دانش‌آموزان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری روز ۲۲ مرداد در برنامه «روزی با دانشگاه تهران» از نماد آموزش عالی کشور دیدار کردند.

مراسم «روزی با دانشگاه تهران»، جهت رتبه‌های برتر کنکور ۹۶ سراسری چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ گزینش یک رشته در دانشگاه مناسب و متناسب با علایق، توانایی و استعداد‌های فرد می‌تواند اثر سوء یا مفیدی بر روی شغل او در آینده داشته باشد.

امروز در دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران ۲۲ مرداد؛ تحکیم پیوند دانشگاه و جامعه در «روزی با دانشگاه تهران» بود که در این روز دانش‌آموزان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری روز ۲۲ مرداد در برنامه «روزی با دانشگاه تهران» از نماد آموزش عالی کشور دیدار می‌کنند.

این درحالی است که ارتباط دانشگاه و جامعه، آشنایی دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری با فضای دانشگاه و ایجاد علاقه، انگیزه و روحیه تلاش جهت ورود به نماد آموزش عالی کشور عزیزمان ایران و جذب دانشجویان برتر، امروز ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ برنامه «روزی با دانشگاه تهران» برگزار شد.

مراسم «روزی با دانشگاه تهران»، جهت رتبه‌های برتر کنکور ۹۶ سراسری چگونه گذشت؟

یقینا بسیاری از کسانی که دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران را با عنوان دانشگاه تحصیل خود گزینش می‌کنند، مایلند زیاد با ویژگی‌های آموزشی و خدمات دانشجویی این دانشگاه آشنا شوند.

مهدی واعظ اعلایی معاون فرهنگی پردیس علوم گفت: خوشبختانه تاکنون در ساعت‌های اولیه بازدیده‌های خوبی از سوی دانش آموزان از پردیس علوم داشته ایم.

وی ادامه داد: در این روز دانش آموزان از مقاطع ابتدایی تا دوره متوسطه تاکنون دیدار کردند که زیاد بازدیدکنندگان با نشانه گزینش رشته و آشنایی با محیط دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در این روز به دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران آمده اند.

دانش‌آموزان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری روز ۲۲ مرداد در برنامه «روزی با دانشگاه تهران» از نماد آموزش عالی کشور دیدار کردند.

معاون فرهنگی پردیس علوم تصریح کرد: با برگزاری این نوع برنامه‌ها به حد کافی می‌توان در گزینش رشته به دواطلبان تا حد مطلوبی کمک کرد.

وی بیان کرد: اگر واقعا دانش آموزان از شرایط رشته‌های مورد علاقه ارزش بدانند، می توانند گزینش واقعی را داشته باشند که با برگزاری برنامه روزی با دانشگاه تهران، دید کافی در نحوه گزینش عالی ترین رشته می‌توانند داشته باشند و در آینده بسیاری از اتفاقات در آینده که آینده یک دانشجو را عوض کردن دهد جلوگیری شود.

واعظ اعلایی افزود: دانش آموزانی که از پایه هشتم جهت برنامه روزی با دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران به این دانشگاه آمدند، می‌توانند با آشنایی بیشتری نسبت به گزینش رشته در دانشگاه اقدام کنند.

برنامه روزی با دانشگاه، در اکثر دانشگاه‌های معتبر دنیا مانند آکسفورد، کمبریج، آدلاید استرالیا برگزار می‌شود که شرکت کنندگان آنها دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان هستند و نشانه آن آشنایی با رشته‌های متفاوت و چگونگی تشکیل پرونده است.

امروز در دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز جهت نخستین بار و به صورت متمرکز برنامه «روزی با دانشگاه تهران» را برگزار شد که نشانه این برنامه آشنایی با امکانات و تسهیلات خاص جهت دانشجویان، معرفی امکانات، موقعیت، جایگاه ملی و بین‌المللی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مربیان است.

مراسم «روزی با دانشگاه تهران»، جهت رتبه‌های برتر کنکور ۹۶ سراسری چگونه گذشت؟

در این باره مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ اظهار کرد: دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران بیش از ۵۰ هزار دانشجو دارد و به همین تعداد خانواده به فضای آن متصل هست؛ بنابراین نشانه اول ما در این طرح ارتباط با خانواده دانشجویان و استفاده از ظرفیت آنها جهت نیل به مقاصد اموزش و تربیتی دانشگاه است.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که دانشگاه باید از دوران پیش دانشگاهی با دانش آموزان ارتباط برقرار، آنها را جهت حضور در فضای دانشگاه تشویق و ترغیب کند و نیز استعداد‌ها و نخبه‌های دانش آموزی را شناسایی و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نماید.

معاون فرهنگی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد: رویکرد اجرایی دیگر، بخش ارتباط با مدرسه است که در این بخش واحد باید با استفاده از ظرفیت دانشجویان نخبه و استعداد درخشان و تشکل‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی دانشجویی، استادان و سازمان‌های مردم‌نهاد وظایف مندرج در اساسنامه را به انجام رساند.

دانش‌آموزان و رتبه‌های برتر کنکور سراسری روز ۲۲ مرداد در برنامه «روزی با دانشگاه تهران» از نماد آموزش عالی کشور دیدار کردند.

سرسنگی تصریح کرد: آشنایی با فضا‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه تهران، معرفی قطب‌های علمی این دانشگاه جهت جذب دانش‌آموزان برتر، معرفی چهره‌های ماندگار، دانشمندان جوان و دانشجویان موفق دانشگاه تهران، آشنایی با اهداف، ارزش‌ها و سبک زندگی در دانشگاه را بخش دیگری از اهداف این طرح است.

حال باید دانست که تا چه اندازه دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران به عنوان قطب نماد علمی کشور می‌تواند در جهت بخش زندگی افراد که آن هم در دانشگاه رقم می‌خورد می‌تواند موثر واقع شود؟ زمانی که پای درد و دل دانش آموزان می‌نشینیم، از این عنوان گله دارند.

محمد دانش آموز کلاس هفتم گفت: اگر در رشته‌های فنی حرفه‌ای یا هنرستان درس بخوانم اطرافیانم شاید مرا سرزنش کنند و گاهی اوقات مجبور می‌شویم که رشته‌ای را بدون علاقه گزینش کنیم.

یک دانشجو فنی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در این باره بیان کرد: اگر دانش‌آموزان رشته‌ای را با علاقه گزینش کنند تا انتها آن را ادامه داده و در آن موفق می‌شوند، تجربه سنوات قبل نشان داد اگر گزینش رشته بر مبنای استعداد و علاقه دانش‌آموزان نباشد هزینه‌هایی که جهت تحصیل انجام می‌شود بی‌نتیجه است و صرفا باعث دلزدگی در فرد می‌شود.

مراسم «روزی با دانشگاه تهران»، جهت رتبه‌های برتر کنکور ۹۶ سراسری چگونه گذشت؟

ابوالحسن امین مقدسی رییس دانشکده ادبیات دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: روزی با دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت نخستین بار در کشور در حال برگزاری هست، این روز روز خوبی است که در مجموع دانش آموزان همراه باوالدین خود می‌توانند ارتباط خوبی با دانشجویان و محیط‌های دانشگاهی داشته باشند.

وی ادامه داد: این ارتباط می‌توانند ذهنیت دانش آموزان را تا حدود مطلوب و زیاد در دانش آموزان زیاد کردن دهد.

رئیس دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران بیان کرد: درس خواندن فقط تمرین نیست بلکه کتاب فیزیک خود دانشگاه می‌تواند یک رغبت عجیبی در دانش آموزان ایجاد کند که به سمت درس خواندن روند.

امین مقدسی تصریح کرد: به نظر من فضای دانشگاهی جهت دانش آموزان پرسش برانگیز است یعنی یک قدم به سمت تفکر کشیده می‌شوند و نشانه ما در دانشگاه این است که فرزند هایمان را سوال‌مند بپروارانیم و این برنامه خوابیدن را جهت هرچه پیش رفتن به سمت علم و آگاهی و دانش فراهم کرده است.

رییس دانشکده ادبیات دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران یادآورشد: ما دنبال این هستیم که تا رویا‌های نسل جوان را خوب بسازیم و رویا‌های که به کتاب و آگاهی فکر کنند بکشانیم و اگر ما بتوانیم رویا‌های نسل جوان را به این سمت سوق دهیم آینده جامعه و مملکت خوب می‌شود؛ بنابراین می‌توان امید داشت که با برگزاری این نوع برنامه‌ها در دانشگاه‌ها که امسال جهت نخستین بار در دانشگاه مادر کشور عزیزمان ایران صورت گرفت بتواند کمک حالی جهت دانش آموزان باشد تا با گزینش رشته صحیح بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند.

گزارش از رضا زارع

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: دانشجویان | دانشگاه | برنامه | ارتباط | دانشگاه | تهران | ایران | برنامه | آشنایی


برچسب ها: , , , , , ,