وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بعضی از آنها می‌پردازیم.

ابلاغ سرفصل‌های بازبینی شده است ۲۲ رشته تحصیلی دانشگاه آزاد ، راه اندازی ۸۰ کانون همیار مشاور در دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوعی روبه رو بود که به بخشی از آنها در مطلب زیر اشاره شده است است.

درک نکردن پرسشها مردم علت بگومگو‌های سیاسی است

فرهاد رهبر مدیر دانشگاه آزاد گفت: یکی از اشتباهات جدی اساسی امروز جامعه ما که دچار بگو مگو‌های سخیف شدیم این است که پرسشها مردم را درک نکردیم، در مناطق محروم ما مردم جناح‌های سیاسی را نمی‌شناسند، لیکن از امکانات اولیه زندگی محروم هستند و عدالت آموزشی و بهداشتی در آنجا وجود ندارد به این علت که دغدغه مسئولان چیز دیگری است.

ابلاغ سرفصل‌های بازبینی شده است ۲۲ رشته تحصیلی دانشگاه آزاد ، راه اندازی ۸۰ کانون همیار مشاور در دانشگاه ها

رییس دانشگاه آزاد اضافه کرد: متاسفانه امروز عدالت بهداشتی در اینجا رنگ و بویی ندارد شما جهادگران باید با برنامه ریزی فرهنگی درست و با حضور در مناطق محروم این پرسشها را حل کنید.

دانشگاه آزاد پیشرفته‌ترین مرکز آموزش عالی دنیا اسلام در افق ۱۴۰۴

علی ولایتی مدیر هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بی تردید دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در افق ۱۴۰۴ پیشرفته ترین مرکز آموزش کشور عزیزمان ایران و دنیا اسلام باشد.

راه اندازی ۸۰ کانون همیار مشاور در دانشگاه‌های کشور

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بعضی از آنها می‌پردازیم.

مجتبی صدیقی مدیر شرکت امور دانشجویان گفت:کانون‌های مشاوره دانشجویی کارشناسان را در آشنایی انواع آسیب‌های اجتماعی دیگر دانشجویان یاری می‌کند و این مراکز در جهت رأس پرسشها معنوی و روانی در بین افراد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه ۸۰ کانون همیار مشاور در بین مراکز آموزش عالی احداث شده است هست، افزود: کانون‌های همیار مشاور توسعه مناسبی داشته و بخشی جدی و مهم در ایجاد سلامت روح و روان دانشجویان ایفا می‌کند.

توضیحات ستاد عتبات دانشگاهیان در خصوص سرگردانی کاروان دانشگاهی در فرودگاه بغداد

محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: متاسفانه این مسئله پرواز‌های دیگر را تحت شعاع قرار داده و به همین علت ممکن است پرواز‌ها جایگزین هم با تاخیر انجام شود.

معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به اینکه تاکنون تاخیر زیادی در ورود و خروج به کشور در سفر عتبات نداشته‌ایم، اظهار داشت: البته روز گذشته شاهد تاخیر سه ساعت پرواز دانشجویان از بغداد بودیم، البته ما قائل بر این هستیم که نه تنها سه ساعت بلکه نیم ساعت تاخیر هم نباید در پرواز ایر لاین‌های عتبات انجام شود.

ضرورت ترمیم حقوق بازنشستگان وزارت علوم

ابلاغ سرفصل‌های بازبینی شده است ۲۲ رشته تحصیلی دانشگاه آزاد ، راه اندازی ۸۰ کانون همیار مشاور در دانشگاه ها

حسین عسکریان معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بازنشستگان در ۳۰ سال خدمت صادقانه و ارزشمند در این وزارتخانه درگیر انجام امورات مربوط به دانشجویان، استادان و فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور بوده اید و با این اوصاف می توان گفت اشتغال در آموزش عالی کشور افتخار بسیار بزرگی است.

عسکریان ابیانه بر ضرورت ترمیم حقوق بازنشستگان وزارت علوم تاکید کرد و گفت: از آنجایی که حقوق های پرداختی به بازنشستگان از طریق صندوق های بازنشستگی انجام می شود و منابع این صندوق ها هم محدود هست، پیشنهاد می کنم تا دانشگاهیان با طرح عنوان و ارائه راه حل های علمی در خصوص نحوه و راه های ترمیم حقوق بازنشستگان پیش قدم شوند.

ابلاغ سرفصل‌های بازبینی شده است ۲۲ رشته تحصیلی به واحدهای دانشگاه آزاد

علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با ابلاغ بخشنامه‌هایی، سرفصل‌های بازبینی شده است ۲۲ رشته در تمامی مقاطع تحصیلی را اعلام کرد.

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت با رویداد‌های متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بعضی از آنها می‌پردازیم.

وی گفت: سرفصل‌های بازبینی شده است طبق مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت بهره‌برداری در سایت مرکز برنامه‌ریزی درسی به آدرس www.sep.iau.ir قرار داده شده است است و اجرای این سرفصل‌ها از نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ جهت دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۶ به بعد لازم‌الاجراست.

جای خالی ارتقای کیفیت در آموزش عالی

توفیقی دبیر ستاد توسعه فناوری و نوآوری گفت: امروزه مدل‌های تضمین و ارتقای کیفیت در بعضی از سازمان‌های اقتصادی کشور اجرا می‌شود که جای خالی آن در آموزش عالی مشاهده می‌شود

بدون ترديد توسعه کمی آموزش عالی، يکی از دستاوردهای ضروری، اجتناب ناپذير و درخشان نظام بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌آيد.

ابلاغ سرفصل‌های بازبینی شده است ۲۲ رشته تحصیلی دانشگاه آزاد ، راه اندازی ۸۰ کانون همیار مشاور در دانشگاه ها

وی ادامه داد:البته سیاست‌های توسعه کمی، از ابتدا دغدغه کیفیت آموزش عالی را به همراه داشته و با زیاد کردن جمعیت دانشجویی و تنوع بخشی به سیستم‌های آموزش عالی به خاص در بخش غیردولتی این دغدغه‌ها جدی‌تر و پررنگ تر شده است است.

حمایت وزارت علوم از نوآوری‌های مبتنی بر فناوری

ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم گفت: جهت‌گیری کلان وزارت علوم شناسایی خلاقیت‌ها و نوآوری‌های تازه است تا بتوانیم حمایت‌های مادی، معنوی و قانونی خود را از این طرح‌ها اعمال کنیم.

دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری باید نقش بیشتری در توسعه اجتماعی و حل پرسشها جامعه داشته باشند و شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان در زمینه انجام تحقیقات مرتبط با نیازهای جامعه الگوی مناسبی است.

از دانشگاه آزاد حقوقی دریافت نمی‌کنم

علی اکبر ولایتی مدیر هیئت موسس دانشگاه آزاد گفت: از دانشگاه آزاد حقوقی دریافت نمی‌کنم و حقوق پرداختی مدیران دانشگاه آزاد نسبت به گذشته تعدیل شده است است.

وی گفت: بنده از خودم شروع می‌کنم، من هیچ حقوقی نمی‌گیرم، قرار شده است آنچه مصوب دولت است اجرا کنیم و مازاد آن اجرا نمی‌شود. از گذشته اطلاع ندارم، ولی اکنون به این صورت است.

وی راجع به دیدار از مراکز نظامی و حرف آمانو گفت: ما به آمانو یک توصیه داریم که از گذشته پند بگیرد و تحت القائات نباشد. ما می‌دانیم که سفر‌های متعددی صورت گرفته که دیدار داشته باشند، ولی این را بدانند که اگر در حد ادعا‌های ترامپ هم باشد نمی‌توانند اقدامی علیه کشور عزیزمان ایران کنند چه برسد که عوامل دست چندم مراکز نظامی ما جزء امنیت ملی ماست و هیچ کس اجازه دیدار ندارد چه آمانو چه دیگران.

انتهای پیام/

واژه های کلیدی: حقوق بازنشستگان | وزارت علوم | بازنشستگان | روز گذشته | دانشجویان | دانشگاه | مشاوره | فناوری | آموزشی | دانشگاه | آموزش


برچسب ها: , , , , , , , , ,