رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: شرط صلاحیت حرفه‌ای باعث ایجاد انگیزه جهت فراگیری آموزش‌های مهارتی شده است هست.

مأموریت‌گرا شدن مراکز علمی‌ کاربردی در کشور

محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ با اشاره به طرح صلاحیت حرفه ای اظهار داشت: در گذشته به علت آنکه شرط صلاحیت حرفه ای مستقر نبوده و هر کس در هر کار و حرفه ای و با هر مدرکی جایگاه شغلی را پر می کرد به همین خاطر مردم و بخصوص جوانان سراغ آموزش های حرفه ای و مهارتی نمی رفتند.

عبارات مهم : درس خواندن – کارآفرینی
وی بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک مرکز آموزشی مهارت محور بوده که در آن آموزش های مهارتی با نشانه کسب تجربه با توجه به نیازمندی های بازار کار دانشجویانی را تربیت می کند و در این راستا خوشبختانه تا به امروز در امر آموزش های عملی و مهارتی موفق بوده است.

امید عنوان کرد: بعضی از مراکز دانشگاه علمی کاربردی که جهت دوره های مهارتی تأسیس شده است بودند به خوبی در حوزه آموزش شغل و کارآفرینی دقیق عمل نکرده و همین مسئله باعث بروز چالش هایی شده است است.

وی تأکید کرد: دانشگاه علمی کاربردی شغل محور بوده و باید در جهت همین مأموریت دانشجو بگیرد و اگر از این مأموریت خارج شود نتیجه های غیرقابل قبولی به دست می آورد و دانشجویان به خوبی نمی توانند یک مهارتی را کسب کنند.

امید ادامه داد: دانش آموزان دبیرستانی اگر مطمئن باشند که با تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی شغلشان تأمین و یا آموزش های کارآفرینی به آن ها داده می شود از درس خواندن در این مرکز آموزشی مهارتی احساس رضایت کرده و همین مسئله باعث می شود تا بسیاری از آن ها به سمت دانشگاه علمی کاربردی جهت ادامه تحصیل بیایند.

وی گفت: نگاه مدرک گرایی خوشبختانه در کشور کم شده است و مردم متوجه شدند که مدرک کارگشا نبوده و داشتن آن به تنهایی نمی تواند شغلی را ایجاد کند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: درس خواندن | کارآفرینی | دانشجویان | دانشگاه | آموزشی | کاربردی | دانشگاه | آموزش


برچسب ها: , , , , , ,