در نتیجه های تازه رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا، تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور که در گروه یک درصد دانشمندان پُراستناد دنیا قرار گرفته‌اند به ۳۹ نفر زیاد کردن یافته هست.

نام دانشمندان برجسته ایرانی در میان یک درصد دانشمندان برتر دنیا

به گزارش حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ سهم دانشگاه های علوم پزشکی کشور از این دانشمندان، مشمول بر ۲۲ نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ۳ نفر از دانشگاه های علوم پزشکی تبریز، مشهد و بقیه الله، ۲ نفر از هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، اصفهان، شیراز و ۱ نفر از هریک از دانشگاه های علوم پزشکی کشور عزیزمان ایران و زنجان هست.

عبارات مهم : دانشمندان – دانشگاه
بر اساس اعلام گروه علم سنجی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، مبنای این رتبه بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI Web of Sciences در فاصله ۱۰ سال و ۱۲ ماه از اول ژانویه ۲۰۰۶ تا آخر دسامبر ۲۰۱۶ بوده و اطلاعات آن هر دوماه یکبار روزآمد می شود.

فهرست دانشمندان یک درصد پُراستناد برتر علوم پزشکی کشور در ماه مارچ ۲۰۱۷ نظام رتبه بندی بین المللی ESI در دو شکل براساس رتبه برحسب تعداد استنادات در کل مقالات و مباحث (All Fields) مرتب شده است و سپس فهرست دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی کشور به تفکیک رشته موضوعی مقالات آن ها مرتب شده است هست.

بر اساس فهرست دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی کشور به تفکیک رشته موضوعی برحسب تعداد استناد نسخه ماه مارچ سال ۲۰۱۷ نظام رتبه بندی بین المللی ESI Essential Science Indicators، فرشاد فرزادفر (عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی پایتخت کشور عزیزمان ایران و رییس مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران) در سطح جهانی موفق به کسب رتبه جهانی ۵۶۶ در حوزه ی پزشکی بالینی در میان تمام دانشمندان جهانی این رشته و در میان دانشمندان ایرانی گروه پزشکی در رتبه نخست قرار گرفته اند.

فرزادفر، رییس مرکز تحقیقات بیماری های غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی پایتخت کشور عزیزمان ایران و محقق برگزیده علوم بالینی و سلامت جشنواره های متفاوت کشور جهت چهارمین سال متوالی است که در میان یک درصد دانشمندان برجسته دنیا قرار می گیرد. مورد نیاز به ذکر است در گزارش رتبه بندی بین المللی ESI در ماه می سال ۲۰۱۶ میلادی نیز وی موفق به کسب عنوان یک درصد برتر دانشمندان دنیا شده است بود.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دانشمندان | دانشگاه | اطلاعات | ایرانی | تحقیقات | اطلاعات | پزشکی | ایران


برچسب ها: , , , , , ,