وزیر علوم گفت:نمایشگاه ها نباید صرفا محلی جهت خرید و فروش باشند بلکه باید به کیفیت هم توجه داشت.

نمایشگاه نباید صرفا محلی جهت خرید و فروش باشند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛محمد فرهادی وزیر علوم در پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت کشور عزیزمان ایران گفت: کارآفرین نمایشگاه ساخت ایران، حضور و توسعه شرکت های دانش بنیان فعال و خرید دانشگاه ها از این شرکت ها و تولیدات آنها و بهره گیری از تجهیزات عین تحقق شعار سال است.
وی ادامه داد: توسعه شرکت های دانش بنیان که مهمترین مراکز تولید کننده تجهیزات روز و پایه گذاران پایدار و مستمر مقاومتی هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

عبارات مهم : فناوری

فرهادی تصریح کرد: در سال های اول دولت یازدهم به علت تحریم های ظالمانه، بدهی های دانشگاه ها، فرسوده و غیر قابل استفاده بودن تجهیزات دانشگاهها تحقیقات دانشگاهها به کندی صورت گرفت و امر پژوهش به خوبی محقق نشد.
فرهادی بیان کرد: نمایشگاه نباید صرفا محلی جهت خرید و فروش باشد بلکه باید به کیفیت هم توجه داشت.
وی تصریح کرد: در بحث ایجاد اشتغال با توجه به خرید های قابل توجه از شرکت های فعال زمینه رونق کسب و کار فراهم گردیده و تولید داخلی نیز رونق گرفته است.
وی ادامه داد: در بحث اشتغال خوشبختانه کارها خوبی شده است است و هر ساله فارغ التحصیلان زیادی در شرکتهای دانش بنیان مشغول می شوند.
فرهادی بیان کرد: در حال حاضر ۳۹ پارک علم و فناوری داریم که در این پارک ها ۱۰۰۰ شرکت فعال فعالیت دارند و بالغ بر ۳۲ هزار نفر مشغول به کار هستند که این موجب رونق کسب و کار شده است است.
فرهادی گفت: خوشبختانه محصولات با کیفیتی در زمینه ابزار آلات و ماشین آلات داشته ایم و خیلی از این تجهیزات در داخل تولید می شود و وظیفه ما این است که مراکز دانشگاه ها و غیره خرید خود را از داخل داشته باشند.
وی تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فناوری باید جهت حمایت از این شرکت ها و قوانین و مقررات استانداردهای مورد نیاز را در مراحل متفاوت به تصویب برسانند و در بحث صادرات نیز کمک نمایند.
فرهادی گفت: در ظرف این سه سال بالغ بر ۵۰۰ میلیارد صادرات داشته ایم و ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد پیش فاکتور صادر کرده ایم که این می تواند به نوبه خود چندین هزار شغل ایجاد کند.
وزیر علوم یادآور شد: امیدوارم این نمایشگاه ها جهت بیان استعدادها و توان علمی ، عملی شرکت های دانش بنیان و عرصه ای و بیان نیازهای تجهیز اتی و استانداردهای مورد نیاز کاربردی باشد و با تبادل و هم فکری شاهد توسعه علمی کشور باشیم.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: فناوری | تجهیزات | دانشگاه | دانشگاه | نمایشگاه | شرکت های دانش بنیان | نمایشگاه تجهیزات | مواد آزمایشگاهی


برچسب ها: , , , , , ,