دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به وقت از بین بردن دوره پیش دانشگاهی، گفت: دوره پیش‌دانشگاهی بر اساس مصوبه‌ای که داشتیم، از بین بردن شد

دوره پیش دانشگاهی از بین بردن شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به وقت از بین بردن دوره پیش دانشگاهی، گفت: دوره پیش دانشگاهی بر اساس مصوبه ای که داشتیم، از بین بردن شد و تا آخر سال تحصیلی آینده نیز کلاس پیش دانشگاهی از بین بردن می شود.

دیگر کلاسی تحت عنوان دوره پیش دانشگاهی نخواهیم داشت

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «دوره پیش دانشگاهی چه زمانی از بین بردن می شود؟»، اظهار داشت: در گذشته مصوبه ای داشتیم که کل دوره پیش دانشگاهی از بین بردن شد. وی افزود: این یکسالی که دانش آموزان تحت عنوان پیش دانشگاهی تحصیل می کنند را به دوره دبیرستان اضافه کردیم و با عنوان «کلاس پیش دانشگاهی»، کار دنبال می شود.

عبارات مهم : دبیرستان – چگونگی
نوید ادهم با اشاره به اینکه در آخر سال تحصیلی آینده نظام آموزشی استقرار کامل خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بر این اساس دوره دبیرستان ۶ سال خواهد شد که ۳ سال آن دوره اول متوسطه و ۳ دیگر دوره دوم متوسطه خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در آخر سال تحصیلی آینده، کلاسی تحت عنوان دوره پیش دانشگاهی نخواهیم داشت و دوره تحصیلی دبیرستانی ها در دوره دوم، ۳ سال خواهد بود. وی در خصوص آینده چگونگی شرکت دانش آموزان در کنکور با از بین بردن پیش دانشگاهی نیز گفت: نمرات نهایی دانش آموزان به عنوان ملاک مهم ورود به دانشگاه ها خواهد بود.

 

دوره پیش دانشگاهی از بین بردن شد

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

 

 

واژه های کلیدی: دبیرستان | چگونگی | آموزشی | آموزش | خبر | دانشگاه |


برچسب ها: , , , , ,