وزیر علوم گفت: ۳۰۰ برنامه درسی تازه با نشانه ارتقای آموزش عالی تدوین شده است تا با تعامل زیاد بین دستگاه‌های اجرایی از امکانات بهینه صورت پذیرد.

ماموریت گرا شدن دانشگاه‌ها اولویت وزارت علوم است ، لزوم تدوین برنامه درسی دانشگاهها

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم در مراسم دومین همایش ملی آموزش عالی که صبحگاه امروز در تالار علامه امینی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران برگزار شد، گفت: این همایش اقدامی بافایده است و امیدوارم در سال های بعد استمرار داشته باشد که ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به همه افرادی که فداکارانه در امر اموزش و تربیت دانش آموزان و تربیت فرزندان کشور اهتمام می ورزند تبریک می گویم.
وی بیان کرد: تعامل و همکاری زیاد بین دستگاه های متولی آموزش، تبین جایگاه و نقش آموزش در ایجاد جامعه دانش بنیان، خردورز و نکو داشت سرآمدان آموزش از برنامه های روزهای سوم تا ۱۲ اردیبهشت هست.
وزیر علوم اظهار داشت: آموزش از پیش دبستانی شروع و تا دانشگاه به صورت پیوسته مطرح است که تعداد دستگاه های متولی آموزش با این فرضیه در تناقض نیست بلکه تعامل و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی از اولویت های این همایش محسوب می شود.
وی تصریح کرد: پیشرفت های علمی کم نظیر جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران در قسمت های متفاوت علم و فناوری مدیون پیشرفت های آموزشی است که ماموریت گرا کردن زیر نظام های آموزش عالی، توسعه بی رویه و نامتوازن، توسعه هدفمند آموزش عالی و کنترل پذیرش رشته های فاقد بازار کار و کم تقاضا باعث شده است تا بار تحمیلی و بودجه عمومی دولت کم کردن پیدا کند و این کار گام موثر در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی هست.
وزیرعلوم با بیان اینکه ۳۰ دانشگاه بر حسب رشته های تحصیلی امکانات و نیاز ها در حال ماموریت گرا شده است و پذیرش شده، افزود: توجه خاص به کیفیت در آموزش عالی به گونه ای است که اگر مؤسسه ای دارای کیفیت نباشد، باید لغو مجوز شده است و ظرفیت پذیرش دانشجوی آن صفر شود که جهت مثال ۱۰ مؤسسه لغو مجوز و ۲۶ مؤسسه ظرفیتشان صفر شده است است.

عبارات مهم : تربیت فرزندان – برنامه ریزی

وی گفت: شیوه های آموزشی تازه و بازبینی رشته های متفاوت تحصیلی در حال انجام است و وزارت علوم به صورت جدی پیگیر ماموریت گرا کردن دانشگاه های سراسر کشور است و در حال حاضر ۸۳۴ رشته تحصیلی بازبینی شده است و تدوین واحد درسی برنامه ریزی آموزشی انجام شده است هست.
فرهادی تاکید کرد: وزارت علوم به دنبال انجام دوره های آموزشی مهارتی در حوزه های صنعت، کشاورز و به طور جد پیگیر تدوین برنامه درسی در دانشگاه سراسر کشور هست.
وی با بیان اینکه سامانه ساعت عرضه و تقاضای پژوهش راه اندازی شده، تاکید کرد: استفاده از شیوه های آموزشی، آموزش مجازی و تعامل با تمام سایر دستگاه های ذیربط از جمله دیگر برنامه های وزارت علوم است.
وزیر علوم گفت: مجموعه این موفقیت ها در پیشرفت های آموزشی سه دهه است و عنوان سر آمدی آموزشی عرصه ای جهت گرامیداشت پژوهش و پژوهشگران و نکو داشت مقام علم و دانش و ارج گذاشتن به فرهنگ مطالعه دینی و توجه به بالندگی رشد و اعطای جامعه هست.
وی اظهار داشت: این همایش در سالی که از سوی مقام معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال نامیده شده است است که محصول آن برآمده از تعامل هماهنگی و هم سوی نهادهای سیاست گذار و مجری سطوح و دوره های متفاوت آموزشی است که در پرتو این تعامل یک دلی و برداشتن مرزهای تصنعی بین دستگاه های متفاوت می توان استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود کرد و برنامه های متفاوت سطوح درسی را پیش از پیش در امتداد و پیوستگی یکدیگر تنظیم کردو همچنین داشته های معنوی خود با نشانه پرورش نیروهای توانمند و کار آفرین اهتمام ورزید.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: تربیت فرزندان | برنامه ریزی | پذیرش دانشجو | وزارت علوم | دانشگاه | استفاده | دستگاه | برنامه | آموزشی | دانشگاه | همایش


برچسب ها: , , , , , , , , ,