متخصصان طب سنتى و تغذیه در غرفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ویزیت رایگان انجام می‌دهند.

شرح + در نمايشگاه قرآن رايگان ويزيت طب سنتى و تغذيه شويد

به گزارش حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی گروه تحریریه سایت جوان؛ بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از هشتم تا بیست و چهارم خردادماه در مصلی امام خمینی (ره) دایر می شود و بخش (قرآن و سلامت) به همت مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با معرفی «اقدامات و دستاوردهای مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت» و ارائه «خدمات پزشکی و درمانی» پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

عبارات مهم : وزارت بهداشت – نمایشگاه
وزارت بهداشت در این دوره نمایشگاه درهفت بخش مجزا حضور خواهد داشت که این بخش ها شامل، «طب سنتی ایرانی – اسلامی»، «بخش کودک و سلامت»، «کلینیک دیابت و روزه داری»، «کلینیک تغذیه و روزه داری»، «مجمع قرآن وعترت دانشجویان وزارت بهداشت»، «یادمان صورت ای قرآنی جامعه پزشکی» و «مشاوره ونشست های علمی» هست.

ویزیت رایگان متخصصان طب سنتى
طب سنتی ایرانی مکتبی است که هدفش نگاهداشت سلامتی در افراد سالم و بازگرداندن سلامتی به افراد بیمار هست؛ بر این اساس در این بخش، کتب معتبر طب سنتی به همرا ه. مجلات معتبر علمی این رشته به نمایش گذاشته خواهد شد و پزشکان متخصص طب سنتی به طور روزانه، خدمات مشاوره را به مراجعین عرضه می کنند. همچنین در این بخش برشور ها و کتابچه های طب سنتی در دسترس مراجعین قرار خواهد گرفت.

شادى کودکان در غرفه کودک و سلامت
با توجه به اهمیت سلامت کودکان و لزوم آموزش والدین در این خصوص، «بخش کودک» از جمله بخش هایی است که با حضور روانشناس کودک، فرصتی جهت والدین پدید می آورد که بر دانش خود در این زمینه بیافزایند و به اصلاح سلامت روان کودک خود بیاندیشند.
در این غرفه فضای مفرحی جهت فعالیت های هنری و خلاقانه کودک ایجاد و و مشاوره تخصصی کودک به خانواده های ارائه می شود؛ ضمن آنکه محصولاتی به عنوان هدیه در اختیار کودکان قرار خواهد گرفت.

مشاوره تغذیه رایگان در نمایشگاه قرآن
از آنجا که رژیم غذایی در ماه مبارک رمضان تفاوت های عمده ای با سایر ایام سال دارد و روزه داری بدون توجه به توصیه های متخصصان تغذیه، ممکن است آسیب ها و عوارضی جهت روزه داران در پی داشته باشد، وزارت بهداشت در این دوره از نمایشگاه با برپایی کلینیک تغذیه و استفاده از متخصصان این حوزه به ارائه مشاوره تخصصی تغذیه خاص ماه رمضان به مراجعین خواهد پرداخت.

حضور استادان ممتاز دانشگاه علوم پزشکی پایتخت کشور عزیزمان ایران جهت ارائه خدمات مشاوره تغذیه از نکات قابل توجه این بخش هست.

کلینیک دیابت براى دوست داران قرآن
دیابت شایعترین اختلال متابولیک همراه با زیاد کردن قند خون است و کشور عزیزمان ایران با شیوع بیش از ۸ درصد، جزو مناطقی است که بیشترین میزان شیوع دیابت را در دنیا به خوداختصاص داده هست؛ بنابراین پیشگیری و کنترل این بیماری مزمن وغیرواگیر مهم به نظر میرسد.
کلینیک دیابت از بخش های خاص و خاص این دوره از نمایشگاه است و در این بخش آزمون قند خون از مراجعین گرفته خواهد شد و در صورت وجود مسئله متخصصین دیابت به ارایه مشاوره و راهنمایی مراجعین خواهند پرداخت و کتابچه و برشور های تخصصی این حوزه در اختیار مراجعین قرار خواهد گرفت.

مرکز قرآن

مرکز قرآن و عترت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در کنار سایر فعالیت ها غرفه ای را به معرفی فعالیت های قرآنی وزارت بهداشت تخصیص داده شده است داده است و تمامی فعالیت های حوزه قرآنی در سه شاخه «تبلیغی و ترویجی»، «آموزشی» و «پژوهشی» این وزارت منزل را به آگاهی بازدیدکنندگان و علاقمندان می رساند.
در این غرفه فعالیت های قرآنی یکسال گذشته این مرکز در سه حوزه ذکر شده است به نمایش در خواهد آمد و بازدیدکنندگان با فعالیت های این مرکز آشنا خواهند شد. علاوه بر این در این غرفه مشاوره های تخصصی قرآنی در رشته های حفظ، قرائت و… به مراجعین ارائه می شود.

مجمع قرآن و عترت دانشجویان
مجمع قرآن و عترت دانشجویان وزارت بهداشت به عنوان نماینده دانشجویان قرآنی وزارت بهداشت در غرفه مسقلی در نمایشگاه حضور خواهند داشت و فعالیت های قرآنی دانشجویان و دستاوردهای این گروه از جامعه پزشکی را به قرآن دوستان معرفی می کنند. در کنار معرفی دستاوردهای قرآنی، دانشجویان گروه علوم پزشکی خدمات پزشکی نظیر آزمون فشار خون، ویزیت رایگان و… را نیز ارائه می کنند.

غرفه اشخاص شاخص قرآنی
با توجه به اینکه تعداد زیادی از پزشکان و اهالی جامعه قرآنی جزء نخبگان و فعالان شاخص جامعه قرآنی هستند و جهت پاسداشت فعالیت های این گروه بخش خاص ای به نام نخبگان قرانی جامعه پزشکی برپا می شود تا این نخبگان به نحو موثری به جامعه معرفی شوند؛ ضمن اینکه این غرفه هر شب میزبان یکی از این افراد خواهد بود.

انتشار و توزیع برشورهای متفاوت در حوزه قرآن و سلامت، انتشار خاص نامه خبری وآموزشی ماه مبارک رمضان، نشست های علمی و تخصصی، ضیافت افطار با حضور فعالان قرآنی جامعه پزشکی، برگزاری مسابقه های روزانه، اهدای جایزه و… از دیگر فعالیت های بخش «قرآن و سلامت» بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.
انتهای خبر/

واژه های کلیدی: وزارت بهداشت | نمایشگاه | دانشجویان | کلینیک | مشاوره | سلامتی | بهداشت | پزشکی | معرفی | سلامت | دیابت


برچسب ها: , , , , , , , , , ,