وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را ابلاغ کرد.

دستورالعمل اجرایی طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ابلاغ شد

به گزارشحوزه دانشگاهیگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه «کارورزی» خاص عضویت کارجویان دانش آموختگان دانشگاهی جهت اشتغال را راه اندازی کرد.
در این طرح که با نشانه زیاد کردن اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق آموزش مهارت در محیط کار تحت عنوان کارورزی شروع شده است هست، هم کارجویان و هم بنگاه های متقاضی کارورز می توانند عضویت کنند.

عبارات مهم : اشتغال – دانشجو

دانش آموختگان بدون کار با استناد به ماده ۴ «آیین نامه نظام هماهنگ اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی» جهت برخورداری از مزایای این طرح باید دارای شرایط زیر باشند.
شرایط عضویت کارجو و کارورز
براساس شرایط عضویت کارجو و کاروز، حداکثر ۲۷ سال سن جهت مقطع تحصیلی کاردانی، ۳۰ سال جهت مقطع تحصیلی کارشناسی، ۳۳ سال جهت مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و ۳۷ سال جهت مقطع تحصیلی دکتری آینده نگری شده است است.
همچنین براساس تبصره ۱: در مورد دانش آموختگان دانشگاهی بیکاری که دوره خدمت نظام وظیفه را گذرانده اند طول دوره خدمت نظام وظیفه به حداکثر سن این بند اضافه می شود و براساس تبصره ۲: به حداکثر سن ایثارگران و افراد تحت پوشش شرکت های حمایتی عنوان این بند، ۵ سال اضافه می شود.
ثبت نام در سامانه کاروزی وزارت تعاون به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir شروع شده است است.
از دیگر شرایط کارجو و کارورز می توان به این عنوان اشاره کرد که حداقل ۶ ماه و حداکثر ۳ سال از تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی باید سپری شده است باشد. همچنین براساس تبصره ۳، مدت انجام خدمت سربازی بعد از اخذ مدرک دانشگاهی به حداکثر وقت فوق اضافه می شود.
دارا بودن کارت آخر خدمت یا معافیت، و عدم سابقه شرکت در دوره کارورزی از دیگر شرایط کارجو و کارورز عنوان شده است است.
همچنین براساس تبصره ۴، کارورزانی که ظرف مدت سه ماه از شروع دوره، انصراف کتبی خود را اعلام کنند و یا بر اساس بند ۴، ۳، ۲ و ۸ ماده ۱۳ دوره کارورزی آن ها قطع شود یکبار از عنوان این بند مستثنی است.
همچنین براساس تبصره ۵، جذب کارورز به وسیله شرکت های دانش بنیان با شرایط خاص صورت می گیرد، دستمزد این افراد به میزان یک سوم حداقل حقوق مصوب سال ۹۶ از سوی دولت پرداخت می شود که حدود ۳۱۰ هزار تومان جهت هر فرد است.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: اشتغال | دانشجو | کارورزی | فارغ التحصیلان بیکار | وزارت کار | دانشگاه | شرکت دانش بنیان |


برچسب ها: , , , , , ,