم، باید با تلاش فراوان تلاش کنیم از چیزی که به دست آورده ایم، عقب نیفتیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با بیان اینکه خدا را شاکرم که بخشی از زندگی خود را در دانشگاه آزاد اسلامی طی کردم، گفت: این عنوان جهت من افتخار بزرگی بود که به دانشجویان این مملکت خدمت کنم.

سیدعلی ابطحی با اشاره به سابقه آشنایی خود با دکتر محسن نفر گفت: ‌ایشان را از وقت مسئولیتش در وزارت بهداشت می‌شناسم.

انتهای پیام/

چشم انداز حوزه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد روشن است / ولایتی

جزئیات جلسه معارفه معاون جديد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

واژه های کلیدی: وزارت بهداشت | دانشگاه | دانشکده | دانشگاه | پزشکی | ایران | اسلامی | دانشگاه آزاد


برچسب ها: , , , , , ,