رئیس دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:امروز توسعه هیچ کشوری بدون توسل به دانش و دانش‌آموختگان دانشمند امکان پذیر نیست.

رشد کشور در گرو فارغ التحصیلی دانشجویان نخبه و دانشمند

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ محمود نیلی احمدآبادی در آیین همایش تجلیل از دانش آموختگان دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: امروز جهت دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران یک روز بسیار بزرگ و به یاد ماندنی هست. امروز ما شاهد حضور دانش‌آموختگان دانشگاه تهران در یک جمع صمیمانه، گرم و دوستانه هستیم. این نخستین بار است که در دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران ما توفیق داریم که مراسم خوش حالی دانش‌آموختگی را با حضور همه دانش‌آموختگان دانشگاه تهران برگزار کنیم. ما به شما دانش‌آموختگان عزیز افتخار می‌کنیم، همان‌گونه که شما به دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران افتخار می‌کنید.

وی با اشاره به جایگاه امروز دانشگاه تهران، اهداف پیشرو و نقش دانش‌آموختگان در برنامه‌های این دانشگاه، ادامه داد: قطعا دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران قدیمی‌ترین و معتبر‌ترین دانشگاه ایران هست؛ اینکه یک دانشگاه در طول ۸۳ سال که امسال هشتاد و چهارمین سال کار آن هست، بتواند هم چنان معتبرترین و بزرگ‌ترین دانشگاه کشور باشد، افتخار کمی نیست.

رشد کشور در گرو فارغ التحصیلی دانشجویان نخبه و دانشمند

رئیس دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران تصریح کرد: شما کمتر مجموعه‌ای را در کشور عزیزمان ایران پیدا می‌کنید که بتواند یک تاریخ طولانی بتواند پیشتاز باشد، قطعا بخش بزرگی از آن‌چه امروز دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران دارد مرهون دانشجویان و دانش‌آموختگان آن هست. دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران همچنان از لحاظ رده‌بندی‌های جهانی معتبرترین دانشگاه ایران و جزء معتبرترین دانشگاه‌های دنیا بوده و در دنیا نیز شناخته‌شده‌ترین دانشگاه کشور است.

نیلی در ادامه با اشاره به اهداف دانشگاه، افزود: قطعا گذشته دانشگاه تهران، بزرگ‌ترین سرمایه‌اش است همچنان‌که دانشجویان و اساتید آن از بزرگ‌ترین سرمایه‌هایش هستند. دانشجویان دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران از سرمایه‌های مهم این دانشگاه هستند و قطعا امروز توسعه هیچ کشوری بدون توسل به دانش و دانش‌آموختگان دانشمند امکان پذیر نیست لذا هر چه دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران توسعه بیشتری پیدا کند و دانش آن عمیق‌تر شود، قطعا توسعه کشور بهتر خواهد شد و ما آینده روشن‌تری را جهت کشور رقم خواهیم زد.

وی گسترش تعاملات بین المللی را از دیگر اهداف پیش روی دانشگاه برشمرد و گفت: خوشبختانه این زیر‌ساخت‌ها فراهم‌شده و امروز دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران طرح‌های عظیمی را جهت یک افزایش بزرگ‌تر در دست اجرا دارد. مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه، توسعه تعاملات بین المللی هست. توسعه تعاملات بین المللی به معنای حضور جدی‌تر دانشگاه و دانش‌آموختگان و استادان دانشگاه در صحنه جهانی هست؛ به این معنا که انتقال و تولید دانش بهتر و وسیع‌تر صورت خواهد گرفت و شاخص‌ها و استانداردهای دانشگاه زیاد کردن پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران ادامه داد: توصیه دومی که دانشگاه به شدت دنبال آن هست، تعامل با جامعه هست، بخش عمده‌ای از توسعه کشور مرهون دانش‌آموختگان و فارغ التحصیلان دانشجویان و اساتید دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران هست، این تعامل و همکاری باید زیاد کردن پیدا کند، توان دانشگاه باید بیش از گذشته در خدمت جامعه قرار بگیرد و این جایی است که دانش‌آموختگان می‌توانند نقش محوری داشته باشند.

رئیس دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت:امروز توسعه هیچ کشوری بدون توسل به دانش و دانش‌آموختگان دانشمند امکان پذیر نیست.

نیلی احمدآبادی با اشاره به پر رنگ‌تر شدن نقش دانش‌آموختگان در دانشگاه تهران، عنوان کرد: ما فکر می‌کنیم دانش‌آموختگان بخش جدایی‌ناپذیر دانشگاه هستند، لذا برگزاری این مراسم خوش حالی خود پیامی است از سوی دانشگاه به دانش‌آموختگان مبنی بر اینکه ما ارزش و اهمیت و جایگاه دانش‌آموختگان را به خوبی می‌شناسیم و اگر تا کنون از این استعداد و توان به اندازه کافی بهره‌مند نشدیم باید در آینده کارها مورد نیاز جهت این بهره‌مندی را فراهم کنیم.

وی افزود: ایجاد شبکه بین خود دانش‌آموختگان و بین دانش‌آموختگان و دانشگاه گام اول هست، به همین جهت در کنار کانون‌های دانش‌آموختگی که در دانشکده‌های متفاوت تشکیل شده است هست، دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران دفتر دانش‌آموختگی را هم ایجاد کرده است تا بتواند به شکل سازمان‌یافته‌تری با دانش‌آموختگان خودش ارتباط برقرار کند.

دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران نهادی جریان ساز در علم و فرهنگ کشور

در ادامه این مراسم مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران گفت: بسیار مفتخر و شادمانیم که در این روز مبارک و فرخنده، بعد از سال‌ها مراسم خوش حالی دانش‌آموختگی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران را به صورت متمرکز و به شکلی با شکوه، برگزار می‌کنیم.

وی افزود: دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در طول بیش از ۸۰ سال که از تاسیس آن می‌گذرد، تعداد کثیری از دانش‌آموختگان را به جامعه تقدیم کرده هست؛ دانش‌آموختگانی که بدون هیچ تردید جزء برجسته‌ترین و کارآمدترین دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آوزش عالی کشور بوده و توانسته‌اند به سهم خود، تاثیری به سزا را در فضای علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور به جای گذارند.

سرسنگی گفت: امروزه نمی‌توان سخن از تاریخ معاصر کشور عزیزمان ایران به زبان آورد مگر آنکه به نقش دانش‌آموختگان و استادان دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران در زمینه‌های متفاوت اشاره کرد و جای پای آنان را در تحولات کشور مورد شناسایی قرار داد.

معاون فرهنگی دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران اظهار داشت: پیوند دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران با جامعه و رابطه دو سویه آن با مردم، شاخصه منحصر به فردی است که در کمتر دانشگاهی می‌توان از آن سراغ گرفت. دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران امروزه نه فقط به عنوان یک مرکز آموزش عالی بلکه به عنوان نهادی پر قدرت در شکل‌گیری جریانات علمی و فرهنگی کشور، مورد توجه در سطوح ملی و بین المللی است.

رشد کشور در گرو فارغ التحصیلی دانشجویان نخبه و دانشمند

انتهای پیام/

رشد

واژه های کلیدی: دانشجویان | دانشگاه | دانشگاه | تهران | ایران | اخبار دانشگاه تهران | اخبار دانشگاهی | جشن دانش آموختگی


برچسب ها: , , , , , ,